//

Kleuren agenda veranderen spontaan

Kleuren agenda veranderen spontaan discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door DGoedhart Hi, vanmorgen opende ik mijn iCal en zijn spontaan de kleuren van de verschillende agenda's die ik gebruik veranderd. Dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11-10-13, 10:51
HansLt HansLt is offline
• iOS 5.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGoedhart Bekijk bericht
Hi,

vanmorgen opende ik mijn iCal en zijn spontaan de kleuren van de verschillende agenda's die ik gebruik veranderd.
Dit gebeurde in augustus van dit jaar ook spontaan.

Best vervelend, nu komt het niet meer over een met de kleuren in mijn agenda op de iphone.

Herkenbaar?
Is er een oplossing, of is het een bug?

Hoor graag andere ervaringen en nog liever een oplossing
Ik heb dezelfde problemen. Hoop dat deze bug snel gerepareerd wordt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 11-10-13, 11:31
Marlony Marlony is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, en zie dat meerdere mensen hiermee tobben. Maar de grote vraag blijft: wie heeft de oplossing????
  #43  
Oud 11-10-13, 12:17
Tommie Fingers Tommie Fingers is offline
• iOS 7.0.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

hopelijk iemand met connecties bij Apple zelf
  #44  
Oud 11-10-13, 16:56
Dombo-RvD Dombo-RvD is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 6
Standaard

Zie deze tip (vooral laatste, die van 'aguest').
https://discussions.apple.com/message/23343991#23343991
Ikzelf heb het nog niet geprobeerd... geen tijd.
Wie weet?
  #45  
Oud 11-10-13, 17:26
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Hier volgt een werkende workaround.

Stapsgewijs (onder OS X), ik ga even uit van de Werk-agenda, maar geldt net zo goed voor de Thuis-agenda:
- open Agenda;
- maak een nieuwe agenda aan, kies de kleur en naam die je wilt (bijv. Werk-import);
- selecteer de oude Werk-agenda, waarvan de kleur niet wil veranderen naar eigen kleur;
- kies Archief > Exporteer > Exporteer... en bewaar op je desktop (tijdelijk);
- selecteer de nieuwe agenda en kies Archief > Importeer > Importeer... en kies het bestand op de desktop;
- na de import heb je in Agenda al die werkafspraken dubbel staan, maar nu in 2 kleuren, da's een mooie controlemogelijkheid om te kijken of alles goed gegaan is (zelfs van jaren terug);
- wacht op de sync met iCloud (zie naambalk van Agenda-venster), dit duurt heel lang en gaat supertraag (met slechts enkele kB/sec)! Gewoon Agenda open laten staan en iets anders gaan doen. Voor de mensen met Little Snitch: je kunt controleren in LS-minivenster of de CalendarAgent bezig is naar 1 van de caldav.icloud.com servers;
- als alles goed gegaan lijkt, selecteer dan de oude Werk agenda en verwijder die met re.muisknop > Verwijder;
- pas de naam (in het voorbeeld eerder "Werk-import") aan naar "Werk".
- nog een laatste sync en je hebt voortaan een persoonlijke Werk agenda met eigen kleur (in tegenstelling tot de standaard door iCloud aangemaakte Werk agenda met vaste kleur).
- het exportbestand op je desktop mag je weggooien, heeft geen nut meer.

Origineel idee komt van Anthony Ragusea, onderaan op https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0

Persoonlijke agenda's laten zich wel veranderen, de 2 standaard iCloud agenda's (Thuis en Werk) blijkbaar niet (meer)... Vandaar deze workaround.
Dit werkte voor mij en verklaart misschien waarom sommige anderen er geen last van hebben: die hebben misschien zelf al een persoonlijke Werk-agenda aangemaakt in het verleden en zijn nooit in de standaard Werk-agenda van iCloud gaan invullen?!

/edit:
Bij agenda's als Pocket Informant e.d. op iPad/iPhone, waarbij je aan kunt geven wat je standaard-agenda is, zul je mogelijk even dat moeten aanpassen naar de nieuwe situatie.

