iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   film op iphone bekijken op ipad zonder Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/155039-film-op-iphone-bekijken-op-ipad-zonder-wifi.html)

Jorism 30-05-14 09:45

film op iphone bekijken op ipad zonder Wi-Fi
 
Hoi,

Ik ga binnenkort op vakantie en zou wat filmpjes willen meenemen. het geheugen op mijn iphone is redelijk groot 32GB, en dat op mijn ipad is klein en bijna vol. Ik zou nu dus graag wat filmpjes op mijn iphone bewaren om dan toch af te spelen op mijn ipad. Het probleem is dat er mogelijks geen Wi-Fi is. Zijn er manieren om dat op te vangen? Kan je bv. via bluetooth streamen?

Guest-20180925190238 30-05-14 09:52

Via Bluetooth kan je in ieder geval niet streamen van een iPhone naar een iPad. Je kan zelf een Wi-Fi netwerkje maken met bv. een Airport Express.

freestyle4all 30-05-14 10:23

Of je geeft een paar tientjes uit en koopt een Verbatim Mediashare Wireless.
Die maakt een eigen Wi-Fi netwerk, waardoor al je devices tegelijk bij de bestanden kunnen.

Verbatim Wireless Mediashare | Staples.nl

Jorism 30-05-14 10:31

De prijs van die verbatim is in ieder geval beter dan die airport express. Heb je ervaring met dit toestel? Klopt het dat avi formaat niet afspeelt? Zijn er ook nog alternatieven?

potrel 13-06-14 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorism (Bericht 961397)
De prijs van die verbatim is in ieder geval beter dan die airport express. Heb je ervaring met dit toestel? Klopt het dat avi formaat niet afspeelt? Zijn er ook nog alternatieven?

Dlink heeft een alternatief in de vorm van Dlink 506: dit zet een Wi-Fi signaal op, je connecteert ermee met je ipad en je streamt de content van de usb (aangesloten op de Dlink) naar je ipad.
Voordeel: werkt perfect (ik gebruik het zelf) en je geheugen van de ipad wordt niet gebruikt
Nadeel: je filmcontent moet een door Apple erkend formaat zijn en subtitels moet je er hard in branden (met een programma als Handshake)

Ik heb hier op dit forum reeds over gepost.

Success

Gonus 13-06-14 11:28

Soortgelijk onderwerp is al eens besproken hier op het forum: http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...tml#post958936

Ik heb deze in gebruik:
Wireless Plus, Wireless Hard Drive, iPad Hard Drive | Seagate

Werkt super icm nPlayer:
https://itunes.apple.com/nl/app/npla...539397400?mt=8

freestyle4all 13-06-14 11:33

Ik speel de films van de Verbatim Mediashare o.a. af via oPlayer of nPlayer.

Dat speelt zo'n beetje alles: MKV. AVI, etc.
Ondertiteling kun je in de app ook gewoon selecteren.

Geen enkel probleem dus. Je hoeft niets te converteren.

potrel 13-06-14 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 962802)
Ik speel de films van de Verbatim Mediashare o.a. af via oPlayer of nPlayer.

Dat speelt zo'n beetje alles: MKV. AVI, etc.
Ondertiteling kun je in de app ook gewoon selecteren.

Geen enkel probleem dus. Je hoeft niets te converteren.

Ook srt-ondertitels? Dat was namelijk mijn probleem met de Dlink: de meegeleverde app SharePort wil enkel streamen naar de standaard movie player waardoor de subtitels niet konden geselecteerd worden. Vandaar mijn workaround...

Tot hoeveel gig kan die Verbatim aan? De Dlink ging elke keer opnieuw indexeren waardoor grote usb-sticks ( > 16gb) problemen gaven.

Bedankt voor je input!

freestyle4all 13-06-14 13:21

Ik gebruik een 32 Gb USB-stick. Dus 32 Gb is i.i.g. geen probleem.

Losse .srt's worden gewoon automatisch meegepakt in de eerder genoemde players (of kun je uitzetten als je dat wilt).

Het mooie is dat je de Verbatim dus in elke serieuze videoplayer kunt integreren.

potrel 13-06-14 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 962812)
Het mooie is dat je de Verbatim dus in elke serieuze videoplayer kunt integreren.

Dat stuk is me nog niet duidelijk: als ik het goed heb kan je vanuit de Verbatim Mediashare app NIET zeggen: open de movie met deze applicatie?
Dus open je de nPlayer app en zoek je van daaruit de Verbatim hardware (DLNA/uPNP?)?? Of zie ik iets over het hoofd?

freestyle4all 13-06-14 14:21

Dat laatste heb je bijna helemaal goed. :)

Alleen is het SMB/CIFS wat je kiest in de players.

potrel 17-06-14 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 962817)
Dat laatste heb je bijna helemaal goed. :)

Alleen is het SMB/CIFS wat je kiest in de players.

Ondertussen mijn huiswerk gemaakt en de Verbatim MediaShare aangeschaft :d, alsook de nPlayer op de iPhone 4 (Ios 6) en de Ipad Air (ios 7).
Na een paar dagen testen zijn dit mijn bedenkingen:
- werkt perfect :-)
- werkt snel
- werkt zonder te veel kopzorgen

Maar...
- de eerste keer kon ik absoluut geen Wi-Fi connectie maken met de MediaShare: wel honderd keer het paswoord ingegeven en steeds geen connectie
- op de iPad lukte het dan weer van de eerste minuut :confused:
- en erna lukte het ook op de iPhone :confused::confused::confused:

(update: mogelijk heeft het iets te maken met de externe schijf die ik eraan hing (250 GB) met een SD-kaart en zonder de harde schijf lijkt het geen problemen te geven... ik bekijk dit verder)

- nPlayer weigerde me de toegang tot de SD kaart via SMB/CIFS... tot ik doorhad dat je als user 'admin' moest ingeven :O:
zie ook de Verbatim support:
Verbatim Europa - Verbruiksartikelen voor gegevensopslag, imaging en computers

artikel 'MediaShare Wireless SMB Client Setup iOS (High Res.) - 2.71 MB'



Kortom: als het werkt werkt het perfect.
Met de volgende vragen zit ik nog:
- waarom kan ik via Wi-Fi soms!!! geen connectie maken met de MediaShare???
- nPlayer is een zeer goede app. Maar jammer genoeg geen DTS support (wat je kan omzeilen door de audio-track om te zetten)

Alle input is welkom!

Groeten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.