//

iPad apps betalen en Android niet.

iPad apps betalen en Android niet. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al enige tijd een ipad, maar werk eigenlijk alleen maar op windows of Android omdat ik elke keer weer voor het verdomde feit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-11-12, 00:25
Dijoanja Dijoanja is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard iPad apps betalen en Android niet.

Ik heb al enige tijd een ipad, maar werk eigenlijk alleen maar op windows of Android omdat ik elke keer weer voor het verdomde feit kom te staan dat ik moet betalen voor apps van apple, maar de zelfde dingen op windows en android zo kan downloaden en daarom met natuurlijk nog en paar kleine dingetjes maar dit is wel raar.
Zijn er mensen die dat ook hebben.

Gr Jan Offenberg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-12, 00:29
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik heb hier geen last van.
  #3  
Oud 10-11-12, 00:56
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik ook niet.
  #4  
Oud 10-11-12, 08:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dijoanja Bekijk bericht
Zijn er mensen die dat ook hebben.
Nee, nooit gehad
  #5  
Oud 10-11-12, 13:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Nee, ik heb geen Android devices.

Ik ben ook eerder verbaasd hoe goedkoop de meeste iOS Apps zijn (en toch van hoge kwaliteit waardoor ik ze dagelijks met veel plezier gebruik).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 10-11-12, 15:39
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Hij heeft wel wat gelijk, in de Play Store zijn meer App's gratis of goedkoper. Maar ik vind dat er veel App's gratis zijn in de Apple App store.

MSecure iOS €8,99, Play €7,99
Documents to Go premium iOS €14,99, Play €11,59
CamScanner iOS €4,99, Play €3,99

Maar andersom zijn ze er ook.
Distant Suns iOS €0,89, Play €2,34

Zo zullen er veel meer voorbeelden zijn, maar het is en blijft handig om voordat je een ander ecosyteem neemt dat je dan wel in de verschillende stores kijkt naar het prijs niveau en of je wel goed vervangers kan vinden voor de programma's die je gewent bent te gebruiken.
  #7  
Oud 10-11-12, 17:10
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik denk dat bij de aanchaf van een telefoon je moet kijken naar de voor en tegens van het toestel. Als dit punt zwaar weegt, dan moet je een Android toestel nemen denk ik.
Persoonlijk heb ik veel gemak van IOS en werkt het probleem loos. Dat is voor mij ook wat waard, maar dat blijft persoonlijk.
  #8  
Oud 10-11-12, 17:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Op mijn Android tablet (Samsung Galaxy 7.7) kan ik idd een paar apps vinden waarvoor ik op m'n iPhone moet betalen. Bij een vliegspel bijv zit er op de android versie dan wel reclame bij. Net als bij angry birds. Gratis dus, als in free beer zullen we maar zeggen

Verder vind ik het aanbod apps in de Play Store erg klein, veel apps zijn gewoon voor een android telefoon maar dan opgerekt weergegeven. Zien er echt niet uit. De App Store op iOS heeft hier volgens mij minder last van.

Die Galaxy tab zou ik overigens zelf nooit aanschaffen. Hij 'lagt' ook als de pest in z'n animaties (bijv scherm kantelen) terwijl er nauwelijks wat op geïnstalleerd staat.
Het is, dat ik m voor m'n werk moet gebruiken.
  #9  
Oud 10-11-12, 19:07
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

daarentegen kun je apps van de play store ook offline installeren. Is de appstore van Apple ook steeds kritischer. Zo kun je een hoop verschillen vinden. Ik ben blij dat ik ooit op Apple ben gegaan. Ik betaal wat meer maar je krijgt er ook kwaliteit voor terug.
  #10  
Oud 10-11-12, 20:54
Moeswa Moeswa is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 27
Standaard

Vorige week bij het verkrijgen van mijn IPHONE hier meteen tegen aangelopen. Ik moest voor Whatsapp betalen en uiteraard had ik nog geen iTunes kaart. Op android was hij idd gratis!
  #11  
Oud 10-11-12, 21:16
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

Let op hè? Whatsapp is het eerste jaar gratis daarna betalen. Mijn schoonzus liep hier tegen aan.
  #12  
Oud 10-11-12, 21:38
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Ik denk dat bij de aanchaf van een telefoon je moet kijken naar de voor en tegens van het toestel. Als dit punt zwaar weegt, dan moet je een Android toestel nemen denk ik.
Persoonlijk heb ik veel gemak van IOS en werkt het probleem loos. Dat is voor mij ook wat waard, maar dat blijft persoonlijk.
Dit ben ik wel met je eens, maar ik kreeg de indruk dat de topic starter pas door kreeg, na aanschaf van zijn iPad, dat de Apple store iets anders in elkaar steekt dan de Play store.
Zo is het ook dat je weer moet betalen voor een programma als je oversteekt naar een ander ecosysteem. Nu zijn vrijwel alle programma's te her installeren op een ander device mits je bij je OS blijft. Uitzonderingen daar, maar dat kom je tegen bij iOS, maar ook bij Android.
  #13  
Oud 10-11-12, 23:03
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Dit is een klacht die je vaak hoort. Het is alleen niet Apple die de prijzen van apps bepaalt maar de ontwikkelaar. Als ze een app betaald maken op ios en gratis op android is daar vaak een reden voor. Het kan zijn dat de bereidheid om te betalen op ios groter is en dat ze op android vaker de inkomsten uit andere bronnen moeten halen, zoals advertenties. Maar het mag duidelijk zijn dat een app die meer inkomsten genereert de ontwikkelaar ook meer motiveert om de app bij te houden en een bepaald kwaliteitsniveau garandeert.

Aan de andere kant. Apps op ios worden zo vaak tijdelijk gratis dat je zelfs zonder iets uit te geven een verzameling kan opbouwen. Je moet alleen wat meer geduld hebben.

Kortom, je krijgt wat je betaalt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apps betalen kakkert iPhone Apps 13 26-04-11 23:43
Gekochte Apps opnieuw betalen snipebase iPhone Apps 11 16-12-09 17:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.