iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iMessage problemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/141097-imessage-problemen.html)

denandres 27-06-13 11:39

iMessage problemen
 
Hallo,
Ik heb volgend probleem met iMessage.
Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPhone. Als we allebei een internet verbinding hebben is er geen probleem, dan werkt alles goed. Het probleem stelt hem als 1 van de 2 zonder internet verbinding zit. Als ik dan een berichtje stuur, stuurt hij een iMessage, maar als mijn vriendin geen internet aanstaan heeft dan krijgt ze hem ook niet via sms (nogtans staat die optie wel aan). Nu is het de bedoeling dat als ik haar een bericht stuurt dat ze die toch liefst binnen 2 a 3 min ontvangt.

Nu goed ik heb er al mee kunnen leven dat de omzet van imessage naar sms heel lang duurt, dus als ik zie dat het niet direct wordt afgeleverd wordt dan verzend ik het manueel als sms (via de optie stuurt als tekstbericht) maar dan hebben we het volgende probleem, mijn vriendin ontvangt de sms. Maar van zodra ze haar internet later dan aantzet ontvangt ze diezelfde berichten ook nog eens als iMessage.

Iemand een oplossing (liefst voor mijn eerste probleem, maar anders voor het tweede).

Alvast bedankt, hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.

Guest-20180925190238 27-06-13 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denandres (Bericht 901357)
Als ik dan een berichtje stuur, stuurt hij een iMessage, maar als mijn vriendin geen internet aanstaan heeft dan krijgt ze hem ook niet via sms (nogtans staat die optie wel aan). Nu is het de bedoeling dat als ik haar een bericht stuurt dat ze die toch liefst binnen 2 a 3 min ontvangt.

Een iMessage wordt als SMS verstuurt als die optie geactiveerd is en als er geen enkel ander apparaat actief is dat iMessages kan ontvangen via het Internet.

Het kan wel zijn dat jouw vriendin geen Internetverbinding heeft op haar iPhone maar misschien heeft zij wel een iPad of een Mac die wel een Internetverbinding heeft en iMessages kan ontvangen via het Internet.

Joeri75 27-06-13 23:42

ik zou jullie aanraden de iphone mss even te resetten en terug installeren vanaf bestaande icloud reservekopie eventueel .

Mathieu van Etten 02-07-13 16:09

whatsapp buiten het netwerk
 
Ik heb problemen met mijn whatsapp ik heb wel verbinding met het Wi-Fi netwerk maar daarbuiten niet. ik heb geen internetabonnement
met de Nokia had ik overal whatsapp waarom nu niet.
ligt het aan de instellingen van mijn 3gs

Guest-20180925190238 02-07-13 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu van Etten (Bericht 902078)
ligt het aan de instellingen van mijn 3gs

Whatsapp is niet hetzelfde als iMessages, maar soit. :-) Als je buiten een Wi-Fi netwerk berichten wil versturen met Whatsapp zal je toch Mobiele Data moeten aanzetten in de iPhone 3GS, ook al heb je geen internet abonnement. Kan wel redelijk duur worden als je geen internetabonnement hebt.

Mathieu van Etten 02-07-13 16:49

mobiel data
 
hoe zet ik mobiel data aan in mijn iphone 3gs ik ben een leek en ook nog eens visueel gehandicapt maar met mijn spraaksoftware lukt bijna alles

Guest-20180925190238 02-07-13 16:52

In Instellingen -> Algemeen -> Mobiel Netwerk de schakelaar voor Mobiele Data aanzetten.

Mathieu van Etten 02-07-13 16:52

whatsapp buiten het netwerk
 
ik had een oude Nokia en daar kon ik wel whatsapp mee verzenden en onvangen buiten mijn netwerk Wi-Fi zonder dat ik een abonement heb.
iedereen kan dat waarom ik niet welke instellingen moet ik aan zetten.

en hoe zet ik push aan
graag hulp aub

Guest-20180925190238 02-07-13 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu van Etten (Bericht 902084)
ik had een oude Nokia en daar kon ik wel whatsapp mee verzenden en onvangen buiten mijn netwerk Wi-Fi zonder dat ik een abonement heb.
iedereen kan dat waarom ik niet welke instellingen moet ik aan zetten.

De instellingen staan in mijn vorig bericht.

Mathieu van Etten 02-07-13 16:56

ik heb een ziggo account en een prepaid card in mijn foon van telfort zonder internet
maar dat heb ik jaren dus wat moet ik instellen of wat is niet goed ingesteld

Guest-20180925190238 02-07-13 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu van Etten (Bericht 902086)
....maar dat heb ik jaren dus wat moet ik instellen of wat is niet goed ingesteld

In Instellingen -> Algemeen -> Mobiel Netwerk de schakelaar voor Mobiele Data aanzetten.

GG88 26-07-13 11:15

Zojuist ook een heel vreemd probleem gehad met imessage.
Een kennis van mij zit voor een tijdje in België en heeft zijn mobiele internet uitgeschakeld tegen hoge kosten.

Nu kreeg ik zojuist een melding van hem dat hij mijn berichten 2 keer had ontvangen, schijnbaar de eerste keer als sms en tweede keer als i mess..

ook 2 reacties daar op volgend werden in blauw+tekst afgeleverd aangeduid en 1 keer kreeg ik een tekst ballon te zien dat hij een bericht typte.

Erg vaag gezien zijn internet uitstaat en de berichten mij geen geld hebben gekocht zoals bij een sms.

De berichten die we nu uitwisselen worden wel als sms verstuurd en ontvangen. maar als blijkt dat internet niet goed uit geschakeld is kan dit voor hem zo behoorlijk in de kosten gaan lopen gezien hij het zelf niet door had...

Eerlijk gezegd denk ik dat hij zijn internet gewoon is vergeten uit te zetten haha

Pdrke 27-07-13 22:08

Mijn vriendinheeft ook dit probleem. Wanneer ik haar een bericht stuur dan komt dit na een aantal minuten aan als sms (ze heeft geen data aan staan), wanneer we savonds thuis komen dan krijgt ze hetzelfde bericht binnen als imessage. Is vervelend maar beter dit dan niks binnen krijgen :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.