iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Apps over zetten naar ander account (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/148135-apps-over-zetten-naar-ander-account.html)

Michel71 18-11-13 00:46

Apps over zetten naar ander account
 
Ik heb twee iphones tot mijn beschikking. Een iPhone 4 en een iPhone 4S.
Het abonnement van de iPhone 4S wil ik opzeggen. Ik heb op deze telefoon verschrikkelijk veel apps staan die ik wil over zetten op de iPhone 4.
Ik heb natuurlijk twee verschillende accounts. Is het mogelijk dat mijn account van de iPhone 4 zonder meer de apps van de iPhone 4S kan overnemen ( en later updaten etc) of ben ik deze allemaal kwijt??? Ik heb bv angry birds al vanaf het begin( en alle levels gehaald:D) maar die wil ik in zijn geheel over zetten naar dat andere account.

Als het abonnement van de iPhone 4S wordt opgezegd ben ik dan binnenkort ook alles van de iCloud kwijt zodat ik de apps ook kwijt ben?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Wally© 18-11-13 00:50

Apps zijn niet iPhone gebonden...

Wel gekoppeld aan je apple account...

Je zal dus niks kwijtraken...

Je kan echter maar 1 account tegelijk op de iPhone gebruiken...

Neemt niet weg dat je de apps van de andere account ook op die iPhone kan installeren...

Je moet dan gewoon in de appstore met het andere account inloggen...

cln 18-11-13 00:51

Stop, te veel tegelijkertijd. Even stapje voor stapje.
Kan je op een iPhone meerdere accounts instellen? Ja dat kan. Maar je stelt accounts in op verschillende niveaus.
Zo kun je voor iTunes maar een account tegelijkertijd instellen. Als je Appa wil updaten van het andere account moet je uitloggen en op het andere account inloggen.
Voor game center geldt precies hetzelfde.
Voor veel van je iCloud instellingen kun, vooral mail, contacten agenda en notities kun je best twee accounts naast elkaar actief hebben.

Kan je daarmee je scores voor angry birds overzetten? Geen idee, ik ken alleen de naam van het spel.

arjan95 18-11-13 15:40

Waarom zou je de iPhone 4 houden en de 4S wegdoen? Je weet dat je er qua snelheid op achteruit gaat!

Michel71 18-11-13 19:39

De 4S is privé en de 4 is van mijn werk en de baas betaald alles. Maar wat jullie over het hoofd zien is dat ik hey abonnement van de 4S opzeg. Als ik jullie reacties lees dan begrijp ik dat de iCloud van die 4S in stand blijft?? Is dat niet het geval dan moet ik er waarschijnlijk een studie van maken om mijn "4S iCloud" naar de iPhone 4 over te zetten.

Guest-20180925190238 18-11-13 19:46

Een mobiel telefonie abonnement heeft niets de maken met iCloud.

iCloud is gekoppeld aan een Apple ID. Op elk toestel waar je dat iCloud account activeert met het bijhorende Apple ID zal iCloud werken ongeacht welke provider SIM-kaart er gebruikt wordt.

De App Store en de apps hebben dan weer niets te maken met iCloud. iCloud en de App Store zijn twee totaal verschillende diensten. Je kan hetzelfde Apple ID gebruiken voor iCloud en de App Store maar het blijven twee verschillende zaken.

Michel71 18-11-13 21:12

Dus het is onmogelijk om apps van mijn ene Apple account over te zetten naar mijn andere Apple account. Want straks bestaat mijn abonnement niet meer, dus ook mijn Apple id. dus ook mijn account niet meer. Toch??

Wally© 18-11-13 21:22

Neen...

Je apple id zal blijven bestaan...

Je hebt zelfs geen iPhone nodig om een apple id aan te maken en te beheren...

Michel71 18-11-13 21:40

Kijk, nu zitten we in de goeie richting. Het enige probleem met de apps snap ik nog niet helemaal of ik deze apps allemaal kan over zetten naar mijn iPhone 4 account

Wally© 18-11-13 21:42

Je kan alle apps overzetten...

Je kan telkens van apple-id wisselen op je iPhone en computer...

Voor de updates van de apps moet je wel met dat account zijn ingelogd...

Da's het enige 'ambetante' aan de zaak...

cln 18-11-13 22:27

Probeer eens het volgende. Op iTunes waar je nu je 4 hebt mee gesynchroniseerd log je in op iTunes met het account van je 4s. Als het goed is worden nu je apps van je 4s account gedownload naar je Mac (of PC).

Als je nu je 4 verbind met USB aan je Mac (of PC) zouden je apps van je 4s account moeten worden gedownload van de iTunes store en worden geïnstalleerd op je 4.

Op je 4 zelf blijf je gewoon ingelogd met je zakelijke account.

Nu zou het zo moeten zijn dat je op je Mac (of PC) gewoon op je privé account nieuwe apps kunt kopen of downloaden, terwijl je op je telefoon gewoon je apps van je zakelijke account kunt downloaden.

Dit grapje zal alleen niet op gaan als je werkgever het profiel van je zakelijke iPhone beheerd.

Als je het abonnement van je iPhone 4s opzegt kun je nog altijd je toestel blijven gebruiken met Wi-Fi. Het wordt dan een soort van iPod touch. Maar die keuze zul je zelf moeten maken.

Michel71 19-11-13 00:06

Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Er is werk aan de winkel voor mij maar met jullie info kan ik een hoop.
Nogmaals dank en keep up the good work!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.