iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Radio luisteren met iPhone 4S zonder MB gebruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/157847-radio-luisteren-iphone-4s-zonder-mb-gebruik.html)

karinvanveelen 17-09-14 16:45

Radio luisteren met iPhone 4S zonder MB gebruik
 
Ik ben leek. Welke app moet ik precies downloaden om geen MB te gebruiken tijdens het radio luisteren. En hoe ga ik dan precies te werk. Ik zag n.l. iets van Ether maar als ik dat op de telefoon zoek krijg ik meerdere meldingen erachter maar niet alleen het woord Ether.

XIII 17-09-14 20:36

Helaas, dat kan niet.

Een iPhone kan alleen via internet (en dus "MB") radio ontvangen/afspelen.

karinvanveelen 18-09-14 09:21

Dit ga je niet menen.

Ik fiets elke dag een half uur naar het werk en een half uur weer terug. Met de Samsung ging dat overheerlijk met de radio.

Bedankt voor de reactie.

Guest-20180925190238 18-09-14 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karinvanveelen (Bericht 971460)
Met de Samsung ging dat overheerlijk met de radio.

In sommige Samsung en Nokia toestellen zit een FM radio ontvanger. In een iPhone niet.

karinvanveelen 06-10-14 16:25

Ik laat me niet zo snel verslaan (hahahaha). Als ik nou een klein mobiel radiootje koop en deze via bluetooth aan de Iphone S4 koppel. Is er dan misschien een manier om zonder MB gebruik radio te luisteren en ondertussen toch gebeld kunnen worden?

MrGangstaInc 07-10-14 08:38

Hey Karin,

Kijk is ff rond op Google, je vind er zeker wel een oplossing voor ;-)

karinvanveelen 14-10-14 09:45

Hai,

Weet iemand of een FM Transmitter MB's verbruikt bij het gebruik van een radio.
Weet iemand ook welke dan eventueel een goede is voor het ontvangst van radio 538.

Kent iemand een Tivizen Pico. Deze gebruikt voor de radio geen MB's. Maar weet iemand of dit ook echt werkt. En kan hij radio 538 ontvangen.

Ik hoop dat iemand mij weer verder kan helpen.

Al vast bedankt.

Karin

Blazez 14-10-14 10:55

Een FM transmitter heb je volgens mij niets aan. Die gebruik je om een koptelefoon signaal naar FM toe te sturen (autoradio bijvoorbeeld).
Ik heb het ooit geprobeerd en het werkte bij mij voor geen meter omdat de fm band zo vol zit.
Maargoed, daarmee krijg je nog steeds geen fm zenders naar je telefoon toe (nogmaals, alleen geluid van je telefoon af naar een andere FM ontvanger).

Die Tivizen Pico ziet er leuk uit en zou in principe moeten werken. De radio variant lijkt alleen de 30pins apple connector te hebben. De tv variant is er ook in lightning connecter. Volgens mij werkt dvb-t ook in nederland, dus in theorie zou het werken.

karinvanveelen 14-10-14 14:25

Dan ga ik me daar eens verder in verdiepen.

Toppie.

Karin

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2014 om 13:33 ----------

Ik ben een echte leek dus ik stel toch nog even de vraag waar ik precies verder in ga spitten. Ga ik spitten naar 30pins apple connector of de dvb-t. Of is dat wellicht hetzelfde (hahahahaha).

Karin

blackoutzz 21-10-14 00:52

Probeer deze eens?

Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb destijds bij de Action zo'n bluetooth transmitter gekocht, die A2DP aan kan (zie link). Jack-in op je radio'tje en Bluetooth ontvanger op je iphone even koppelen en voila je kan luisteren. Verwacht geen wonder kwaliteit btw..

Leuke app die je kan gebruiken om radio uitzendingen op te nemen TuneIn Radio. Ik neem zo een uurtje op (vanuit de app) en dat speel ik af in de trein. Ook een optie al loop je wel achter met het nieuws dan haha.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.