//

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G?

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Weet niet of je Whatsapp opnieuw kunt downloaden, maar anders zeker even proberen te verwijderen en opnieuw weer te downloaden! ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 03-01-13, 13:05
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Weet niet of je Whatsapp opnieuw kunt downloaden, maar anders zeker even proberen te verwijderen en opnieuw weer te downloaden!
Dat zou ik graag willen horen: de (geslaagde) ervaring van iemand die dus WhatsApp van zijn/haar iPhone 3G heeft verwijderd en daarna opnw heeft gedownload (welke versie dan?).
Ik heb ook al in iTunes de reservecopie weer op de iPhone 3G gezet maar geen stap verder.
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 03-01-13, 13:06
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Zal eens proberen het zelf te doen (whatsapp deleten, en opnieuw downloaden) en kijken of dit werkt.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #143  
Oud 03-01-13, 13:09
Letz Letz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
Kun je ons uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen?
Welk nummer moest moest je wanneer etc invoeren? Moet je eerst de WhatsApp van je iPhone 3G verwijderen? Op het WA icoontje staat nu met rood 38. Aantal appjes. Als ik op het icoontje touch verschijnt het bericht dat er een sms-bericht onderweg is. Dus niet. Geen 3-cijferige activatiecode ontvangen. Touch ik op "Stuur code opnieuw" dan verschijnt de message:
Sorry, deze versie v WA is verouderd. Download de nwste versie uit de Apple Store... Catch 22 situatie dus HELP HELP
Oh ja: onze iPhone 3G heeft iOS versie 4.2.1 (BC148), Modemfirmware 05.15.04 en provider is T-Mobile. Model MB496T.
Bij mij gaf die niet aan dat de code onderweg was.
Alleen dat die de code niet kon sturen. Vandaar dat ik heb gsmst alsof ik een fout telefoonnummer had doorgegeven. Hoopte dat dat zou werken.
Het werkt ook, maar omdat bij andere mensen whatapp ook alweer werkt denk ik niet dat het ermee te maken heeft.

Als je het toch wilt proberen:
Stuur sms naar +44 7900 347295 in het veld ALLEEN je e-mail adres zetten verder niets.
Ik heb het gistermiddag gedaan en vanochtend kan ik weer wappen.

Maar weet dus niet of het enige invloed heeft gehad.

Succes
  #144  
Oud 03-01-13, 13:14
Jouke Jouke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik kan hier bevestigen dat het weer werkt. Firmware 4.2.1 en versie 2.8.4 en het draait weer! iphone 3g
  #145  
Oud 03-01-13, 13:20
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Letz Bekijk bericht
Bij mij gaf die niet aan dat de code onderweg was.
Alleen dat die de code niet kon sturen. Vandaar dat ik heb gsmst alsof ik een fout telefoonnummer had doorgegeven. Hoopte dat dat zou werken.
Het werkt ook, maar omdat bij andere mensen whatapp ook alweer werkt denk ik niet dat het ermee te maken heeft.

Als je het toch wilt proberen:
Stuur sms naar +44 7900 347295 in het veld ALLEEN je e-mail adres zetten verder niets.
Ik heb het gistermiddag gedaan en vanochtend kan ik weer wappen.

Maar weet dus niet of het enige invloed heeft gehad.

Succes
Wel een vreemd nummer! (Ik ben sowieso allergisch voor vreemde sms nummers gebaseerd op oplichters ervaringen uit het verleden). Heb het toch gedaan maar krijg sms niet verzonden...
  #146  
Oud 03-01-13, 13:21
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Dit is het nummer van het hoofdkantoor van WhatsApp geloof ik.
  #147  
Oud 03-01-13, 13:42
jorickhoofd jorickhoofd is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Letz Bekijk bericht
Sinds vanochtend doet whatapp het weer op mijn 3G.
Omdat ik ook het scherm met nummerverificatie kreeg en daarna geen sms met code alleen 'onherstelbare fout' heb ik gistermiddag een sms naar een whatsapp nummer dat werkt als je het foute telefoonnummer aangeeft bij je aanmelding, gestuurd.

Ik weet niet of dat de oplossing was maar hij doet het weer.

Alle anderen met hetzelfde probleem, succes
Jaaaaa! Hij doet het weer!
*Annuleert iPhone 5 bestelling*
  #148  
Oud 03-01-13, 13:53
BT73's schermafbeelding
BT73 BT73 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Haaksbergen (Ov) NL
Berichten: 89
Standaard

Kan iemand beschrijven hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om Whatsapp werkend te krijgen.... Graag een stappenplan, zodat personen die met het probleem zitten de zelfde stappen kunnen volgen om op hun iphone 3g ook whatsapp werkend te krijgen....

