//

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G?

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door johnterhaar Van whatsapp bedoel je? Kijk eens even naar bericht #16 in dit topic....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28-11-12, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnterhaar Bekijk bericht
Van whatsapp bedoel je?
Kijk eens even naar bericht #16 in dit topic.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 28-11-12, 11:38
johnterhaar johnterhaar is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Ja ik kan geen Appel´s, dat kan dus niet?
  #43  
Oud 28-11-12, 11:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Inderdaad.

Omdat Apps beveiligd zijn (met DRM beveiligd; gekoppeld aan jouw Apple ID) kan dat niet.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #44  
Oud 28-11-12, 16:34
sbnl sbnl is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Als je meerdere varianten van een App toestaat in de AppStore wordt het onderhoud (bug fixes) voor ontwikkelaars (veel) moeilijker.
Nee, want doordat iTunes simpleweg kijkt naar de laatste release die nog mogelijk is voor dat device heb je automatisch de goede. Het enige wat de gebruiker hoeft te doen (net als nu) is klikken op installeren.

Wat er veranderd is dat gebruikers ten alle tijden het recht behouden op de laatste versie die nog door hun device ondersteund werd. Nu ben je genoodzaakt een door Apple illegaal verklaarde route te volgen om je App alsnog te kunnen installeren.

De intelligentie zit dan dus in een door Apple gecontrolleerde omgeving, zoals zij dat graag zien

Kan iedere iPhone langer mee..goed voor het milieu en je bankrekening. (Niet die van Apple uiteraard )

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2012 om 16:07 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die "intelligentie" is/was er blijkbaar al Een tijd geleden, kort na de release van iOS 5, waren er updates voor Pages, Numbers en Keynote.

Die updates kon men alleen maar installeren als iOS 5 geïnstalleerd was. Was dat niet het geval verscheen er een boodschap en de update knoppen voor die apps werden grijs.

Kan die "intelligentie" ook niet door de ontwikkelaars gebruikt worden?
Ben je bekend met de term "Usability"? Is 1 van de basis begrippen in software ontwikkeling. Daar voldoet een grijze knop niet aan

Ik kan pas van intelligente software spreken als de software exact doet wat ik als gebruiker nodig heb in mijn situatie.

Ik als 3G gebruiker heb een versie van WhatsApp nodig die op mijn telefoon werkt. Die bestaat want die heeft prima op mijn 3G gewerkt.

ps
Ik snap dat er afficionado's zijn die bij elk nieuwe productscheet in een slaapzak voor de winkel liggen Dat respecteer ik, want dat moet iedereen zelf weten

Maar ikzelf behoor tot de groep die een product gebruikt totdat er een hele goede reden is om mijn geld af te staan. Een app die niet draait zal nooit de reden zijn. Dan zijn er andere wegen te bewandelen die ik ten zeerste betreur. Betreur want bijna alles waarom ik het product in eerste instantie gekocht heb is dan in 1 klap teniet gedaan: gebruiksgemak

Laatst gewijzigd door sbnl; 28-11-12 om 17:09.
  #45  
Oud 28-11-12, 17:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbnl Bekijk bericht
Nee, want doordat iTunes simpleweg kijkt naar de laatste release die nog mogelijk is voor dat device heb je automatisch de goede. Het enige wat de gebruiker hoeft te doen (net als nu) is klikken op installeren.
Je denkt blijkbaar alleen vanuit gebruikersoogpunt; ik had het over de ontwikkelaar.

Een nieuwere versie van een App heeft (deels) andere broncode dan de oude. Als er bugs moeten worden opgelost, moet dat dan mogelijk in verschillende archieven/versies. Daardoor wordt het moeilijker dan slechts 1 versie (de laatste) onderhouden (dubbel werk).

Of wil je oudere versie "as is"? (en dat ze definitief omvallen als een API van een webdienst verandert of zo?)
  #46  
Oud 28-11-12, 17:44
sbnl sbnl is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Je denkt blijkbaar alleen vanuit gebruikersoogpunt; ik had het over de ontwikkelaar.
Ontwikkelaars dienen ten alle tijden vanuit gebruikersoogpunt te redeneren Hoe zij dat op de achtergrond oplossen is niet het probleem van de gebruiker...zeker niet als die er voor betaald heeft.

