iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

iMario 04-02-09 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 253070)
Dat is inderdaad een optie. Je ziet nog niet zoveel apps met skinning mogelijkheden. Ik zit voor Bubble Level ook de denken aan een aantal verschillende skins waar mensen uit kunnen kiezen.

Dat maakt het alemaal iig leuker :)

Timmeh_ 05-02-09 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 252806)
@ sossie

Misschien een optie erin zetten dat mensen van kleur kan veranderen?

Dat zou heel gaaf zijn! :D

edward007 05-02-09 16:26

Even een vraag een de developers hier: Ik zoek iemand die een webapp kan 'omvormen' tot een native app. Volgens mij kan dit ook prima via een soort kaalgestripte browser app, die de webapp ophaalt.

Wie kan dit voor mij (tegen vergoeding) ontwikkelen?

Frog 05-02-09 16:38

Ik kan je een duwtje in de goede richting geven: kijk hier even.

edward007 05-02-09 16:39

Top Frog, ik was al aan het googlen naar iets dergelijks. Ik ga even aan de slag!

10 min later is mijn webapp bijna een echte app.. amazing!

Luciano- 06-02-09 21:10

Misschien een idee voor de ontwikkelaars. Poker app, maar dan met spraak functie. dus als je call/fold/raise ofso zegt dat hij dat dan automatisch doet zonder dat je de hele tijd op ut scherm moet klikken.

Weet niet eens of het mogelijk is maja:P

nkooiker 07-02-09 17:04

Hmm ik zie nu pas dat ik 30 Januari van zowel APPLE INC als ITUNES SARL geld overgeschreven heb gekregen. Het gaat om in totaal minder dan de 250 dollar grens, en het lijkt erop dat dat alles is wat ik verkocht heb in regio's waar ik nog niet aan die 250 dollar grens voldaan heb. Tenminste, ik denk dat dat het is! Meer mensen die dit hebben gekregen?

P-development 07-02-09 21:20

Krijg je alleen financial reports in de maanden dat je uitbetaald wordt? Of hebben jullie de financial reports van afgelopen maand ook nog niet?

nkooiker 07-02-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 254111)
Krijg je alleen financial reports in de maanden dat je uitbetaald wordt? Of hebben jullie de financial reports van afgelopen maand ook nog niet?

Die komen meestal pas rond de 11e ofzo toch? :)

P-development 07-02-09 21:40

Geen idee, moet de eerste nog krijgen :) Ik dacht alleen gelezen te hebben dat ze rond de 6e kwamen, maar als het de 11e is dan klopt het gewoon. Bedankt.

Tuttel 08-02-09 19:47

Ik loop zelf al een paar weken rond met een idee voor een app (game) waarbij ik eigenlijk beetje verbaast was dat hij er nog niet instond. Probleem is alleen dat ik absoluut geen verstand van programeren heb.

Ik weet niet in hoeverre dat hier gewenst is maar eigenlijk zoek ik dus iemand die mijn idee kan uitwerken. Het is naar mijn idee niet zoveel werk het is een simpel concept maar ontzettend verslavend doordat je je eigen highscore wil verbeteren/die van anderen. Youtube staat vol met filmpjes van hoe hoog hun score wel niet is bij de originele flash variant.

Het lijkt me beter om niet in details te treden, maar als een van de developers zich geroepen voelt, laat het alsjeblieft weten :)

edward007 08-02-09 20:27

jij doelt op Linerider? daar is al een app voor dacht ik ;)

Tuttel 08-02-09 20:37

nee :p minder bekend, niet minder leuk en lijkt me beter speelbaarder op de iPhone . Linerider als idee is niet zo heel origineel meer :p

gekkepietje 09-02-09 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 254005)
Hmm ik zie nu pas dat ik 30 Januari van zowel APPLE INC als ITUNES SARL geld overgeschreven heb gekregen. ... Meer mensen die dit hebben gekregen?

Yep, maar zo te zien alleen voor Europa.

Dezorian 09-02-09 11:56

App development in een VmWare OSX omgeving
 
Denken jullie dat ik problemen krijg (met profielen oid) als ik programmeer op een VmWare OSX Leopard omgeving? Ik heb nu alles draaiend en ben bezig met mijn eerste applicatie in de avonduurtjes. Echter ik bezit dus geen Mac... wordt Ome Apple dan boos?

Zo niet, mochten mensen nog apps willen maken op een windows pc; dat kan!
Tutorial: Install Retail Leopard on VMware Workstation - InsanelyMac Forum

ideveloper 14-02-09 14:19

@top monkey

Gefeliciteerd met je mooie review op Ars Technica.

Review: Alphabetic for iPhone offers animated alphabet fun - Ars Technica

Tim van Elsloo 14-02-09 18:09

Ik heb vanmiddag rond 3 uur de/het iPhone Developer Program aangeschaft (standard), enig idee hoe lang ik moet wachten totdat ik de certificaten enz. binnen krijg?