Alvast bedankt...
  #149  
Oud 03-01-13, 13:57
Jouke Jouke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BT73 Bekijk bericht
Kan iemand beschrijven hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om Whatsapp werkend te krijgen.... Graag een stappenplan, zodat personen die met het probleem zitten de zelfde stappen kunnen volgen om op hun iphone 3g ook whatsapp werkend te krijgen....

Alvast bedankt...
Als je hier gewoon goed gelezen had dan is het niet zo moeilijk, maargoed, ik zal je helpen.

1. Kijk of je iphone firmware versie 4.2.1 geinstalleerd heeft. (werking op 3.1.3 is nog onduidelijk).
2. Zorg dat je whatsapp versie 2.8.4 geinstalleerd hebt. (installeer deze zo nodig, je bent dan wel oudere berichten kwijt)
3. Start whatsapp 2.8.4. Bij opstarten kom je weer gewoon door de activatie heen.
  #150  
Oud 03-01-13, 13:58
BT73's schermafbeelding
BT73 BT73 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Haaksbergen (Ov) NL
Berichten: 89
Standaard Bedankt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouke Bekijk bericht
Als je hier gewoon goed gelezen had dan is het niet zo moeilijk, maargoed, ik zal je helpen.

1. Kijk of je iphone firmware versie 4.2.1 geinstalleerd heeft. (werking op 3.1.3 is nog onduidelijk).
2. Zorg dat je whatsapp versie 2.8.4 geinstalleerd hebt. (installeer deze zo nodig, je bent dan wel oudere berichten kwijt)
3. Start whatsapp 2.8.4. Bij opstarten kom je weer gewoon door de activatie heen.
Bedankt...
  #151  
Oud 03-01-13, 13:59
RB96 RB96 is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 1
Standaard

Oke, whatsapp werkt inmiddels weer voor iPhone 3g en het is heel makkelijk:

- Je opent whatsapp en krijgt verificatiemenu waarin je je telefoonnummer moet invullen
- Voer je geldige mobiele telefoonnummer in
- Nu verwacht je weer dat je een sms hoort te krijgen met een code, maar dit is niet meer zo! Je wordt gelijk doorgestuurd naar het beginscherm van Whatsapp. Whatsapp heeft het dus voor ons aangepast!

De vraag is hoelang dit nog gaat werken, maar ik hoop lange tijd! Voor nu even een opluchting dat het weer werkt in ieder geval.

Ik hoop dat het bij jullie ook zo makkelijk gaat! Succes!
  #152  
Oud 03-01-13, 14:53
Ramonius Ramonius is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 11
Standaard

Ook bij de 3G van mijn vriendin werkt het inmiddels gelukkig weer.

Gisteravond al druk bezig geweest met oude versie proberen terug te zetten, tot ik vandaag de berichten las over het stoppen van de ondersteuning.

Had Whatsapp eraf gehaald via iTunes, nadat hij (weet ik bijna zeker) eerst ging back-uppen. Daarna bleef helaas de restore continue hangen. Ook bij installeren Whatsapp bleef hij hangen.

Vandaag een ander herstelpunt gepakt en dat ging wel goed, deze was dus van voordat ik ermee begon gisteravond. Vervolgens Whatsapp weer los geïnstalleerd via iTunes.

Nu staat Whatsapp er weer op en werkt ook weer, alleen de geschiedenis is mooi wel verdwenen! Iemand enig idee hoe dit weer terug te krijgen? Waar wordt dit normaal gesproken uberhaubt opgeslagen?
  #153  
Oud 03-01-13, 14:54
Jabosson Jabosson is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Appingedam
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In de metadata van een app staat het Apple ID (en nog wat gegevens) van diegene die de app gekocht heeft. Als die metadata niet overeenkomt met jouw Apple ID kan je de app niet installeren.



