iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Hoe app op downloaden met ander apple id (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/153543-app-op-downloaden-ander-apple-id.html)

KarinBc 09-04-14 17:46

Hoe app op downloaden met ander apple id
 
Op mijn Ipad wil ik een spel downloaden met een andere apple id, omdat mijn zoons beiden zelf het spel willen spelen. Nu is het spel al een keer gedownload met de 'verkeerde' apple id. Als ik de app verwijder en opnieuw wil downloaden met 'goede' apple id lukt dat niet. Bij instellingen heb ik al gekozen voor de 'goede' apple id en toch krijg ik in de appstore alleen de app te zien die mbv 'verkeerde' apple id eerder is gedownload, wel verwijderd maar nog aanwezig in Icloud. Wat kan ik doen? Bedankt voor tips!!!

iMario 09-04-14 19:17

Gewoon in/uitloggen tussen de Apple ID's. Dit kan via iTunes op de computer en via Instellingen of App Store op iOS (iPod, iPhone, iPad).

KarinBc 09-04-14 21:44

@Mario: Dank voor je reactie! Wat je zegt heb ik gedaan, maar toch krijg ik iedere keer de app die gekoppeld is aan de 'verkeerde' id.

Appleuser 10-04-14 11:33

Een spel zit niet gekoppelt aan een apple id(voor zover ik weet) misschien bedoel je het gamecenter account, deze moet je wijzigen om je eigen voortgang van het spel te krijgen.

Voorbeeld: Clash of clans, maakt niks uit met welk apple id of op welk device gedownload, maar als je het gamecenter account wijzigt krijg je een ander 'account/dorp' te zien op het spel. Ik denk dus dat je het gamecenter account moet wijzigen om je eigen voortgang te zien.

Misschien kan je vermelden om welke app het precies gaat?

KarinBc 11-04-14 15:50

Het gaat om clash of clans😊 Ik heb andere speler op gamecenter account op Ipad. Wil wel proberen om m nogmaals te wijzigen. Dat is me alleen gelukt vanuit instellingen, nog steeds geen succes. Daarin is-ie direct gekoppeld aan apple id. Kun je ook tweede speler toevoegen aan dezelfde apple id? Iets anders: game center vind ik alleen nog via instellingen, en niet via icoon op Ipad, hoe kan dat? Zal wel digibete vraag zijn...

Appleuser 11-04-14 16:08

Ehm hij hoort er gewoon op te staan misschien dat je hem niet meer terug kan vinden in alle weerwar van apps?:P

Tip om gamecenter te vinden: unlock je iphone en plaats je vinger in het midden van het scherm, maak direct een swipende beweging naar beneden, hierdoor opent bovenin je scherm een zoekveld. Vul 'gamecenter' in en selecteer de app. nu kan je als het goed is je account veranderen door uit te loggen en dan weer in te loggen met een ander account van gamecenter.

Je kan voor zover ik weet geen apple id linken aan een gamecenter account. Je maakt een nieuw gamecenter account aan door deze te koppelen aan een nieuw emailadres.

Hoop dat dit helpt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.