//

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G?

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben nu genoodzaakt om (4jaar "oude","zgan") iPhone 3g te vervangen omdat functionaliteit met meer dan helft afgenomen is. Whatsapp werd zeer veel gebruikt ! Zal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 29-12-12, 13:49
aft aft is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard Beperkte houdbaarheid Apple apparaten

Ben nu genoodzaakt om (4jaar "oude","zgan") iPhone 3g te vervangen omdat functionaliteit met meer dan helft afgenomen is. Whatsapp werd zeer veel gebruikt ! Zal zeker geen Apple meer zijn, vertrouwen komt te voet maar gaat te paard !! Wie heeft er wel goede ervaring mee, met andere, "oude" toestellen ?
Zoek nu geen oud toestel maar wel betrouwbaar merk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2012 om 14:11 ----------

Stom, verkeerde site, hier komen natuurlijk geen mensen met goed werkende smartphone's.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #82  
Oud 29-12-12, 14:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aft Bekijk bericht
Zoek nu geen oud toestel maar wel betrouwbaar merk.
Als je alleen maar een WhatsPhone nodig hebt zijn er wel wat betrouwbare merken. Denk maar aan Nokia, Blackberry en tuti quanti.
  #83  
Oud 30-12-12, 18:52
franj franj is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb nog geen oplossing voorbij zien komen die het probleem voor de 3G oplost?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 19:19 ----------

Ik heb helaas geen kopie in de prullenbak staan. Is het niet mogelijk om een oude versie van whatsapp van iemand anders te gebruiken?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 19:23 ----------

Wat houdt "jailbreak" in? Ergens gelezen dat je daarna een oudere versie van Whatsapp kunt downloaden. Wie kan dit toelichten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 19:25 ----------

Kan iemand aangeven of jailbreak de oplossing kan zijn? Wat doet jailbreak eigenlijk?
  #84  
Oud 31-12-12, 11:02
astrohubb astrohubb is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Een mail van WhatsApp aan mij in verband met het niet meer werken van de Whatsapp kan ik jullie niet onthouden:
Hoi,
Bedankt voor je bericht. (…)
In order to connect to WhatsApp, or activate your number, you will need the latest version of WhatsApp Messenger - v2.8.7 - available from the App Store on your iPhone. (…) The latest version of WhatsApp for iPhone requires iOS 4.3 or later. Regretfully, Apple does not allow new app updates to be compatible with both iOS 6 and older versions of iOS, effectively ending support for the iPhone 3G. Because of Apple's decision to stop supporting these devices, we can no longer provide new app updates for iPhone 3G users.
If you have an iPhone 3GS or newer device, please update to the latest version of iOS. Instructions for updating can be found at this Apple Support page: iOS 4: Updating your device to iOS 5 or later
(…)

Met andere woorden: Wij van WhatsApp mogen van Apple geen werkende software voor de iPhone 3G aanbieden...waarmee dus gratis Whatsappen op de 3G tot het verleden behoort…. als je persé met Whatsapp wil communiceren. Lastig als je met velen wél GRATIS WhatsAppte! Nu Steve Jobs overleden is, lijkt Apple weer een gewoon Amerikaans bedrijf te worden, waar winst voor de aandeelhouders belangrijker is dan het andere!
  #85  
Oud 31-12-12, 11:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door astrohubb Bekijk bericht
Regretfully, Apple does not allow new app updates to be compatible with both iOS 6 and older versions of iOS, effectively ending support for the iPhone 3G.
Is iOS 4.3, waar de nieuwe Whatsapp wel compatibel mee is, dan géén oudere versie van iOS
  #86  
Oud 31-12-12, 12:18
wijn4all wijn4all is offline
• iOS 5.0.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een iphone 3 maar zoek de nieuwste update zodat ik whats app kan gebruiken
  #87  
Oud 31-12-12, 13:35
astrohubb astrohubb is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wijn4all Bekijk bericht
Ik heb een iphone 3 maar zoek de nieuwste update zodat ik whats app kan gebruiken

