iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/124874-fm-radio-app-voor-willekeurige-frequentie-gezocht-niet-voor-bestaande-radiostations.html)

Inge108 15-09-12 12:23

FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations)
 
We zitten hier in een situatie waarbij er via de radio vertaald wordt bij lezingen, maar de zender/transmitter werkt niet goed en er zijn ook maar weinig radio-ontvangertjes. Kan dit niet op de iPhone? Ik heb me een kriek gezocht op internet, maar vind alleen maar manieren om gevestigde radiostations te ontvangen. Wij zenden echter ons eigen signaal uit op 90.4 FM, en willen dat ook zelf (in dezelfde zaal) ontvangen. Dat moet toch kunnen op een iPhone 4?

Heeft iemand tips hoe ik mijn iPhone kan gebruiken als ontvanger van deze frequentie, of misschien zelfs als zender/transmitter?

Guest-20180925190238 15-09-12 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 (Bericht 819003)
Dat moet toch kunnen op een iPhone 4?

Dat kan helaas niet met een iPhone 4.

Er zit wel een FM-ontvanger in de radiochip maar die wordt niet gebruikt en is dus ook door de modem firmware niet geactiveerd.

Succes verder :)

XIII 15-09-12 12:29

A die radio Apps halen streams van internet; dat is geen FM...

Inge108 15-09-12 12:33

Aha, ik geloof dat ik het begrijp. Je kunt dus alleen radiostations opvangen die hun uitzendingen via internet streamen? En dat is dan de reden dat er geen manier is om af te stemmen op een willekeurige frequentie? Ook niet via je internet browser, neem ik aan?
Heb ik dat goed begrepen?

lgxmkl1 15-09-12 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 (Bericht 819013)
Aha, ik geloof dat ik het begrijp. Je kunt dus alleen radiostations opvangen die hun uitzendingen via internet streamen? En dat is dan de reden dat er geen manier is om af te stemmen op een willekeurige frequentie? Ook niet via je internet browser, neem ik aan?
Heb ik dat goed begrepen?

Klopt, er zit geen bruikbare FM-ontvanger in de iPhone. Er zijn wel telefoons die een ingebouwde FM-radio hebben op de markt, maar op de iPhone moet je het doen met streaming radio (via de vele verkrijgbare apps). In bovenstaande situatie heb je daar dus niets aan.

Inge108 15-09-12 14:18

Dat is een droevig bericht. Wel fijn dat ik nu begrijp waar het probleem zit. Bedankt voor het meedenken dus.

lgxmkl1 15-09-12 14:23

Ik meen me overigens wel te herinneren gelezen te hebben over headsets voor de iPhone waarin een FM-ontvangertje is ingebouwd. Daarmee zou het dan alsnog mogelijk zijn via FM-frequenties radio te luisteren. Maar daar zou je dan even naar moeten 'Googelen'.

Inge108 15-09-12 20:09

Oh ja, en hoe zit het met zenden vanaf de iPhone, als radio-transmitter dus? Daar vond ik bij het googlen ook wat over, maar daar had men het alleen over uitzenden via je iPhone en opvangen via de autoradio. Maar ik weet niet of dat voor mijn situatie ook mogelijk is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.