//

FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations)

FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations) discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) We zitten hier in een situatie waarbij er via de radio vertaald wordt bij lezingen, maar de zender/transmitter werkt niet goed en er zijn ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-09-12, 13:23
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations)

We zitten hier in een situatie waarbij er via de radio vertaald wordt bij lezingen, maar de zender/transmitter werkt niet goed en er zijn ook maar weinig radio-ontvangertjes. Kan dit niet op de iPhone? Ik heb me een kriek gezocht op internet, maar vind alleen maar manieren om gevestigde radiostations te ontvangen. Wij zenden echter ons eigen signaal uit op 90.4 FM, en willen dat ook zelf (in dezelfde zaal) ontvangen. Dat moet toch kunnen op een iPhone 4?

Heeft iemand tips hoe ik mijn iPhone kan gebruiken als ontvanger van deze frequentie, of misschien zelfs als zender/transmitter?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-12, 13:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 Bekijk bericht
Dat moet toch kunnen op een iPhone 4?
Dat kan helaas niet met een iPhone 4.

Er zit wel een FM-ontvanger in de radiochip maar die wordt niet gebruikt en is dus ook door de modem firmware niet geactiveerd.

Succes verder
  #3  
Oud 15-09-12, 13:29
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

A die radio Apps halen streams van internet; dat is geen FM...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 15-09-12, 13:33
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Aha, ik geloof dat ik het begrijp. Je kunt dus alleen radiostations opvangen die hun uitzendingen via internet streamen? En dat is dan de reden dat er geen manier is om af te stemmen op een willekeurige frequentie? Ook niet via je internet browser, neem ik aan?
Heb ik dat goed begrepen?
  #5  
Oud 15-09-12, 14:59
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 Bekijk bericht
Aha, ik geloof dat ik het begrijp. Je kunt dus alleen radiostations opvangen die hun uitzendingen via internet streamen? En dat is dan de reden dat er geen manier is om af te stemmen op een willekeurige frequentie? Ook niet via je internet browser, neem ik aan?
Heb ik dat goed begrepen?
Klopt, er zit geen bruikbare FM-ontvanger in de iPhone. Er zijn wel telefoons die een ingebouwde FM-radio hebben op de markt, maar op de iPhone moet je het doen met streaming radio (via de vele verkrijgbare apps). In bovenstaande situatie heb je daar dus niets aan.
  #6  
Oud 15-09-12, 15:18
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Dat is een droevig bericht. Wel fijn dat ik nu begrijp waar het probleem zit. Bedankt voor het meedenken dus.
  #7  
Oud 15-09-12, 15:23
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Ik meen me overigens wel te herinneren gelezen te hebben over headsets voor de iPhone waarin een FM-ontvangertje is ingebouwd. Daarmee zou het dan alsnog mogelijk zijn via FM-frequenties radio te luisteren. Maar daar zou je dan even naar moeten 'Googelen'.
  #8  
Oud 15-09-12, 21:09
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Oh ja, en hoe zit het met zenden vanaf de iPhone, als radio-transmitter dus? Daar vond ik bij het googlen ook wat over, maar daar had men het alleen over uitzenden via je iPhone en opvangen via de autoradio. Maar ik weet niet of dat voor mijn situatie ook mogelijk is.
Reageren

Labels
fm radio, frequentie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kortingscodes voor bestaande klanten van app? dennieku iPhone algemeen 0 11-07-12 11:31
Muziek: iphone naar Radio Frequentie hylaba Muziek, foto & video 3 22-01-11 14:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.