iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   geen sms op iphone zonder internet wel bericht op ipad (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/152953-geen-sms-op-iphone-zonder-internet-bericht-op-ipad.html)

boyd57 21-03-14 14:29

geen sms op iphone zonder internet wel bericht op ipad
 
klopt dit?
sinds een tijd geen sms-en ontvangen op mijn iphone, indien er geen data verbinding is op de iphone. Denk dat dit gekomen is sinds de aanschaf van een ipad. Iemand met Iphone stuurt een imessage naar mij, ben ik thuis en heb ik Wi-Fi dan ontvang ik het bericht op de iphone en ipad als imessage.
Ben ik van huis, geen internet op mijn telefoon, en iemand met een iphone stuurt mij een bericht, dan ontvang ik geen sms op mijn iphone. Logisch volgens mij want thuis staat mijn ipad aan en die kreeg wel het verzonden bericht dus is er geen reden voor imessage om dit bericht als sms te versturen. Immers. hij is als imessage goed aangekomen op mijn ipad. Conclusie, heb je een ipad en een iphone zonder internet, dan krijg je nooit een sms, zolang je ipad thuis aan staat. Oplossing? Of je ipad uitzetten als je van huis gaat of internet nemen op je iphone.

Guest-20180925190238 21-03-14 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boyd57 (Bericht 954301)
Conclusie, heb je een ipad en een iphone zonder internet, dan krijg je nooit een sms, zolang je ipad thuis aan staat.

Of zolang er een Mac in huis aan staat met Messages actief. Bekend "probleem". :)

mucki 21-03-14 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boyd57 (Bericht 954301)
klopt dit?
sinds een tijd geen sms-en ontvangen op mijn iphone, indien er geen data verbinding is op de iphone. Denk dat dit gekomen is sinds de aanschaf van een ipad. Iemand met Iphone stuurt een imessage naar mij, ben ik thuis en heb ik Wi-Fi dan ontvang ik het bericht op de iphone en ipad als imessage.
Ben ik van huis, geen internet op mijn telefoon, en iemand met een iphone stuurt mij een bericht, dan ontvang ik geen sms op mijn iphone. Logisch volgens mij want thuis staat mijn ipad aan en die kreeg wel het verzonden bericht dus is er geen reden voor imessage om dit bericht als sms te versturen. Immers. hij is als imessage goed aangekomen op mijn ipad. Conclusie, heb je een ipad en een iphone zonder internet, dan krijg je nooit een sms, zolang je ipad thuis aan staat. Oplossing? Of je ipad uitzetten als je van huis gaat of internet nemen op je iphone.

sms en imessage dat zijn wel 2 verschillende dingen dacht ik sms heeft niks met internet te maken

Guest-20180925190238 21-03-14 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mucki (Bericht 954313)
sms en imessage dat zijn wel 2 verschillende dingen dacht ik sms heeft niks met internet te maken

Tenzij Messages geen iMessage kan versturen omdat geen enkel toestel online is. In dat geval kan Messages een SMS versturen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.