Update: Hoeft niet meer :D
Vannacht om 00:23 kreeg ik een mailtje dat ie geactiveerd is :D.
Ben nu de laatste versie van de iPhone SDK aan het downloaden (voor 2.21, ik had nog 2.0), duurt nog wel een paar uur :P maar dan kan ik vast kijken naar al de features die het iTunes Connect en iPhone Developer Program portal bieden ;).
Ga m'n app hopelijk vandaag nog uploaden :).

iMario 17-02-09 20:53

Heb zojuist Alphabetic maar even binnengehaald!
Hij was ook nog eens tijdelijk afgeprijst :D.

Frog 17-02-09 21:19

Ik heb hem ook al binnengehaald en gelijk een positieve review geschreven.

CurlyBrace 24-02-09 20:34

Nog een tip voor alle nieuwe ontwikkelaars: Wees er snel bij met het regelen van je contract info. Dat kan een tijdje duren en ik kwam er pas achter nadat mijn app uit de review kwam. Dat betekende een flinke vertraging, en aangezien er van mijn spelletje al een andere versie op de store stond, heb ik nu de schijn van "namaak" tegen. Een reviewer noemt het zelfs "teren op de app van een ander", wat natuurlijk behoorlijk frustrerend is...

ideveloper 25-02-09 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace (Bericht 260327)
Nog een tip voor alle nieuwe ontwikkelaars: Wees er snel bij met het regelen van je contract info. Dat kan een tijdje duren en ik kwam er pas achter nadat mijn app uit de review kwam. Dat betekende een flinke vertraging, en aangezien er van mijn spelletje al een andere versie op de store stond, heb ik nu de schijn van "namaak" tegen. Een reviewer noemt het zelfs "teren op de app van een ander", wat natuurlijk behoorlijk frustrerend is...

Goeie tip, ik heb inderdaad ook gemerkt dat veel mensen dit vergeten en er onnodige wachttijd ontstaat.

Welke app is van jou eigenlijk CurlyBrace?

KipNederland 25-02-09 09:14

en Ideveloper, hoe zit het met je inkomsten?
goudmijn of doet apple je afzetten?

CurlyBrace 25-02-09 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 260413)
Goeie tip, ik heb inderdaad ook gemerkt dat veel mensen dit vergeten en er onnodige wachttijd ontstaat.

Welke app is van jou eigenlijk CurlyBrace?

http://www.itunes.com/app/sjoelen. Het verbaasde mij dat dat er nog niet was (ik wist eerst niet dat het typisch Nederlands was). Ik was er al een hele tijd mee bezig, eigenlijk als "leertraject". Veel te veel tijd verspild (in de avonduurtjes) met het zoeken naar de juiste geluidseffecten en met het zelf uitvogelen van de perspectieftransformaties en de botsings-fysica (maar wel weer leuk om je middelbare-school-wis-en-natuurkunde weer eens op te halen). Toen wees een collega me er op een dag op dat iSjoel verschenen was.

Vervolgens was ik dermate sjagrijnig dat ik de rest van die dag vrij genomen heb om de app af te maken en te uploaden. Maar daarna gingen er dus nog bijna drie weken overheen voordat 'ie in de appstore verscheen :-(

ideveloper 25-02-09 10:56

Zojuist sjoeien gelijk even gedownload. Hij speelt op zich lekker, de baan is wat gladder als die van iSjoel en dat is prettig. Grafisch vindt ik iSjoel er weer beter uitzien, lijkt wat meer op een echte sjoelbak.

Grappig trouwens dat stenen ook opelkaar kunnen komen te liggen en dat je ze dan opnieuw mag gooien. Net als in de echte regels :-)

CurlyBrace 25-02-09 11:09

iSjoel is in OpenGL ES gemaakt. Dat heb ik ook nog even overwogen, maar ik wilde niet al te veel nieuwe dingen leren voor mijn eerste iPhone app. Ik heb meer ervaring met DirectX en mijn kennis van OpenGL is net voldoende om me op vakantie mee te redden :-)

Ik ben bezig met een 1.1 update waarin het gedrag van de stenen weer wat beter is. In de huidige versie zijn ze te "hard"; in werkelijkheid is een botsing tussen twee houten schijven niet volledig elastisch. Dat betekent dat je in de 1.1 versie een "klont stenen" beter los kunt gooien. Ook heb ik nu een flip-view waar ik high-scores op bij ga houden, en het spel kun je nu na een onderbreking weer verder spelen waar je gebleven was.

Helaas kan ik er maar een paar uurtjes in de week aan besteden.

ideveloper 25-02-09 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace (Bericht 260438)
iSjoel is in OpenGL ES gemaakt. Dat heb ik ook nog even overwogen, maar ik wilde niet al te veel nieuwe dingen leren voor mijn eerste iPhone app. Ik heb meer ervaring met DirectX en mijn kennis van OpenGL is net voldoende om me op vakantie mee te redden :-)

Ik ben bezig met een 1.1 update waarin het gedrag van de stenen weer wat beter is. In de huidige versie zijn ze te "hard"; in werkelijkheid is een botsing tussen twee houten schijven niet volledig elastisch. Dat betekent dat je in de 1.1 versie een "klont stenen" beter los kunt gooien. Ook heb ik nu een flip-view waar ik high-scores op bij ga houden, en het spel kun je nu na een onderbreking weer verder spelen waar je gebleven was.

