iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Find my Friends - Zoek mijn vrienden werkt niet goed onder iOS 7?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/144649-find-my-friends-zoek-mijn-vrienden-werkt-niet-goed-onder-ios-7-a.html)

Japie.G 20-09-13 17:34

Find my Friends - Zoek mijn vrienden werkt niet goed onder iOS 7??
 
Hallo!

Ik ben een gebruiker van de Find my Friends app. Nu heb ik echter sinds ios7 dat mijn locatie niet meer aan mijn vrienden wordt doorgegeven. Mijn vrienden krijgen bij mij allen de melding 'locatie niet beschikbaar'. Echter zodra ik de app opstart, of als de app in de achtergrond actief is, dan werkt het doorgeven van mijn locatie wel! Maar zodra ik dan de app weer afsluit, dus dubbelklik home-button, swipe up bij de app... dan is het weer mis en wordt mijn locatie niet doorgegeven.

Find my Friends staat actief bij de achtergrond taken
App is al meermalen opnieuw geinstalleerd
iPhone is meermalen hersteld, schoon geïnstalleerd, met of zonder backup terugzetten.... kortom... alles al geprobeerd. Het lijkt echt een bug!

Hebben meer mensen hier last van? Ik hoop dat Apple snel met een app-update komt! De app is onbruikbaar zo.

johannestol 23-09-13 17:27

Hallo Japie

Klopt ik heb het probleem ook. Ik zie niemand meer. Baal er ontzettend van. Ik weet nog geen oplossing.

FlyingNoose 24-09-13 11:38

Hier hetzelfde, al iemand wat meer info hier over?

johannestol 24-09-13 17:23

Schrijf ik net een recensie in de App store word ie niet geplaatst omdat ze m te negatief vinden
belachelijk ik heb geen verkeerd woord gezegd
alleen vriendelijk verzocht om er met spoed naar te kijken
met de bedoeling dat ie nog even mee kan in de eerste update

wil 24-09-13 20:03

Bij mij werkt het zonder problemen

kkw 27-09-13 16:56

Hier ook hetzelfde. baal verschrikkelijk.
Voor degene bij wie het wel werkt: Wat is je configuratie?

freestyle4all 27-09-13 17:05

Hier doet 'ie het nog prima.

Weliswaar in iOS 6 style. Dat dan weer wel. :)

Lokatievoorzieningen Aan is de enige instelling toch?

ballegooier 27-09-13 18:35

Hier werkt ook vaak niet, net zoals jij omschrijft (iPhone 4 + iPhone 4S - iOS 7)

Van de iPhone 4S kan ik altijd, zonder problemen, de locatie van de iPhone 4 opvragen. Andersom niet, dan krijgt mijn vrouw de melding dat mijn locatie niet beschikbaar zou zijn.

Op beide iPhones mag de zoek mijn vrienden app zichzelf verversen op de achtergrond.

johannestol 27-09-13 18:41

Hallo Ballegooier
Probeer een de Apps op beide toestellen niet geheel af te sluiten Dus een keer op de homeknop drukken. Meer niet
Dan hoor ik wel hoe t gaat.

ballegooier 27-09-13 18:53

Ook dan kan mijn vrouw (iPhone 4) niet mijn locatie opvragen (iPhone 4S)

Ik dacht eerst dat het lag aan wel of niet op Wi-Fi zitten, maar het blijkt dat het beide iPhones elkaar wel weer kunnen vinden als op beide iPhones de app weer even opgestart is geweest. Maar na verloop van tijd krijgt mijn vrouw weer te zien 'locatie niet beschikbaar' van mij...

Japie.G 28-09-13 09:25

Even een update. Het betrof een probleem in IOS7.0. Inmiddels is bevestigd dat het probleem in IOS7.02 is opgelost. Gelukkig!

Zie ook de officiële apple discusion boards:
https://discussions.apple.com/thread/5337529

johannestol 28-09-13 09:49

Het ziet er naar uit dat iOS 7.02 wonderen doet. In mijn geval mis ik nog 1 persoon. 4 personen staan weer op de kaart. Die ene persoon die ik mis zal ik vandaag vragen of ze al de 7.02 update heeft gedaan. Jullie horen nog. Als ze dat nog niet heeft gedaan. En dan vandaag wel. En als ik haar dan zie dan zat t echt in een foute 7.0

wil 28-09-13 10:51

Toch raar dat Apple hun eigen app "zoek mijn vrienden" niet update naar IOS7 versie.

johannestol 30-09-13 18:41

Laatste update wat mij betreft. Ik miste nog 1 persoon. Die heb ik gebeld of de update 7.02 er al opstond. Dat was inderdaad t geval. Toen werd ik al angstig want ik zag de persoon nog steeds niet. Ik heb gevraagd of diegene mij wel zag. Opdatzelfde moment had ik zoek mijn vrienden dus ook aan staan. We zagen elkaar. En zo te zien vanaf dat moment is t helemaal goed. Dus om te starten moet je elkaar even zien. Bij mij nu geen problemen meer.

Groet Johannes

Jan de haan 13-06-14 18:19

zoek mijn vrienden werkt niet goed
 
Herkenbaar probleem maar eenvoudig op te lossen door bij instellingen onder 'privacy, locatievoorzieningen' het vinkte om te zetten bij de app "vrienden". Dat moet je doen op de iPhone van de persoon die je niet kunt zien. Dan werkt het weer.

ballegooier 13-06-14 18:50

Jan, dat was niet het probleem. De Apps of dienst deed het simpelweg niet meer (goed) onder iOS 7.
Sinds iOS 7.0.2, en in ieder geval iOS 7.1 is dit probleem opgelost door Apple, zo lijkt het...

Bubbly 14-06-14 00:23

Zit nog op iOS 7.0.6, de e-mail waarschuwingen werken niet meer. Lijkt erop dat Apple de dienst al opgegeven heeft, dankzij iOS 8.

ballegooier 14-06-14 09:55

Welnee, joh.

Op iOS 7.1.1 werkt het immers prima.

Edit: inderdaad werken de 'waarschuwingen' (nog steeds) niet, maar die gebruikte ik dan ook vrijwel nooit, excuus. Misschien heb je toch een beetje gelijk.

Jan de haan 14-06-14 15:47

Zoek mijn vrienden werkt niet goed onder IOS 7
 
Er is nog een andere mogelijkheid: Open vrienden, kies "IK" en kijk of de locatie van het juiste apparaat wordt doorgegeven. Soms staan daar nog andere toestellen zoals een ipad of iphone die je eerder bezat (verkocht, verloren, gestolen). Als daar een vinkje achter staat dan zien anderen niet waar dit toestel is. Vink het apparaat aan waarbij staat "Dit apparaat"
De andere apparaten kun je eventueel verwijderen door naar links te vegen.
Bij ons werken ze nu allemaal weer (IOS 7.1.1)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.