iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/130252-nieuwste-whatsapp-werkt-niet-op-iphone-3g.html)

bbgt 04-01-13 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 865835)
Is het dan niet de taak van Whatsapp om er voor te zorgen dat versie 2.8.4, die wel werkt op een iPhone 3G, terug beschikbaar wordt gesteld? Als Whatsapp Lite of zoiets?

Er zijn toch meer ontwikkelaars die een Lite versie aanbieden van een app met minder functionaliteit. Misschien moet je daar eens een e-mail over schrijven naar Whatsapp.

Lite versies zijn altijd gratis versies. WhatsApp os een app waar wij voor hebben betaald. en dus recht hebben op service. Ik denk dat WhatsApp zelfs een rechtszaak zou verliezen als ik om een refund zou vragen en een schadeclaim zou indienen.

Guest-20180925190238 04-01-13 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865853)
Ik denk dat WhatsApp zelfs een rechtszaak zou verliezen als ik om een refund zou vragen en een schadeclaim zou indienen.

Ja, dat is ook een mogelijkheid: een rechtszaak aanspannen tegen Whatsapp :rolleyes:

pedro270 04-01-13 17:32

Zelf heb ik ook geen idee meer...
Ik ga dat van Eyefoo maar eens proberen.

maesje1970 04-01-13 19:41

sluit me aan bij BBGT. ook ik heb legaal de app verkregen en ervoor betaald. Gaat niet om die euro maar als je toevallig alleen versie 2.8.6 in itunes heb staan en niet die 2.8.4 ben je gewoon genaaid. gaat simpelweg om het principe. Vind het kort door de bocht als moderators dan ineens posts gaan verwijderen en gaan wijzen met een bestraffend vingertje. Waarom laten ze alleen 2.8.4 nog werken? Iemand nog een idee?? Alvast bedankt

jwtje1 04-01-13 20:45

Lekker nu het allemaal weer blijkt te werken crasht whatsapp continue op me iphone.. Dus nu heb ik er nog niks aan

NicolaasR 04-01-13 20:49

je hebt het in ieder geval half werkend ben nog altijd niet voorbij het activatie scherm van WA. ook via een programma ios versie veranderd naar 4.3 8F190 maar ook dat scheelt niets

jwtje1 04-01-13 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR (Bericht 865934)
je hebt het in ieder geval half werkend ben nog altijd niet voorbij het activatie scherm van WA. ook via een programma ios versie veranderd naar 4.3 8F190 maar ook dat scheelt niets

Met dat programma maak je het alleen mogelijk om de appstore te foppen, maar de apps letten daar al niet meer op.

NicolaasR 04-01-13 21:04

ik heb zelfs geprobeert de plist van WA te wijzigen om te kijken of ik de boel zo kon foppen ook al niet :( begin er toch een hard hoofd in te krijgen

jwtje1 04-01-13 21:05

Waar en hoe vind jij die plist dan?

NicolaasR 04-01-13 21:08

whatsapp opnemen in bv 7zip en dan na een paar mapjes openen kom je hem vanzelf tegen. daar staat bv in vanaf welke ios WA werkt had gehoopt door dat te veranderen dat ik WA kon foppen

gebo51 04-01-13 21:51

Ik heb een leuk alternatief gevonden voor Whatsapp. Het werkt uitstekend, is in het Nederlands, doet het prima op een 3G en heeft de zelfde functionaliteit.
Hier een link waar wat info staat over het programma LiveProfile. Het is gratis in de App store van Apple en werkt ook met o.m. Android
iPhone5recensie.nl - Liveprofile app recensie | alternatief voor Whatsapp
Als iedereen het gaat gebruiken zal Whatsapp het niet leuk vinden!

pavanmerel 04-01-13 21:55

Hier alles weer werkend. Nadat hij eerst constant bleef hangen op de medling dat je moet updaten, Whatsapp verwijderd van de iPhone, aangesloten op iTunes en uit de prullenbak Whatsapp 2.8.4 weer naar iTunes gesleept.

Een heel blije dochter naast me...:-)

bbgt 04-01-13 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pavanmerel (Bericht 865956)
Hier alles weer werkend. Nadat hij eerst constant bleef hangen op de medling dat je moet updaten, Whatsapp verwijderd van de iPhone, aangesloten op iTunes en uit de prullenbak Whatsapp 2.8.4 weer naar iTunes gesleept.

Een heel blije dochter naast me...:-)

Congrats!!

Maar waar in de prullenmand precies? Waar vind ik die? Zoals gezegd heb ik dus na de 2.8.4 de twee volgende updates van WhatsApp gedownload. Is de 2.8.4 dan toch niet helemaal van de pc verdwenen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 22:43 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 865820)

Modbreak:
Uit onze forumregels:

Verwijzingen naar warez, serienummers of andere methoden om beperkingen op software waarvoor betaald moet worden zijn niet toegestaan en zullen onmiddellijk worden verwijderd en bestraft.

Dit betekent ook dat je hier niet mag vragen naar een download van een oude versie van WhatsApp.

