iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   GPS App voor thuisblijvers (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/149076-gps-app-voor-thuisblijvers.html)

cinar82 09-12-13 14:30

GPS App voor thuisblijvers
 
Hoi,

Ik ga binnenkort met de auto op vakantie naar Turkije.

Ik zoek een app waarin mijn familie mij realtime kunnen volgen via GPS.

Is hier een app voor die goed werkt?

Thanks

yukhalilsel 09-12-13 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cinar82 (Bericht 939101)
Hoi,

Ik ga binnenkort met de auto op vakantie naar Turkije.

Ik zoek een app waarin mijn familie mij realtime kunnen volgen via GPS.

Is hier een app voor die goed werkt?

Thanks

Je kan runtastic aanzetten bijvoorbeeld, maar die is in constant verbinding met internet, dus relatief duur.

Of je gebruikt 'zoek mijn vrienden' maar dat is alleen voor iphones en ipads en diegene moet ook die app hebben, plus je moet m toestemming geven om je te volgen.

Meer kan ik zo snel niet noemen

cinar82 09-12-13 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 939103)
Je kan runtastic aanzetten bijvoorbeeld, maar die is in constant verbinding met internet, dus relatief duur.

Of je gebruikt 'zoek mijn vrienden' maar dat is alleen voor iphones en ipads en diegene moet ook die app hebben, plus je moet m toestemming geven om je te volgen.

Meer kan ik zo snel niet noemen

Thanks

Alleen wil ik geen gebruik maken van 3g.. aangezien ik naar het buitenland ga reizen. MEnsen moeten mij kunnen volgen op GPS. Dus dat mijn app aanblijft op GPS.

Guest-20180925190238 09-12-13 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cinar82 (Bericht 939114)
MEnsen moeten mij kunnen volgen op GPS. Dus dat mijn app aanblijft op GPS.

Je zal toch over het een of andere netwerk jouw GPS positie moeten doorgeven aan de mensen die jou moeten volgen. Via de GPS-satellieten gaat dat niet lukken.

yukhalilsel 09-12-13 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cinar82 (Bericht 939114)
Thanks

Alleen wil ik geen gebruik maken van 3g.. aangezien ik naar het buitenland ga reizen. MEnsen moeten mij kunnen volgen op GPS. Dus dat mijn app aanblijft op GPS.

Gps is een chip in je telefoon die alleen maar satellietinfo ontvangt van 24 sattellieten over de hele wereld, waarvan hij er actief maar een fractie daarvan 'ziet'

Dit is een one-way-signal. Oftewel, jij ziet waar jij bent, maar de gps-sattellieten kunnen dat niet door communiceren naar commerciële apparaten.

Jij moet dus gebruik maken van internet.. Je zou bij t-mobile bijvoorbeeld een dagpas zone 1 kunnen kopen voor europese landen en dagpas 2 of 3 voor de andere landen, zoals jugoslavie.

Ook hebben de meeste OMV tankstations free Wi-Fi beschikbaar

Ps: je doet er beter aan als je via Hongarije rijdt, minder 'deuren' en minder tolwegen.

cinar82 09-12-13 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 939116)
Gps is een chip in je telefoon die alleen maar satellietinfo ontvangt van 24 sattellieten over de hele wereld, waarvan hij er actief maar een fractie daarvan 'ziet'

Dit is een one-way-signal. Oftewel, jij ziet waar jij bent, maar de gps-sattellieten kunnen dat niet door communiceren naar commerciële apparaten.

Jij moet dus gebruik maken van internet.. Je zou bij t-mobile bijvoorbeeld een dagpas zone 1 kunnen kopen voor europese landen en dagpas 2 of 3 voor de andere landen, zoals jugoslavie.

Ook hebben de meeste OMV tankstations free Wi-Fi beschikbaar

Ps: je doet er beter aan als je via Hongarije rijdt, minder 'deuren' en minder tolwegen.

Bedankt !

jammer dat er dus geen app is die het zonder 3 g kan.

yukhalilsel 09-12-13 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cinar82 (Bericht 939117)
Bedankt !

jammer dat er dus geen app is die het zonder 3 g kan.

Nopes, helaas niet.

Ik ben trouwens vergeten te vertellen dat je ook foursquare kunt gebruiken om ergens in te checken. Je kan gelijk kiezen omdat via facebook en twitter te delen.

mrboolean 09-12-13 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cinar82 (Bericht 939117)
Bedankt !

jammer dat er dus geen app is die het zonder 3 g kan.

Er is dus geen app die het zonder 3G kan, omdat het gewoon onmogelijk is. Als je real-time je positie wil versturen is er toch een of ander netwerk nodig om dat te doen. Als het cruciaal is dat je positie real-time is, zal je dus internet moeten nemen. Anders zul je genoegen moeten nemen met een niet real-time positiebepaling op bepaalde momenten via wi-fi.

Ik weet niet hoe duur mobiel internet is in Turkije, maar het lijkt me dat het veel voordeliger is dan in Nederland. Ik zou me eerder zorgen maken over je batterij, die veel sneller leeg zal gaan als je continu je positie verstuurt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.