//

Eigen App in App Store

Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Sinds vandaag kan ik de reports bekijken Gisteren 6 verkocht, 5 in de US en 1 in de UK. Was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 25-09-08, 10:25
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Sinds vandaag kan ik de reports bekijken Gisteren 6 verkocht, 5 in de US en 1 in de UK. Was best positief verrast om eerlijk te zijn, in ieder geval meer dan alleen ikzelf, jij en een paar collega's
Alweer met een nieuwe app bezig?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 25-09-08, 10:52
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

Is het nu eigelijk echt HEEL moeilijk een app te maken voor de iphone,
want heb een ( denk ik ) redelijk idee voor een app/game
dit spel zou het denk ik perfect kunnen combineren met een touchscreen
dit is alleen een bestaand spel. dus zou niet weten of het mag enz.
  #203  
Oud 25-09-08, 11:06
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Grappig, ik had helemaal niet door dat iPhoneClub ook een forum had.

Ik heb op dit moment twee apps in de App Store:

- Fnurgletoe. Dit is een strategisch bordspel. Het is al een keer besproken op de iPhoneClub blog. Om de een of andere reden denkt iedereen altijd dat het tic-tac-toe is, maar dat is het dus niet.

Fnurgletoe verkoopt mondjesmaat. Bij de release en steeds bij een update ging het om tientallen per dag, daarna zakt het af naar een handjevol. Ik weet de cijfers niet precies want deze app wordt verkocht op iemand anders zijn account, omdat ik toen zelf nog geen licentie had.

Dit was voor mij een projectje om te kijken hoe het verkopen van apps op de App Store eigenlijk werkte. Er zit ongeveer een week werk in Fnurgletoe. Het is een port van een Java game die ik een paar jaar geleden al maakte, maar wel met nieuwe graphics.

- Ultimate Countdown. Dit is een freeware spelletje dat sinds vorige week zaterdag in de App Store staat. Het kan bijna niet simpeler: twee spelers houden ieder een knop ingedrukt terwijl er een teller aftelt naar nul. Degene die het laatst loslaat is de winnaar, mits de teller nog boven de nul staat.

De cijfers van Ultimate Countdown zijn indrukwekkender, waarschijnlijk omdat het gratis is. De eerste dag waren er 6100 downloads, de tweede dag 7200. Daarna zakte het af naar 5000, 4000, en gisteren 3000. Ook hier wordt het dus snel minder.

Het spelletje heeft een tijdje in de top 50 van freeware apps gestaan (is per App Store anders, bijv. in de Nederlandse winkel stond hij sneller bovenaan dan in de Amerikaanse).

Maar ik heb nog nooit zoveel downloads gehad in zo'n korte tijd van iets dat ik gemaakt heb, dus ik vind het nog steeds tof. Ook zijn de reacties in iTunes doorgaans positief, dus dat is ook altijd leuk om te horen.

Ultimate Countdown kostte bij elkaar 13 uur om te maken. Dat was ook mijn bedoeling: een zo simpel mogelijk spelletje maken in zo kort mogelijke tijd om eens te kijken wat freeware doet op de App Store.

Hopelijk vonden jullie deze gegevens interessant.
  #204  
Oud 25-09-08, 11:21
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

Jezus, intressante cijfers zeg, kan je nagaan als je hem verkocht had voor 0.79 EURO
Leuk verhaal! Bedankt voor het delen
  #205  
Oud 25-09-08, 12:38
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixxa Bekijk bericht
Jezus, intressante cijfers zeg, kan je nagaan als je hem verkocht had voor 0.79 EURO
Leuk verhaal! Bedankt voor het delen
Ja, stel je voor. Maar dat werkt dus niet. Mijn gratis BMI app ging toen hij nog gratis was ook 3000x per dag over de toonbank. Toen besloot ik een betaalde internationale versie te maken, slechts 99 dollarcent. Gelijk zakte de download in tot een handje vol per dag.

Maar toch grappig.
  #206  
Oud 25-09-08, 12:38
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixxa Bekijk bericht
Jezus, intressante cijfers zeg, kan je nagaan als je hem verkocht had voor 0.79 EURO
Dat zegt iedereen, maar ik denk dat hij dan een stuk minder populair zou zijn. De drempel om een gratis app te installeren is een stuk lager dan een betaalde app. Ik denk dat de meerderheid van de downloaders er twee seconden naar gekeken heeft en de app vervolgens weer weggegooid heeft.

Bij betaalde apps kun je door middel van een update uit te brengen kijken hoe populair je app is. In de statistieken van Apple zie je namelijk ook hoeveel mensen die update hebben geinstalleerd. Je kunt ervan uitgaan dat trouwe gebruikers ook updaten, dus dat cijfer is een redelijke indicate van je "installed base".

Bij freeware zie je dat helaas niet; tenminste, je kunt daar geen onderscheid maken tussen nieuwe downloads en updates. Het is dus voor freeware onmogelijk te achterhalen hoeveel mensen je app ook actief gebruiken, tenzij je een "phone home" functie inbouwt.
  #207  
Oud 25-09-08, 13:23
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Alweer met een nieuwe app bezig?
Nog niet helemaal concreet, maar wel met een aantal kleine experimentjes die hopelijk gaan uitgroeien tot mijn volgende project