/edit2:
Tussentijds, tijdens de sync, kreeg ik ook nog een time-out te verwerken van de caldav.icloud.com server (te herkennen aan het gevarendriehoekje bovenaan in de linkerbalk met je agenda's van Agenda). Dat betekende weer opnieuw syncen (dus afsluiten en opnieuw opstarten)... Apple mag toch echt wat doen aan de snelheid van die servers, zeker als Mavericks (OSX10.9) binnenkort in gebruik genomen wordt, met zijn enige mogelijkheid om alleen nog maar te cloudsyncen van iOS-apparaten en niet meer de lokale sync via USB-kabel en iTunes toe te staan!!! Kom op, Apple.

/edit3:
Laatste, mogelijk overbodige, opmerking, maar ik noem 'm toch maar, anders denken sommigen misschien dat ze hun Werk-agenda ineens kwijt zijn op hun iOS-apparaat: in de standaard iOS Agenda zal de nieuwe agenda (waarschijnlijk, bij mij gebeurde dit in ieder geval) niet meteen zichtbaar worden, al is die wel gesynct. Zet het vinkje aan via (linksbovenaan in de iOS Agenda) knop Agenda's en dan die nieuwe agenda en hij wordt alsnog direct getoond. Ik kwam hier zelf pas laat achter, omdat Pocket Informant mijn 'normale' agenda is en niet de iOS Agenda... In andere agenda-apps komt misschien ditzelfde gedrag voor, dus hou daar rekening mee.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 11-10-13 om 19:20. Reden: Toevoegingen
  #46  
Oud 11-10-13, 17:56
Konigel Konigel is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dit probleem ook. In augustus had ik het ook, maar toen herstelde het zich na 1 of 2 dagen vanzelf. Nu is het al vanaf 9 oktober mis. Ik heb 6 agenda's en bij twee daarvan zijn de kleuren veranderd. Dit zijn agenda's die ik ooit zelf heb aangemaakt, dus niet de standaard agenda. De 4 andere agenda's zijn nog de kleuren die ik zelf had ingesteld. De kleuren zijn aangepast op zowel mijn iPhone, Ipad als iMac. Als ik met de Safari browser naar de Cloud ga dan kan ik de kleur aanpassen. Echter, dit wordt direct weer ongedaan gemaakt. De kleur aanpassen op mijn iPhone of iPad lukt ook niet. Wordt bij synchronisatie ongedaan gemaakt.
Om gek van te worden.
  #47  
Oud 11-10-13, 18:17
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konigel Bekijk bericht
Om gek van te worden.
Niet doen. Direct boven jouw posting staan al 2 workarounds, ieder met zijn eigen insteek, maar dezelfde gedachtengang. Probeer die eens!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2013 om 17:18 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dombo-RvD Bekijk bericht
Zie deze tip (vooral laatste, die van 'aguest').
https://discussions.apple.com/message/23343991#23343991
Ikzelf heb het nog niet geprobeerd... geen tijd.
Wie weet?
Die zou ook moeten werken, zelfde gedachtengang als in door mij uitgelegde workaround (nieuwe agenda's aanmaken met oude import).
  #48  
Oud 11-10-13, 21:41
zatheid zatheid is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 12
Standaard

Zou er een relatie zijn met de update tag van de Appstore? Ik heb nl. 5 apps die geüpdatet moeten worden. Echter veranderd het aantal in de tag (7,8,9)regelmatig als er maar 1 nieuwe bij komt. Als ik dan op het icoon druk zie ik dat er nog steeds maar 5 instaan. Niet vervelend, maar toch een bug!

(4s met ios 6.13 jb)
  #49  
Oud 11-10-13, 21:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zatheid Bekijk bericht
Zou er een relatie zijn met de update tag van de Appstore?
Die relatie is er niet:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...e-ios-7-a.html
  #50  
Oud 11-10-13, 22:14
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Off-topic!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zatheid Bekijk bericht
(4s met ios 6.13 jb)
Voor dit soort informatie kun je je profiel gewoon bijgewerkt houden (staat nu nog "iPhone 4S 16GB (Wit) [FW: 5.1.1] [Jailbreak: Ja"]. Klik even op je naam en verander het, wel zo makkelijk voor iedereen EN je hoeft het er niet steeds bij te schrijven.
  #51  
Oud 11-10-13, 23:04
DomiLuyx DomiLuyx is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Zolder
Berichten: 2
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds een week. Het is zijn maar 2 agenda's die telkens van kleur veranderen. Business gaat van groen naar BLAUW, en privé gaat van oranje naar PAARS. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.
  #52  
Oud 11-10-13, 23:55
frapple frapple is offline
• iOS 7.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Hier volgt een werkende workaround.

