iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   ING app crashed (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/158810-ing-app-crashed.html)

Blazez 03-10-14 09:13

ING app crashed
 
Eens kijken of er meer mensen last van hebben.
Op m'n telefoon staat ios 8.0.2. Nog afgezien van of het eengoed idee is ios8 op een 4s te zetten merkte ik gisteren dat de ING bankieren app steeds crashed zodra ik een rekening wil selecteren om geld naartoe te schrijven.
Ik heb de telefoon al een keer gereset, en ik heb de hele ing app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (nieuw aangemeld en alles).
Maar het probleem blijft.
Op de iPad heb ik hier geen last van.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Misschien een probleem alleen op de 4s icm ios 8.0.2.
Ik heb al navraag gedaan bij de ING, maar daar nog geen reply van.

T1m 03-10-14 10:53

Hier op de iPhone 6 met 8.0.2 geen issues met de ING app.

Blazez 03-10-14 14:53

Inmiddels een reply van de ING gehad. is een bekend probleem en wordt aan gewerkt.

Een workaround is door niet de betaalrekening te kiezen en dan over te boeken naar een spaarrekening, maar de spaarrekening te kiezen en dan kiezen voor inleggen of opnemen. Dan klapt hij er niet uit.
Verder even wachten op een update.

nance30 05-10-14 08:46

Ik heb geen last met mijn ING app op iPhone 6 iOS 8.0.2

Blazez 05-10-14 10:05

Ik denk dat het dan aan m'n 4s ligt, zijn er mensen met een 4s ivm iOS 8 die dit ook hebben?

peerenbooms 05-10-14 12:02

Ooit je 4s gejaibreakt en daarvan de backup teruggezet ?

Blazez 06-10-14 09:42

Nope, nooit gejailbreaked

AliceandPete 08-10-14 11:43

Volgens mij heeft mijn moeder deze combi ook, zal het haar eens vragen

Blazez 09-10-14 16:06

Nou, ik zag net de op frontpagina dat er een update is (2.5.0) van de app. Dus geinstalleerd en meteen geprobeerd. de app crashed nu niet meer bij het kiezen van een rekening om heen te schrijven.
(Vooralsnog) opgelost dus.

BRK 13-10-14 17:46

Ik had mij bij de aankondiging van Inge (die stembediening) aangemeld voor de testgroep voor het inloggen en bevestigen van betalingen met je stem, in plaats van de mobiele pincode. Nu kreeg ik vanmiddag een mail met daarin instructies hoe ik dit moet activeren in de app met de laatste update. In die mail staat dat ik in de app naar Instellingen en dan Stemherkenning moet gaan. Het probleem is alleen, dat er helemaal geen optie voor 'Stemherkenning' in Instellingen staat. Iemand ditzelfde probleem?

Ik had de app verwijderd en opnieuw geďnstalleerd om te kijken of de optie er dan wel bij staat in Instellingen. En ja, hij staat er dan inderdaad bij. Alleen staat er ook bij dat 'stemherkenning op dit moment niet beschikbaar is'. Nadat ik de stembediening dan voor het eerst weer gebruik, is de optie in Instellingen ineens weer weg. Heel vreemd dit.

uitsmijter 13-10-14 22:56

Staat er inderdaad niet tussen bij instellingen.

Blazez 14-10-14 09:57

Ik neem aan dat je deze bevindingen ook naar de ING stuurt/gestuurd heb? Daar test je natuurlijk voor. Ik heb mezelf niet als tester aangemeld, dus ik zou niet weten hoe dat werkt (en of ik dat uberhoubt later zal gebruiken).
Het ilijkt mij een feature die ik persoonlijk niet zo snel zou gebruiken .. (maar zeg nooit nooit :-)

BRK 14-10-14 11:19

Ik heb inderdaad gisteren contact gehad met de ING via Twitter. Zij vonden het ook raar en gingen het uitzoeken en komen bij me terug als ze meer weten. Heb ook even getest op andere apparaten. iPad 3e generatie met iOS 8 heeft hetzelfde probleem en zelfs iPhone 4 met iOS 7 heeft dit probleem. Het heeft dus niets te maken met de hardware of iOS-versie. Ik plaatste het hier omdat ik benieuwd was of meer mensen dit probleem hebben. Zo kan ik nooit de optie van stemherkenning testen.

Blazez 14-10-14 11:22

Dat je het hier post is geen probleem. Ik vind het erg leuk om de ervaringen hiermee te lezen. Stiekem toch wel benieuwd hoe het gaat werken :-)

BRK 14-10-14 12:24

Dat was ook voor mij de enige reden om me aan te melden voor deze test: pure nieuwsgierigheid. Want gebruiken zal ik het nooit :P. Ik zie totaal niet het nut van waarom ik een betaalopdracht met mijn stem zou doen (waardoor iedereen in de buurt dus hoort wat ik aan het doen ben, terwijl bankzaken nogal privé zijn). Daarbij is het door gewoon te typen veel sneller en minder kans op fouten.

Desalniettemin ben ik wel benieuwd hoe die stemherkenning om in te loggen gaat werken, vandaar mijn aanmelding. Maar nu kan ik er nog niks mee, terwijl ING zegt dat het testen begonnen is :(.

BRK 14-10-14 16:29

En tadaa, de optie is uit zichzelf ineens bij Instellingen verschenen. Heb het dus aangezet en getest.

Het inloggen met je stem werkt leuk, maar heel snel is het niet. Voordat ik gezegd heb 'Luister naar mijn stem en je weet wie ik ben', had ik al vier keer m'n mobiele pincode ingetoetst. Zoals verwacht dus, net als de gehele stembediening: een leuke gimmick, maar veel te onhandig en langzamer dan gebruik van het touchscreen.

Ik had dan ook veel liever gehad dat ING gebruik zou gaan maken van TouchID om in te loggen. Dat is razendsnel en veel praktischer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.