Tja, uit de hele discussie in deze thread blijkt dat dat is er dus totaal niet is... Ik begrijp dat in Nederland waar WhatsApp erg intensief wordt gebruikt, we allemaal gewend zijnde aan gratis sms'en nu voor oudere iPhones dus dat niet meer kan... Hiermee bewijst Apple dus misschien ook de in Nederland actieve providers een dienst...
En is het waar wat ultraprime schrijft dat WhatsApp het op Apple probeert af te schuiven....?? Ik geloof eerder (zoals ik eerder schreef) dat Apple er vanaf probeert te komen!
  #88  
Oud 01-01-13, 21:15
JspS JspS is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnopelt Bekijk bericht
ik heb dus mijn zoon een apple 3g kado gegeven...en wilde mijn oude whatsapp daar op terug zetten, helaas zonder succes. ik ben er nu al een hele middag mee bezig en zou graag van iemand willen horen dat het wel mogelijk is....de oude whats app terug gezet vanuit de prullenbak van mn comp maar vergeten de nieuwe versie eerst te verwijderen .... heeft iemand een antwoord??? AJB
Zoals ik je bericht nu lees, zou ik met windows-verkenner naar de map gaan waar die oude versie staat, die file selecteren en via rechts-klik laten openen met itunes. Dus niet opzoeken vanuit itunes, gek genoeg. Door via verkenner de file te openen, werd bij mij de oude app weer herkend. Daarna je 3G synchroniseren.
  #89  
Oud 01-01-13, 23:25
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het heeft geen zin meer een oude versie van whatsapp op een iPhone 3G (of een originele iPhone) te zetten.

Zoals bekend laat Apple geen oude app-versies toe die nog werken met iOS 3.1.3 of 4.2.1.

Maar daarnaast heeft whatsapp zelf in december 2012 er voor gekozen om iPhones die nog wel de oude app hadden geen toegang te geven op hun servers.
Waarom ze dat doen is mij een raadsel.
  #90  
Oud 02-01-13, 06:22
Tom11 Tom11 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Het rare is dat ik wel alle whatsapp pushberichten binnen krijg. Apple zal vast een flink bedrag hebben overgemaakt om whatsapp dit te laten doen (alles werkte nog prima, onzin dat je firmware up to date moet zijn om whatsapp draaiende te houden), zodat wij allemaal braaf een nieuwe iphone kopen. Hele nare maniertjes eigenlijk.
  #91  
Oud 02-01-13, 11:25
Rooisje Rooisje is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 1
Standaard

1. Na hoeveel jaar vinden 'wij' dat Apple mag stoppen met het ondersteunen van iPhones met de meest up to date iOS?
> Het lijkt mij nu echt veel te vroeg dat Apple stopt met (hogere) iOS-updates voor bepaalde iPhones, zodat apps zoals WhatsApp niet meer te gebruiken zijn.
Zoals in afgelopen jaren is de houdbaarheid van een mobieltje niet gelijk aan een koelkast of wasmachine. Maar in het kader van duurzaamheid zouden we wel op z'n minste met zijn allen erna moeten streven.

Oplossing: ik wil best betalen voor een nieuwe iOS-update! Al zou dat €50 zijn, dan is dat iig een vorm van ondersteuning bieden zijn!

2. Dat WhatsApp wellicht restricties oplegt van Apple voor updates in de Appstore, à la. Maar dat WhatsApp niet de oudere versies ondersteunt is niet iets wat zij kunnen afwimpelen op Apple.

Als WhatsApp via een sms de verificatiecode zou geven (wat slechts dient om te verifieren dat je telefoonnummer klopt en werkt) zou voor velen het probleem oplossen; hun oude versie WhatsApp zou weer werkzaam zijn.

--

Ik baal ontzettend dat ik bij niemand mij heb kunnen afmelden, dat ik geen chathistories heb kunnen bewaren en dat ik zelfs nog eens de 10 nieuwe berichten heb kunnen lezen (waarvan ik middels een rood bolletje wel een melding van heb)....

De drie opties die voor mij liggen zijn extremen;
1. Jailbreak (met hopelijk het eindresultaat dat alles werkt)
2. Nieuwe iPhone kopen (met de angst dat ik over 3 jaar weer zo'n debacle heb)
3. Android kopen (met het risico dat er allerlei zaken niet meer gesynchroniseerd worden, aangezien ik als graficus al 20 jaar aan de Apple hard- en software zit)
  #92  
Oud 02-01-13, 13:18
Sambo Sambo is offline
• iOS 4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 11
Angry Iphone 3g whatsapp protest tegen het niet meer werken

Hallo
Ik heb een iphone 3g. En whatsapp doet t nu niet meer op de iphone 3g wegens de ios. Er lopen heel veel mensen rond met de 3g. Ik ben er niet mee eens dat het nu niet meer werkt op iphone 3g, ik heb ook een beoordeling gegeven met 1 ster.
Als iedereen dat nou doet met een iphone 3g zakt de beordeling redelijk van whatsapp en zien ze dat ze het niet moesten doen.
Sam Epke
  #93  
Oud 02-01-13, 13:47
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Soms willen mensen nieuwe dingen in een app die dan niet meer ondersteund worden door de oudere iPhone. Moet je dan Apple niet aanpakken ipv de dev van Whatsapp?