Stapsgewijs (onder OS X), ik ga even uit van de Werk-agenda, maar geldt net zo goed voor de Thuis-agenda:
- open Agenda;
- maak een nieuwe agenda aan, kies de kleur en naam die je wilt (bijv. Werk-import);
- selecteer de oude Werk-agenda, waarvan de kleur niet wil veranderen naar eigen kleur;
- kies Archief > Exporteer > Exporteer... en bewaar op je desktop (tijdelijk);
- selecteer de nieuwe agenda en kies Archief > Importeer > Importeer... en kies het bestand op de desktop;
- na de import heb je in Agenda al die werkafspraken dubbel staan, maar nu in 2 kleuren, da's een mooie controlemogelijkheid om te kijken of alles goed gegaan is (zelfs van jaren terug);
- wacht op de sync met iCloud (zie naambalk van Agenda-venster), dit duurt heel lang en gaat supertraag (met slechts enkele kB/sec)! Gewoon Agenda open laten staan en iets anders gaan doen. Voor de mensen met Little Snitch: je kunt controleren in LS-minivenster of de CalendarAgent bezig is naar 1 van de caldav.icloud.com servers;
- als alles goed gegaan lijkt, selecteer dan de oude Werk agenda en verwijder die met re.muisknop > Verwijder;
- pas de naam (in het voorbeeld eerder "Werk-import") aan naar "Werk".
- nog een laatste sync en je hebt voortaan een persoonlijke Werk agenda met eigen kleur (in tegenstelling tot de standaard door iCloud aangemaakte Werk agenda met vaste kleur).
- het exportbestand op je desktop mag je weggooien, heeft geen nut meer.

Origineel idee komt van Anthony Ragusea, onderaan op https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0

Persoonlijke agenda's laten zich wel veranderen, de 2 standaard iCloud agenda's (Thuis en Werk) blijkbaar niet (meer)... Vandaar deze workaround.
Dit werkte voor mij en verklaart misschien waarom sommige anderen er geen last van hebben: die hebben misschien zelf al een persoonlijke Werk-agenda aangemaakt in het verleden en zijn nooit in de standaard Werk-agenda van iCloud gaan invullen?!

/edit:
Bij agenda's als Pocket Informant e.d. op iPad/iPhone, waarbij je aan kunt geven wat je standaard-agenda is, zul je mogelijk even dat moeten aanpassen naar de nieuwe situatie.

/edit2:
Tussentijds, tijdens de sync, kreeg ik ook nog een time-out te verwerken van de caldav.icloud.com server (te herkennen aan het gevarendriehoekje bovenaan in de linkerbalk met je agenda's van Agenda). Dat betekende weer opnieuw syncen (dus afsluiten en opnieuw opstarten)... Apple mag toch echt wat doen aan de snelheid van die servers, zeker als Mavericks (OSX10.9) binnenkort in gebruik genomen wordt, met zijn enige mogelijkheid om alleen nog maar te cloudsyncen van iOS-apparaten en niet meer de lokale sync via USB-kabel en iTunes toe te staan!!! Kom op, Apple.

/edit3:
Laatste, mogelijk overbodige, opmerking, maar ik noem 'm toch maar, anders denken sommigen misschien dat ze hun Werk-agenda ineens kwijt zijn op hun iOS-apparaat: in de standaard iOS Agenda zal de nieuwe agenda (waarschijnlijk, bij mij gebeurde dit in ieder geval) niet meteen zichtbaar worden, al is die wel gesynct. Zet het vinkje aan via (linksbovenaan in de iOS Agenda) knop Agenda's en dan die nieuwe agenda en hij wordt alsnog direct getoond. Ik kwam hier zelf pas laat achter, omdat Pocket Informant mijn 'normale' agenda is en niet de iOS Agenda... In andere agenda-apps komt misschien ditzelfde gedrag voor, dus hou daar rekening mee.
Dank je Buur, voor de duidelijke uitleg! Dit weekend geen afspraken . Als na het weekend het probleem zich nog steeds voordoet , ga ik het zeker proberen.
Op een Engels - talig forum las ik dat Apple er mee bezig zou zijn.
__________________
Durf te vragen .
  #53  
Oud 12-10-13, 00:39
DomiLuyx DomiLuyx is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Zolder
Berichten: 2
Thumbs up thanks !

