//

iPhone & Nike+ tijdens sporten

iPhone & Nike+ tijdens sporten discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen de laatste tijd zit ik te denken om een iPod nano te kopen, om zo wat meer gestimuleerd te zijn tijdens het lopen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-08-12, 21:53
Kitschy Kitschy is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 7
Standaard iPhone & Nike+ tijdens sporten

Hallo iedereen

de laatste tijd zit ik te denken om een iPod nano te kopen, om zo wat meer gestimuleerd te zijn tijdens het lopen. Lopen op zich vind ik nogal saai, dus doe ik het amper. Ik weet dat muziek een zeer goede stimulans is tijdens het sporten (voor mij dan toch), maar met de iPhone in m'n broekzak is het ook maar klungelen. Die wipt de hele tijd omhoog en het is echt niet handig om zo te lopen, ben steeds bang dat hij plots er uit zal vallen. En zo'n band rond je armen met je iPhone erin vind ik ook niet echt handig..

Daarom dacht ik om een iPod nano te kopen, je hoeft het alleen maar vast te maken aan je broek en je bent weg. Tijdens mijn zoektocht op de Apple site, zag ik de applicatie "Nike+ iPod". Hier kun je verschillende programma's selecteren tijdens het lopen. Op zich allemaal wel handig, maar je moet dan eerst zo'n sensor kopen (€29 geloof ik) + Nike schoenen waar deze sensor in past. De verkoper zei dat in normale sportschoenen de sensor minder accuraat zou werken. Zoals je al kunt denken, loopt het kostenplaatje hoog op (iPod nano: €139 + sensor: €29 + speciale Nike schoenen: €???)

Voor ik mijn beslissing maak, had ik graag eerst gepolsd naar mede-gebruikers die hiermee ervaring hebben. Zou het werkelijk de moeite zijn om die sensor te kopen + dan nog een extra nieuw paar loopschoenen? De app zelf ziet er volgens mij wel handig uit, want je kunt je concentreren op tijd, afstand of calorieverbruik.
Daar ik meestal op een looptoestel in de fitness loop (waar je dit ook kunt instellen op de machine zelf), acht ik het niet direct nodig?

Wat denken jullie hiervan? Positieve/negatieve ervaringen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-12, 12:58
Subdax Subdax is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 1
Standaard

Hoi, Kitschy. Ik ben om dezelfde reden als jij begonnen met Nike+ apps en heb nu een maandje ervaring met het lopen met Nike+. Ik heb gelopen met de sensor en de iPod "app". Het is niet echt een losse app, het wordt standaard met iOS meegeleverd. De iPod app is aardig, maar ik ben zelf helemaal weg van de app "Nike Running" voor de iPhone. Het grote voordeel is dat daar ook GPS support in zit, zodat de telefoon op een kaartje bijhoudt waar je hebt gelopen. En je kan je resultaten naar Facebook of Twitter posten.

Maar waar laat je je iPhone? Ik heb zelf een armband gekocht en wel deze: Belkin EasyFit Sport Armband Apple iPhone 4 / 4S - Smartphoneshop.nl

Tip: bevestig de band tussen je biceps en schouder, dan blijft ie perfect zitten.

Nike+ loopschoenen hoef je dus niet per se aan te schaffen. Met Nike+ schoenen heb je een uitstekend vakje voor je sensor, maar de standaard Nike app in iOS heeft veel minder mogelijkheden dan de Nike Running app voor de iPhone.
  #3  
Oud 22-08-12, 22:56
PlienLb PlienLb is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Hi Kitschy, je kunt ook een hardloopbroek kopen. Die hebben een zakje achterop mét rits. Daar past een iPhone in (althans in de meeste) en je huissleutel bovendien. Van Nike kost íe 30,- Maar je hebt ze ook van INQ (Perrysport) voor 20,- geloof ik. Da's dan toch de goedkoopste oplossing

Bovendien kun je dan inderdaad ook nog de Nike+ Running app gebruiken die ook GPS registreert (en bovendien draadloos -zonder te synchroniseren met iTunes zoals bij de iPod nodig is) je gegevens direct doorstuurd naar je account op nikeplus.nike.com.

PS. Indien je een beginnende loper bent; heb je de Evy-podcast van Vlaanderen Sportland al geprobeerd? Daar ben ik nu mee begonnen en dat stimuleert me enorm. In 10 weken opbouwen met intervaltrainingen naar 5km hardlopen. Er is een tweede podcast om in 10 weken van 5km naar 10km te komen. Rennen met Evy
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nike + GPS muziek traag tijdens hardlopen Mosiphone iPhone Apps 0 12-06-11 13:15
nike+ & iPhone 4 martijnvw82 iPhone algemeen 2 14-04-11 21:17
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) blaugrana iPhone Apps 76 24-01-10 16:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.