Lijkt me wel tof om je app in de top 50 te zien gekkepietje, ookal issie dan gratis
  #208  
Oud 25-09-08, 16:45
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Hopelijk vonden jullie deze gegevens interessant.
Altijd leuk om inzicht te krijgen in de realiteit van de App Store. Ik vraag me nog steeds af hoeveel ellende het is om in Apple's Development Program te komen. Allereerst, het wachten... en de papieren. Dan de configuratie van Xcode en je iPhone, en alles eromheen. Ik wordt er nu al misselijk van. Ik word in ieder geval niet aangemoedigd om het te doen en dat terwijl ik al twijfel aan het hele zaakje, omdat het toch een bepaalde toewijding vereist om verder te komen met iPhone development. Dit is zeker het geval omdat ik Xcode en Objective-C hiervoor nog nooit had aangeraakt (en ontzettend gewend ben aan Visual Studio en garbage collected talen).
  #209  
Oud 30-09-08, 13:25
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Wat vreemd: Dit weekend een zeer flinke stijging in sales, op zaterdag en zondag allebei ontzettend. Compleet onverklaarbaar voor mij, kan m'n app nergens op een of andere blog ontdekken ofzo (behalve hier, maar heb het vooral over US sales). Hoe kan dat?! Ik klaag niet, maar ik snap er niks van
  #210  
Oud 30-09-08, 14:31
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Oh, sorry dat was ik. Ik hem je applicatie van 't weekend 150 keer gekocht toen ik dronken was. Kan ik misschien een refund krijgen?
  #211  
Oud 30-09-08, 15:41
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Wat vreemd: Dit weekend een zeer flinke stijging in sales, op zaterdag en zondag allebei ontzettend. Compleet onverklaarbaar voor mij, kan m'n app nergens op een of andere blog ontdekken ofzo (behalve hier, maar heb het vooral over US sales). Hoe kan dat?! Ik klaag niet, maar ik snap er niks van
Misschien heb je wat gratis reclame gehad van Apple in de amerikaanse store. Zou best mogelijk zijn, bij bijvoorbeeld de favorieten van de medewerkers of zo.

Over hoeveel extra downloads praten we?
  #212  
Oud 30-09-08, 15:51
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

ik had hem dit weekend ook gekocht
  #213  
Oud 30-09-08, 17:04
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Hmm ik denk dat het toch aan m'n update ligt. Blijkbaar sta je dan weer bovenin het lijstje als je op releasedatum sorteert Wel raar, want die update was er al eerder, pas een dag later zijn de sales omhoog gegaan.
  #214  
Oud 30-09-08, 17:18
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Hmm ik denk dat het toch aan m'n update ligt. Blijkbaar sta je dan weer bovenin het lijstje als je op releasedatum sorteert Wel raar, want die update was er al eerder, pas een dag later zijn de sales omhoog gegaan.
In amerika is het natuurlijk een heel stuk later dan hier. Maar als het waar is, zal ik ook snel een update gaan uitbrengen. Je hoort of het effect heeft gehad.
  #215  
Oud 30-09-08, 18:29
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik heb hetzelfde gezien: na een update zijn de cijfers de eerste 2, 3 dagen meteen een stuk hoger.
  #216  
Oud 01-10-08, 13:40
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Sales/Trends reports hapert een beetje hiero.. nu 13:40, nog steeds geen update van gisteren. Meer mensen last van?
  #217  
Oud 03-10-08, 03:16
rderuiter rderuiter is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter Bekijk bericht
Ik zit dus ook met een bordspel-achtig idee en vraag me af hoe dat zit met licenties etc.
Ik begrijp dat wanneer je je app bijv. "Breinbreker" ipv. Mastermind noemt, je al een stuk veiliger zit maar het zou natuurlijk zonde zijn dat je app ineens word weggehaald omdat bedrijf X een copyright/patent whatever op het spelen van Mastermind.

Zou ik bijvoorbeeld wegkomen met een monopoly-kloon onder een andere naam? Waar ligt de grens?
Ik schop mijn post dan nog maar eens onder de aandacht aangezien dat eerder niet lukte
Ik ken dus een geniaal spel dat origineel uitkwam voor de Gameboy Advance. Het was een beetje een budgettitel geloof ik, maar zou ik misschien problemen kunnen krijgen als ik het met een eigen naam en smaakje "port" naar de iPhone?
  #218  
Oud 03-10-08, 08:29
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter Bekijk bericht
Ik schop mijn post dan nog maar eens onder de aandacht aangezien dat eerder niet lukte
Ik ken dus een geniaal spel dat origineel uitkwam voor de Gameboy Advance. Het was een beetje een budgettitel geloof ik, maar zou ik misschien problemen kunnen krijgen als ik het met een eigen naam en smaakje "port" naar de iPhone?
Er is maar 1 manier, en dat is uitproberen. Er zijn veel spellen klonen die onder een andere naam in de App Store staan. Dus wat dat betreft lijkt mij dat het wel moet lukken.
  #219  
Oud 03-10-08, 21:53
Graaf Graaf is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 53
Standaard

2 dagen geleden eerste versie van 'n app die ik ontwikkeld in opdracht van een klant, aangemeld in de appstore.
m'n eerste app.

Ik ehb alleen de ontwikkeling gedaan, het hele idee van de app komt van de klant af.
Nou maar even afwachten of ie er doorheen komt.

wat het is laat ik nog even in het midden..
__________________
iPhone 2G 16GB @3.0 | t-Mobile iPhone 3G 8GB @3.0
  #220  
Oud 03-10-08, 22:03
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf Bekijk bericht
2 dagen geleden eerste versie van 'n app die ik ontwikkeld in opdracht van een klant, aangemeld in de appstore.
m'n eerste app.

Ik ehb alleen de ontwikkeling gedaan, het hele idee van de app komt van de klant af.
Nou maar even afwachten of ie er doorheen komt.

wat het is laat ik nog even in het midden..
ik ben benieuwd
Reageren

Labels
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.