is ook hier te lezen;

WhatsApp stopt met iPhone 3G

WhatsApp’s CEO Jan Koum heeft in een blogposting laten weten waarom ze zijn gestopt met de ondersteuning van de iPhone 3G. Als verklaring geeft Koum aan dat Apple niet langer oude iOS-versies ondersteunt in versie 4.5 van Xcode, het tool dat ontwikkelaars moeten gebruiken voor het maken van apps. Volgens Koum was het niet de keuze van WhatsApp om ermee te stoppen, maar zijn ze er min of meer door Apple toe gedwongen. De iPhone 3G was de eerste telefoon waarop WhatsApp is ontwikkeld. Om WhatsApp te kunnen gebruiken heb je minimaal iOS 4.3 nodig. Overigens is WhatsApp ook niet geoptimaliseerd voor de iPod touch en iPad. Dat de iPhone 3G niet meer ondersteund wordt, is eigenlijk al sinds november het geval. Maar omdat sommige gebruikers rond de jaarwisseling opnieuw hun nummer moesten verifiëren, werd duidelijk dat het niet meer werkte. De makers kregen zoveel vragen erover dat ze hebben besloten wat duidelijker uitleg te geven.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #94  
Oud 02-01-13, 14:02
Sambo Sambo is offline
• iOS 4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 11
Standaard

ja weet ik en begrijp het ook wel maar het slaat gewoon nergens op zoveel mensen hebben nu dit probleem, nou waarschijnlijk verliesen ze zo gewoon klanten.
  #95  
Oud 02-01-13, 14:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

denk niet dat er nog zo'n massa mensen een 3G hebben.
  #96  
Oud 02-01-13, 14:10
Sambo Sambo is offline
• iOS 4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 11
Standaard

nou bij beoordelingen zijn er all een paar. het zijn er nog wel wat zoeizo.
  #97  
Oud 02-01-13, 14:31
jwtje1 jwtje1 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 22
Exclamation Whatsapp op 4.2.1 Jailbreak Iphone

Hallo ik heb een iphone 3 die draait op ios 4.2.1
Ik heb hem gejailbreakt en had een oudere versie van whatsapp.
Afgelopen avond deed whatsapp het nog prima maar vanmorgen toen ik een bericht binnen kreeg opende me iphone wel het pushbericht maar toen ik op 'bekijk' klikte kreeg ik het schermpje waar je telefoon nummer word gevraagd. Ik braaf me 06 in gevuld en op volgende geklikt en maar toen ik de code zou moeten ontvangen kreeg ik de melding dat ik de nieuwste moet downloaden uit de appstore. Dat gaat niet want dan heb ik 4.3 nodig. Dus wat is nu de oplossing. Het is een tussentelefoon maar zou wel graag whatsapp willen want ik mis veel belangrijke dingen nu.

Mvg
  #98  
Oud 02-01-13, 14:46
jwtje1 jwtje1 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 22
Standaard

Ik heb hem ook en ineens kapt me whatsapp er mee slaat 100% nergens op. Je word nu dus gedwongen een nieuwere iphone te kopen of een ander toestel, nou meer dan 75% zal wel een ander toestel kopen omdat je over 3 jaar weer hetzelfde probleem zal krijgen!
  #99  
Oud 02-01-13, 15:28
Sambo Sambo is offline
• iOS 4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 11
Standaard

inderdaad ik heb hier nog een samsung galaxy Y liggen dat vind ik te klein en ik vind iphne prettiger ik had eerst iphone 1 uiteindelijk kon daar niks mee op dus nu iphone 3g en nu inmiddels ook. ze willen gewoon dat we nieuwe toestellen kopen
  #100  
Oud 02-01-13, 15:35
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Nee ze willen vernieuwen, dat is heel wat anders. Op een gegeven moment verouderd apparatuur gewoon, en daar kun je niets aan veranderen!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
Discussie gesloten

Labels
ios, iphone, iphone 3g, whatsapp, whatsapp ondersteuning, whatsapp werk niet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp op iPad werkt, maar iPhone niet meer :( Roccade Jailbreak apps en thema's 1 25-08-12 18:25
Whatsapp werkt niet meer na update Iphone Biebje87 iPhone Apps 2 01-05-11 15:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.