(Apps uit de AppStore zijn beveiligd met DRM en gekoppeld aan jouw iTunes account; alleen het bestand dat jij zelf ooit in de AppStore hebt gekocht kun je installeren)


Zou U als moderator ook uw gewicht in de schaal willen leggen bij de redactie van de iPhoneclub (Gonny, Jean-Paul) om namens de Nederlandse 3G gedupeerden (en dat zijn wij als aankopers van een app) een vuist te maken naar WhatsApp een daar aandringen om software matige aanpassingen toe te passen die het herstellen van WhatsSpp op de iPhone 3G langs legale weg mogelijk maken?
B.v.d.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 23:00 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebo51 (Bericht 865955)
Ik heb een leuk alternatief gevonden voor Whatsapp. Het werkt uitstekend, is in het Nederlands, doet het prima op een 3G en heeft de zelfde functionaliteit.
Hier een link waar wat info staat over het programma LiveProfile. Het is gratis in de App store van Apple en werkt ook met o.m. Android
iPhone5recensie.nl - Liveprofile app recensie | alternatief voor Whatsapp
Als iedereen het gaat gebruiken zal Whatsapp het niet leuk vinden!

Nou sorry maar begin is niet erg hoopgevend! In App Store gedownload
en nu wil ik een account aanmaken. Mijn gewone emailadres ingevuld en wachtwoord ingevuld. Message: Registration error. Er is een fout opgetreden bij het registreren van uw account. OK. Niet ok... Tot tweemaal toe.
----------------

XIII 04-01-13 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865970)
Zou U als moderator ook uw gewicht in de schaal willen leggen bij de redactie van de iPhoneclub (Gonny, Jean-Paul) om namens de Nederlandse 3G gedupeerden (en dat zijn wij als aankopers van een app) een vuist te maken naar WhatsApp een daar aandringen om software matige aanpassingen toe te passen die het herstellen van WhatsSpp op de iPhone 3G langs legale weg mogelijk maken?

De redactie is volledig onafhankelijk.

Maar je kunt wel zelf contact opnemen via de contactpagina.

bbgt 04-01-13 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebo51 (Bericht 865955)
Ik heb een leuk alternatief gevonden voor Whatsapp. Het werkt uitstekend, is in het Nederlands, doet het prima op een 3G en heeft de zelfde functionaliteit.
Hier een link waar wat info staat over het programma LiveProfile. Het is gratis in de App store van Apple en werkt ook met o.m. Android
iPhone5recensie.nl - Liveprofile app recensie | alternatief voor Whatsapp
Als iedereen het gaat gebruiken zal Whatsapp het niet leuk vinden!

Gedownload op mijn iPhone 4, twee keer tevergeefs geprobeerd te registreren. Twee keer fail. Bedankt voor de tip.....

linsyschopman 04-01-13 23:38

Ik was zo ver gekomen hahah!
Had een whatsapp versie 2.8.4.ipa gedownload, geinstalleerd via ifunbox.
Ik kon whatsapp berichtjes ontvangen, je hoorde het geluidje en het berichtje kwam ervoor. Alleen elke keer als ik whatsapp opende sloot het zich automatisch weeraf in een halve seconden... Pfft 2 uur werk voor niks.

Kwakkeboes 05-01-13 01:45

Het is mij juist gelukt op de iphone van mijn vrouw.
WA versie2.8.4 legaal gekocht. (15/09/12) ios 4.2.1
Ook had ik de code nog. Nu na enkele dagen op dit forum te zitten, verschillende zaken geprobeerd na goede raad van anderen. Lukt het me met een EDGE verbinding. Vroeg ook niet achter de code en geen gezever van update enz.
Ik heb er geen uitleg voor maar Whatsapp doet het weer.
Thx Iphoneclub !

gebo51 05-01-13 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebo51 (Bericht 865698)
Ik zou me er niet meer druk over maken, want ik heb inmiddels alles wat in dit topic is besproken geprobeerd, maar niets is gelukt. Ook Whatapp rechtstreeks gemaild, de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd; een verificatiecode opgehaald met mijn eigen 06 nummer via een legale Whatsapp en die er bij mij opgegegooid etc. Maar niets werkt.
Wel mailtjes terug ontvangen van Whatsapp maar steeds dezelfde standaard mail dat men geen ondersteuning meer biedt.
Dus echt, het lukt niet meer:(

Vanochtend dit topic nog eens doorgenomen en voor de grap Whatsapp nog eens op gestart EN
Hij werkt weer gewoon. De oude instellingen staan er nog incl. de groepchats alleen de geschiedenis van de chats is weg. Maar geen gezeur meer over inlogcode of tel. Nummer invoeren. Direct normaal opgestart.
Ik snap er niets meer van maar echt, het werkt weer als vanouds:-)
iOS 4.2.1 WA 2.8.4

Larsky 05-01-13 08:12

Ook bij werkte het gisterenavond spontaan weer. Nummer ingevoerd in klaar is klara. Lijkt wel of ze langzaam aan iedereen weer toestemming aan het geven zijn. Of gewoon vaak genoeg blijven proberen.

gebo51 05-01-13 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865983)
Gedownload op mijn iPhone 4, twee keer tevergeefs geprobeerd te registreren. Twee keer fail. Bedankt voor de tip.....

Vreemd. Mijn hele famillie heeft inmiddels deze app gedownload zonder problemen. Ook het aanmelden verliep vlekkeloos. In de US wordt deze app best veel gebruikt en bij mij werkt het prima, maar inmiddels WA ook weer aan de praat gekregen, dus LiveProfile blijft staan voor reserve


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.