Citaat:
Een nieuwere versie van een App heeft (deels) andere broncode dan de oude. Als er bugs moeten worden opgelost, moet dat dan mogelijk in verschillende archieven/versies. Daardoor wordt het moeilijker dan slechts 1 versie (de laatste) onderhouden (dubbel werk).
Niet helemaal waar. Als men OO programmeert heeft elk object zijn eigen verantwoordelijkheid (en eigen ontwikkeltraject) en moet voldoen aan vastgestelde specificaties. Als er een bug zit in 1 van de objecten dan zit die bug in alle versies die dat object gebruiken. Los je die op, dan los je die voor alle versies op. Aangezien de oude versie een bug heeft, dien je die als ontwikkelaar op te lossen, er is immers voor betaald.
Rest alleen nog de compiler aan het werk te zetten en het pakket aan te bieden bij Apple.

Citaat:
Of wil je oudere versie "as is"? (en dat ze definitief omvallen als een API van een webdienst verandert of zo?)
Zolang "As Is" werkt bied je dat aan. Aan de server end heeft WhatsApp nl wel zelf alle controle.
Ze zijn vast verstandig genoeg om backwards compatible te blijven aangezien niet iedereen in de hele wereld elk jaar een nieuwe telefoon/computer/tablet aanschaft Als zij dat toch doen dan zijn ze binnen no time een hele groep gebruikers kwijt (Zo niet het grootste deel!)
  #47  
Oud 28-11-12, 17:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbnl Bekijk bericht

Ben je bekend met de term "Usability"? Is 1 van de basis begrippen in software ontwikkeling. Daar voldoet een grijze knop niet aan
Die newspeak kreet ken ik Waarschijnlijk nog niet zo lang als jij, maar toch al een jaartje of vijfendertig
  #48  
Oud 28-11-12, 17:58
sbnl sbnl is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die newspeak kreet ken ik Waarschijnlijk nog niet zo lang als jij, slechts een jaartje of vijfendertig
Mooi dan weet je precies waarom die grijze knop larie is

En dan heb je vast het boek (bijna verplichtte kost): The inmates are running the Asylum gelezen en begrepen 8)
  #49  
Oud 28-11-12, 18:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbnl Bekijk bericht
En dan heb je vast het boek (bijna verplichtte kost): The inmates are running the Asylum gelezen en begrepen 8)
Helaas niet, maar ik heb de film gezien
  #50  
Oud 28-11-12, 19:43
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik denk nog steeds dat je teveel verwacht voor 79 cent (nu 89).
  #51  
Oud 02-12-12, 13:57
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard

Het is toch ook vreemd dat je een programma koopt en dan later wordt het programma niet meer geschikt voor dat model of die firmware die je hebt.
Je koopt iets. Je mobiel crashed of weet ik veel wat...dan ineens werkt het niet meer op je mobiel.
Kan dit wel ?!
Ik vind dat dus bestelen.
  #52  
Oud 02-12-12, 14:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchyme Bekijk bericht
Ik vind dat dus bestelen.
Diefstal? Dat zullen de ontwikkelaars van Whatsapp niet graag horen (denk ik).
  #53  
Oud 02-12-12, 14:13
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard

dit gaat niet om whatsapp.
Die heb ik toen al meteen gekocht.
Werkt ook alleen vanaf 3g ....mogelijk in de toekomst of nu al ook niet meer.
Toen kwam dat programma m#2ad wat ik mischien niet mag noemen goed uit....whatsapp draait nu op mijn iphone 2g...en die whatsapp had ik gewoon gekocht.
Op mijn oude 2g werkt nu bijna niets meer.
apps worden geupdate..maar soms ook weer voor firmware.

even een voorbeeld
zen of snow
werkte op 2g nu niet meer
gelukkig had ik op een laptop nog een backup die wel werkte.
Als je die update werkt hij niet meer op 2g

Ben blij dat er nog mensen zijn die de oude versies ergens neerzetten.
zodat ze nog werken op mijn oude 2g
eigenlijk moet je als je een oude iphone hebt van de belangrijke programma's backups bewaren.
  #54  
Oud 02-12-12, 14:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchyme Bekijk bericht
eigenlijk moet je als je een oude iphone hebt van de belangrijke programma's backups bewaren.
Niet alleen eigenlijk maar ook feitelijk Ik krijg nu al updates van betaalde apps die niet meer werken op een "oude" iPad 1 omdat die dingetjes iOS 6 nodig hebben.