Oei Is het zo erg?
Ja zo erg is het.
WhatsApp kun je alleen op de 3G gebruiken als dat al geruime tijd het geval is. Zodra je opnieuw moet verifieren (bv een nieuw telefoonnummer of herinstallatie) dan vraagt WhatsApp om je telefoonnummer en komt vervolgens met de mededeling dat de App verouderd is. Dus een nieuwe halen, die vervolgens weigert te installeren omdat het OS 4.3 moet zijn. Maar ja, die is dus niet op een 3G beschikbaar.
Het zoeken naar een oudere versie van hatsApp is dus ook zinloos!
Kortom zonder WhatsApp is de 3G daarmee in éénklap min of meer waardeloos geworden!! Dit heb ik juist allemaal moeten meemaken. Misdadig gewoon.
  #154  
Oud 03-01-13, 15:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jabosson Bekijk bericht
Misdadig gewoon.
Heb je alle berichten van vandaag, dus de berichten boven jouw bericht al gelezen?
  #155  
Oud 03-01-13, 16:03
marcth marcth is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

En is iMessage niet aan de praat te krijgen op een 3G? Met jailbreak?
  #156  
Oud 03-01-13, 16:32
Jabosson Jabosson is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Appingedam
Berichten: 3
Standaard

Nou ja, dat zou mogelijk kunnen, alhoewel ik uit voorgaande berichten al heb begrepen dat dat dat geen soelaas zou bieden. Overigens wil ik mijn iPhone niet als een hobby of speelobject gebruiken, maar als een product dat het gewoon zonder kunstgrepen moet doen voor mijn werk.
Inmiddels heb ik de iPhone maar van de hand gedaan en een 4S in gebruik genomen. Met weer andere problemen overigens (syncen gaat niet met outlook 2010 (voorlopig hoop ik)).
Bedankt toch voor je reactie.
Groeten,
Jan
  #157  
Oud 03-01-13, 16:57
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ter info voor mensen met een iphone 2G (originele iphone): net whatsapp versie 2.8.2 er op gezet, de laatste die werkt op de 2G.

Dat werkt jammer genoeg niet, whatsapp verwijst nog steeds naar de app store om daar een nieuwe versie op te halen.

Maar goed, de 2G is al weer bijna vijf jaar uit productie.
  #158  
Oud 03-01-13, 18:10
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

So the message (a Text message -sms- with code has been sent to the above telephone number etc etc) that appears to be false...
I still would like to know if the above WA phone (+44 7900 347295) is really a correct WA number to receive textmessages.
  #159  
Oud 03-01-13, 18:26
konyo42 konyo42 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb ook maar even een profiel aangemaakt hier aangezien ik hetzelfde probleem heb en zat mee te lezen, voor iedereen bij wie het nog steeds niet werkt; waarschijnlijk te lang niet geupdate zoals ook bij mij het geval is.
ALLEEN versie 2.8.4. werkt weer voor de 3G, dus als je niet je whatsapp geupdate hebt grofweg tussen sept. en dec. werkt het nog steeds niet.
Ikzelf zit nu dus ooknog vast aan versie 2.8.2. en kan met geen mogelijkheid aan 2.8.4. komen, whatsapp support is ook geen aanrader aangezien het toch allemaal scripted replies van zendesk zijn.
  #160  
Oud 03-01-13, 18:51
gebo51 gebo51 is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RB96 Bekijk bericht
Oke, whatsapp werkt inmiddels weer voor iPhone 3g en het is heel makkelijk:

- Je opent whatsapp en krijgt verificatiemenu waarin je je telefoonnummer moet invullen
- Voer je geldige mobiele telefoonnummer in
- Nu verwacht je weer dat je een sms hoort te krijgen met een code, maar dit is niet meer zo! Je wordt gelijk doorgestuurd naar het beginscherm van Whatsapp. Whatsapp heeft het dus voor ons aangepast!

De vraag is hoelang dit nog gaat werken, maar ik hoop lange tijd! Voor nu even een opluchting dat het weer werkt in ieder geval.

Ik hoop dat het bij jullie ook zo makkelijk gaat! Succes!
Exact op deze manier gedaan, maar jammer, lukt bij mij dus niet.
Ik heb versie iOS 4.2.1 en Whatsapp 2.8.4. Ik heb hem van mijn 3G verwijderd en daarna via ITunes er weer opgezet. Opgestart, tel. Nr. Ingevoerd en jahoor
' u hebt een verouderde versie'
Wat kan ik nu nog proberen?
Discussie gesloten

Labels
ios, iphone, iphone 3g, whatsapp, whatsapp ondersteuning, whatsapp werk niet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp op iPad werkt, maar iPhone niet meer :( Roccade Jailbreak apps en thema's 1 25-08-12 18:25
Whatsapp werkt niet meer na update Iphone Biebje87 iPhone Apps 2 01-05-11 15:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:48.