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg !!! Werkt inderdaad perfect. Het bijwerken duurt heel lang maar dat neem ik er met plezier bij.
Heel makkelijke oplossing. SUPER !
  #54  
Oud 12-10-13, 00:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frapple Bekijk bericht
Dank je Buur, voor de duidelijke uitleg!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DomiLuyx Bekijk bericht
Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg !!!
We zijn er op dit forum om mekaar te helpen, nietwaar? Ik vond het fijn dat ik kón helpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frapple Bekijk bericht
Als na het weekend het probleem zich nog steeds voordoet , ga ik het zeker proberen.
Op een Engels - talig forum las ik dat Apple er mee bezig zou zijn.
Ik denk dan even door: ook al zou Apple het snel oplossen, dan nog was dit niet de eerste keer dat het gebeurde (zoals je ook terug kunt lezen in de draad). Op "mijn" manier heb je daar nooit meer last van, mocht Apple in de toekomst weer hetzelfde foutje maken... De 2 standaard iCloud agenda's zijn dan namelijk al bij je gewist (en vervangen door persoonlijke) en evt. toekomstige veranderingen daaraan (door Apple) krijg je niet meer mee...

Laatst gewijzigd door Buur; 12-10-13 om 01:13.
  #55  
Oud 12-10-13, 10:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
De 2 standaard iCloud agenda's zijn dan namelijk al bij je gewist (en vervangen door persoonlijke) en evt. toekomstige veranderingen daaraan (door Apple) krijg je niet meer mee...
Dat is dan misschien de reden waarom ik het probleem niet heb en nooit gehad heb. Ik sleep mijn agenda's al mee sinds de .Mac (2002) en MobileMe (2008) tijd. Ik heb die twee "standaard" agenda's nooit gezien, tenminste niet dat ik mij kan herinneren.
  #56  
Oud 12-10-13, 14:33
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@timosha:
Dat bevestigt wat ik al eerder dacht en zou ook het meest logisch zijn. Dus eigenlijk raad ik iedereen aan (die nu deze kleurveranderingsproblemen heeft) om toch maar even de export-/importprocedure te doen en niet Apple te gaan zitten afwachten. Het is niet moeilijk en zoveel werk is het niet, al duurt het syncen richting iCloud de eerste keer erg lang bij veel afspraken (nogmaals: dan kun je iets anders doen, terwijl dat in de achtergrond gebeurt). Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen...
  #57  
Oud 14-10-13, 21:39
Mosmart Mosmart is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard

Bedankt Buur, voor deze goede duidelijke stap voor stap uitleg! Het werkt perfect is goed gelukt! Het syncen was toch vrij snel gebeurd. Het langst heeft het geduurd op de iPad.
We zijn weer helemaal weer blij!
  #58  
Oud 14-10-13, 22:29
DGoedhart DGoedhart is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Het 'probleem' van spontaan veranderen van kleuren doet zich ook voor wanneer je de app BusyToDo hebt (synced met je iCloud herinneringen)

Er wordt aangewerkt:


'Barbie Dreamhouse' bug changes Mac, iPhone calendars to gaudy colors - Computerworld

Ik wacht nog even en anders ga ik voor de optie van Buur.
Dank voor deze oplossing!
  #59  
Oud 17-10-13, 10:06
RoyW RoyW is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Op een of andere mysterieuze wijze toen ik vanmorgen de mac opstartte, stonden alle kleuren weer goed als het nu maar zo blijft..
  #60  
Oud 17-10-13, 12:32
Tommie Fingers Tommie Fingers is offline
• iOS 7.0.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

bug lijkt me inderdaad opgelost, ook bij mij ! oef...zonder dat ik zelf iets moest doen, gewoon geduld hebben
Reageren

Labels
agenda, iphone, kleur, veranderd



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleuren aanpassen van agenda's in agenda app lukt niet. JohnBo63 iPad Apps 3 31-01-13 15:48
Kleuren van google agenda overeen laten komen met iPhone/wijzigen van kleuren joey.niftrik iTunes 1 08-11-10 20:13
KLeuren Ical Agenda bartje_blue iPhone algemeen 4 11-10-10 16:05
Kleuren veranderen van Calender klarenbl iPhone algemeen 8 11-01-09 19:36
SMS Kleuren aanpassen, layout veranderen?? Antiparadox iPhone algemeen 5 25-12-08 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.