Maar, "diefstal" wil ik dat niet noemen want ik heb de oude apps nog waar ik voor betaald heb.
  #55  
Oud 02-12-12, 14:21
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard

Mischien een zwaar woord,maar het is voor de mensen die het kochten wel een "teleurstelling" als het ineens niet meer werkt. Wij hebben meerdere iphone op 1 itunes, de update gaat gewoon door en je phone crashed en weg programma.
  #56  
Oud 02-12-12, 14:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchyme Bekijk bericht
Mischien een zwaar woord,maar het is voor de mensen die het kochten wel een "teleurstelling" als het ineens niet meer werkt.
Daar ben ik het mee eens dat het een "teleurstelling" is. Maar, het is helaas niet anders
  #57  
Oud 02-12-12, 17:51
sbnl sbnl is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Helaas niet, maar ik heb de film gezien
Je kan natuurlijk zoveel smilies posten als je wilt, maar ik denk dat momenteel Apple het hardst lacht omdat legio mensen trappen in het "Apple is zo gebruiksvriendelijk" sprookje
Sterker, die vinden het prachtig dat afficionados wereldwijd het vuile werk opknappen en (onbetaald) alles rechtspreken of weg lachen wat krom is

Ondertussen ben ik al bij de buren aan het kijken voor een andere oplossing
Weet niet het daar veel beter zal zijn, maar ze verdienen net als Apple toen een kans te bewijzen dat ze het beste voor hebben met hun klanten.

Dus dit is binnen notime een non issue voor mij

Bedankt zover voor je positieve bijdrage aan alle gebruikers die dit probleem hebben
  #58  
Oud 02-12-12, 17:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbnl Bekijk bericht
Ondertussen ben ik al bij de buren aan het kijken voor een andere oplossing

Dus dit is binnen notime een non issue voor mij
Doe de groeten aan de "buren" en heel veel succes gewenst met de "non issues"
  #59  
Oud 02-12-12, 17:57
sbnl sbnl is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik denk nog steeds dat je teveel verwacht voor 79 cent (nu 89).
Belangrijker is voor mij het principe. Het kon en het kan (via een omweg) dus waarom niet op een gecontroleerde maar toch gebruiks- / klantvriendelijke manier?

Het gaat niet alleen om deze app, maar alle apps in de app store. Dat is wereldwijd gezien natuurlijk veel meer dan 89 cent

Maar goed, ik laat het hierbij, want dit hele verhaal kost mij te veel tijd
Zoals in een eerdere post aangegeven, ben ik bezig met een hele andere oplossing

Bedankt voor je input

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2012 om 16:59 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Doe de groeten aan de "buren" en heel veel succes gewenst met de "non issues"
thx
  #60  
Oud 04-12-12, 00:56
JspS JspS is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard

Hoi, ik loop hier tegen hetzelfde probleem. Mijn dochters 3g liep vast, ze herstelde via iTunes en bijna alles wat ze wil doet t weer... behalve Whatsapp.
De oude 2.6.3 uit de windoes prullenbak gehaald en in de goede map gezet, maar helaas, de app is vervolgens 'onvindbaar'. Terwijl in iTunes het wel in het overzicht staat.

Enig idee hoe ik nu verder kan komen.

>>Begrijp ik het begin vd thread beter als ik op een andere PC iTunes of als andere gebruiker iTunes opstart en de 3G laat herkennen en daar de whatsapp ipa vervang door de 'oude versie'?

Laatst gewijzigd door JspS; 04-12-12 om 22:42. Reden: update
Discussie gesloten

Labels
ios, iphone, iphone 3g, whatsapp, whatsapp ondersteuning, whatsapp werk niet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp op iPad werkt, maar iPhone niet meer :( Roccade Jailbreak apps en thema's 1 25-08-12 19:25
Whatsapp werkt niet meer na update Iphone Biebje87 iPhone Apps 2 01-05-11 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.