Helaas kan ik er maar een paar uurtjes in de week aan besteden.

Aha, de updates klinken goed. En wat OpenGL ES betreft, het is niet zo heel lastig maar het kost wel even tijd om het je eigen te maken.

lnn.art 26-02-09 14:06

Ik heb gekozen voor jou versie "Sjoelen" ;).. en maak je niet druk om een zeikneus in de reviews.. ratings zijn sowieso niet bepaald waardevol, gezien het gaat om meta informatie.. irrelevant gezien het om de app zelf gaat..

CurlyBrace 26-02-09 19:20

Dank je voor je support.

Ik wil overigens niets af doen aan iSjoel, laat dat wel wezen. Als die een maand eerder was uitgekomen was ik waarschijnlijk met Sjoelen gestopt en was wat anders gaan doen; zeker met iSjoel 2.0 (nu ook met drie beurten en geluidseffecten) is er niks mis mee.

Mijn kinderen van 3 en 5 vinden Sjoelen makkelijker dan iSjoel (ze snappen dat verspringende perspectief niet) dus misschien zit daar nog een kleine markt in :-)

lnn.art 26-02-09 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace (Bericht 260931)
Dank je voor je support.

Ik wil overigens niets af doen aan iSjoel, laat dat wel wezen. Als die een maand eerder was uitgekomen was ik waarschijnlijk met Sjoelen gestopt en was wat anders gaan doen; zeker met iSjoel 2.0 (nu ook met drie beurten en geluidseffecten) is er niks mis mee.

Mijn kinderen van 3 en 5 vinden Sjoelen makkelijker dan iSjoel (ze snappen dat verspringende perspectief niet) dus misschien zit daar nog een kleine markt in :-)

Ik heb iSjoel voor het idee dan ook maar gekocht. Het inzoomen vind ik erg storend. Ook zouden ze daar de functie in moeten hebben dat je kan 'sliden' met je nog-niet-geschoten puck. Wat ik er wel 'leuk' aan vind is dat je de pucks in het geschoten bakje kan zien (en tellen)..

lnn.art 26-02-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 260435)
Grappig trouwens dat stenen ook opelkaar kunnen komen te liggen en dat je ze dan opnieuw mag gooien. Net als in de echte regels :-)

Hoe doe je dat?

CurlyBrace 27-02-09 01:22

Ik waardeer het dat je het "grappig" noemt dat dit kan, want het is wel een bug en die is er in mijn huidige versie al uit :-)

ideveloper 27-02-09 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBrace (Bericht 261020)
Ik waardeer het dat je het "grappig" noemt dat dit kan, want het is wel een bug en die is er in mijn huidige versie al uit :-)

Haha, meen je dat. Ik dacht echt dat het een feature was:-)

OwBeeGee 27-02-09 23:33

PropS voor iDeveloper :D

sossienl 03-03-09 10:25

Onze (iDeveloper en ik) nieuwe applicatie is sinds vandaag ook terug te vinden in de Appsstore.
iFacts / 1,59 EU

Klikker

ideveloper 03-03-09 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 262451)
Onze (iDeveloper en ik) nieuwe applicatie is sinds vandaag ook terug te vinden in de Appsstore.
iFacts / 1,59 EU

Klikker

Oeps... toch nog een bugje ondekt, dus tijdelijk even terug gehaald uit de App Store.

iMario 03-03-09 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 262451)
Onze (iDeveloper en ik) nieuwe applicatie is sinds vandaag ook terug te vinden in de Appsstore.
iFacts / 1,59 EU

Klikker

Komt die ook in de US App Store? Of alleen in de NL App Store?

Timmeh_ 03-03-09 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 262465)
Oeps... toch nog een bugje ondekt, dus tijdelijk even terug gehaald uit de App Store.

App ziet er goed uit! Maar ik kan m wel gewoon vinden in de AppStore..

nkooiker 03-03-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 262465)
Oeps... toch nog een bugje ondekt, dus tijdelijk even terug gehaald uit de App Store.

Haha, ik heb precies hetzelfde gehad toen ik MasterBrain releaste.. Hard aan gewerkt, geduldig wachten tot ie door de review kwam, en dan toch een raar bugje dat zeldzaam optrad ontdekt. Meteen eraf gehaald, zelfde dag gefixt en opnieuw ingestuurd. Wel weer opnieuw review moeten afwachten helaas, maar ach... ;)

P-development 03-03-09 13:55

Heeft iemand al betalingen van januari ontvangen?

ideveloper 03-03-09 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 262549)
Heeft iemand al betalingen van januari ontvangen?

Jep, ontvangen:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.