iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   TomTom terug duurder? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/142888-tomtom-terug-duurder.html)

Nickhelsen 14-08-13 10:11

TomTom terug duurder?
 
Goedemorgen,

ik wou al een tijdje de tomtom europa op mijn iphone / ipad installeren, nu ben ik gisteren een itunes kaart gaan halen, en is de app ineens 40€ duurder geworden, de europa koste normaal 50€ en is nu 89.99€ in één keer, weet iemand hoe dit komt of dat dit tijdelijk is?

MVG Nick

Wilbie 14-08-13 10:53

€89,99 is de normale prijs, dus de kortingsactie is blijkbaar afgelopen.

TomTom heeft een nieuwe versie met gewijzigde layout aangekondigd: die zal dan nu wel op korte termijn verschijnen..

WDS001 14-08-13 10:55

Hier kan je zien dat het inderdaad een tijdelijke prijsverlaging was, maar TomTom ook af en toe zo'n actie doet. We kunnen de toekomst uiteraard niet voorspellen, maar misschien is het wel interessant om even te wachten ;)

Nickhelsen 14-08-13 11:10

@ Wilbie, dat is het eerste dat ik er van hoor dat er een nieuwe layout van tomtom komt.

@WDS001, bedankt voor de link door te sturen, zijn dit de prijzen van de BE & NL app store's? want ik heb eens een gekeken en de volledige europa app kosten gisteren bij mij nog 50€ en nu 89.99€, de app die jij heft is de west europa app.

MVG

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 augustus 2013 om 10:15 ----------

Nog één klein vraagje....
als ik de app op mijn iphone koop kan ik hem toch ook op mijn ipad gebruiken he?

MVG

mrboolean 14-08-13 12:48

Als het een universele app is wel. En als ik zo kijk naar het linkje dat WDS001 heeft geplaatst dan is het inderdaad een universele app voor zowel iPhone als iPad. Je kan de app dus gewoon opnieuw downloaden op je iPad met dezelfde Apple id.

WDS001 14-08-13 12:51

Idem voor TomTom Europe. Let wel dat een iPad Wi-Fi niet over een GPS chip beschikt.

Wilbie 15-08-13 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickhelsen (Bericht 907259)
@ Wilbie, dat is het eerste dat ik er van hoor dat er een nieuwe layout van tomtom komt.

Dat is hier op iCulture gepubliceerd: klik hier voor het betreffende artikel.

Het komt overigens regelmatig voor dat een app vlak voor een nieuwe update even 'in de etalage' gaat door middel van een kortingsactie.

Nickhelsen 15-08-13 11:54

Goedemorgen?

Heeft de ipad mini Wi-Fi geen gps antenne? Het was eigelijk de bedoeling om op mn ipad mini de tom tom te installeren en ook te gebruiken als navigatiesysteem...,
Ik heb de sygic er is op getest en had al de indruk dat hij heel stroef liep... Leek of hij om de 10 sec de gps positie opvroeg en daardoor met schokken navigeerde...
Dus tomtom icm ipad mini Wi-Fi gaat niet lukken dan?

Mvg Nick

Nikooos 15-08-13 12:45

Alleen de iPad Mini Wi-Fi + Cellular heeft een GPS module zoals je hier terug kunt zien in de specs onder het kopje 'Locatie': Apple - iPad mini - Technische specificaties

wouter1981 15-08-13 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickhelsen (Bericht 907406)
Heeft de ipad mini Wi-Fi geen gps antenne?
Dus tomtom icm ipad mini Wi-Fi gaat niet lukken dan?

De Wi-Fi only iPad (mini) heeft geen GPS. Zie hier: Apple - iPad mini - Technische specificaties

Nickhelsen 15-08-13 13:13

Oej...
Ja heb net een beetje gegoogeld... Ik denk dat ik een bleutooth gps antenne ga kopen dan, en ipv de dure tomtom mss beter sygic aanschaffen, dan ga ik mn ipad mini Wi-Fi uiteindelijk toch ng als navigatie kunnen gebruiken 😋.

wouter1981 15-08-13 15:52

TomTom Europe en Western Europe zijn zojuist wel weer in de aanbieding gegaan.

Nickhelsen 15-08-13 16:17

@ wouter, bedankt...
Ik ge er direct werk vn maken.

Mvg Nick

Wilbie 15-08-13 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickhelsen (Bericht 907424)
Oej...
Ja heb net een beetje gegoogeld... Ik denk dat ik een bleutooth gps antenne ga kopen dan, en ipv de dure tomtom mss beter sygic aanschaffen, dan ga ik mn ipad mini Wi-Fi uiteindelijk toch ng als navigatie kunnen gebruiken 😋.

Dan mag je eerst wel even uitzoeken of zo'n Bluetooth-muis wel werkt. Mijn oude muisje deed het in elk geval niet met de iPhone...

Nickhelsen 15-08-13 17:40

Ja ik heb wat opgezocht en er zijn een paar bleutooth gps antennes die wel werken op ios (hopelijk ook op ios7)

- garmin glo
- bad elf gps pro
- Dual SkyPro - XGPS160
- ...

Guest-20180925190238 15-08-13 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickhelsen (Bericht 907483)
Ja ik heb wat opgezocht en er zijn een paar bleutooth gps antennes die wel werken op ios (hopelijk ook op ios7)

Een GPS antenne is niet voldoende je hebt ook een GPS ontvanger nodig. :rolleyes:

Nickhelsen 15-08-13 17:50

Ah...
Ik dacht dat het enkel de externe gps antenne koppelen was via bleutooth en dat je dan gewoon kon navigeren via de apps die gps signaal nodig hebben, zoals tomtom & sygic enzo...,
Dan moet ik het idd toch nog even nakijken allemaal.
Bedankt

Guest-20180925190238 15-08-13 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickhelsen (Bericht 907485)
Dan moet ik het idd toch nog even nakijken allemaal.

Alle Bluetooth GPS ontvangers hebben een ingebouwde (patch) antenne. Maak je dus maar niet te veel zorgen. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.