iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

Jelle Ages 03-08-08 10:38

Gaaf dat met tuaw.com! Hoevaak is bubblelevel al verkocht?

Jelle

ideveloper 03-08-08 11:36

De statistieken zijn helaas niet realtime, maar lopen een dag achter. En dan ook nog een amerikaanse tijd. Dus vanmiddag kan ik kijken wat er gisteren verkocht is en morgen middag wat er vandaag over de toonbank is gegaan. Ben benieuwd.

We kunnen er een quiz van maken. Hoevaak is bubble level gisteren gedownload. Wie er het dichts bij zit heeft gewonnen.

pwain 03-08-08 11:41

nu al in tuaw. Straks misschien een interview in de iPhoneclub :)

iCulture 03-08-08 12:20

Bubble Level: waterpas van Nederlandse bodem [App Store]
 
Bubble Level is een waterpas waarmee je snel kunt controleren of een biljarttafel, bureau, wasmachine of ander voorwerp waterpas staat. Je kunt de waterpas kalibreren aan de hand van een echte waterpas en je kunt in twee richtingen meten.

Lees verder over: Bubble Level: waterpas van Nederlandse bodem [App Store]

Tag:

ideveloper 03-08-08 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jellepelle1234 (Bericht 159234)
Gaaf dat met tuaw.com! Hoevaak is bubblelevel al verkocht?

Aha, statistieken van gisteren zijn binnen. Gisteren 587 downloads waarvan 13 uit Nederland, 17 uit Engeland, 27 uit Canada en 520 uit Amerika.

Meestal ben ik blij met de lage dollar, maar van mij mag'tie nu wel weer omhoog;)

Zie dat er hier op iPhoneclub.nl ook een stukje geschreven is. Echt leuk om te zien, dat iets wat je gemaakt hebt zoveel belangstelling krijgt.

Jelle Ages 03-08-08 12:35

Hoe krijg je dat geld van apple uitbetaald?

Jelle

P.S. Ik ga zo nog BMI Pro testen :)

ideveloper 03-08-08 13:07

Aan het eind van de maand wordt gekeken hoeveel omzet je gemaakt hebt. 30% gaat naar Apple 70% gaat naar de ontwikkelaar. Er wordt alleen geld overgemaakt als er meer dan 250 dollar is verdient. Dus nog een maandje wachten en kijken of het echt zo gaat als ze zeggen.

sjoeii 03-08-08 16:31

Zal toch wel anders zijn de applicaties snel afgelopen lijkt me

Jelle Ages 03-08-08 23:27

Ik heb BMI Pro eens bekeken en ik zeg, gewoon uploaden, er valt niet veel te zeggen omdat er behalve de meet opties en de talen niks veranderd is.
Succes!

Jelle

Jelle Ages 04-08-08 00:04

Wow! Bubble level staat op 6 in de top van de betaalde apps! Gefeliciteerd.

sjoeii 04-08-08 00:07

yep.
Het is ook wel een zeer inovatief progje

ideveloper 04-08-08 00:09

1 Bijlage(n)
Niet te geloven:eek:

Ben benieuwd hoe vaak hij vandaag gedownload is.

sjoeii 04-08-08 00:28

Ik hoor een gat in de markt.
de nieuwe BMI is ook een topper overigens.

ideveloper 04-08-08 14:01

De BMI Pro, is inmiddels aangemeld in de App Store en wacht op goedkeuring. Ben benieuwd hoe die gaat lopen. Maar kan nog wel een week duren voordat hij goedgekeurd is.

UnXsIsT 05-08-08 17:41

Hoe vaak is ie nou gister gedownload?:rolleyes:

ideveloper 05-08-08 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnXsIsT (Bericht 161209)
Hoe vaak is ie nou gister gedownload?:rolleyes:

De Bubble Level wordt op dit moment zo'n 500 keer per dag gedownload.
Waarvan bijna 80% uit Amerika en de overige 20% uit de andere landen.

Ik had eerlijk gezegd meer downloads verwacht, maar ik hoorde dat de App al in het warez circuit is opgedoken, wat natuurlijk ten koste gaat van het aantal downloads.

Nikooos 05-08-08 18:08

vervelend die warez.. is daar echt niets mee tegen te doen?

Maar goed.. hoeveel hou je ongeveer over van die 79 cent? Meer dan 20 cent toch? met 500 downloads per dag is dat toch minimaal 100 euro per dag. Dat vind ik niet verkeerd.

ideveloper 05-08-08 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 161248)
vervelend die warez.. is daar echt niets mee tegen te doen?

Nee, daar kun je weinig aan doen volgens mij. Er zullen altijd wel mensen zijn die liever niet voor software willen betalen. Waarschijnlijk zal dit maar een klein gedeelte van alle iPhone bezitters op deze manier doen. De meeste zullen de moeite niet nemen en gewoon netjes 79 eurocent betalen.

Nikooos 05-08-08 21:29

ja precies.. maar toch blijft het vervelend natuurlijk.

pwain 05-08-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 161289)
Nee, daar kun je weinig aan doen volgens mij. Er zullen altijd wel mensen zijn die liever niet voor software willen betalen. Waarschijnlijk zal dit maar een klein gedeelte van alle iPhone bezitters op deze manier doen. De meeste zullen de moeite niet nemen en gewoon netjes 79 eurocent betalen.

Ach...die warez sites :(
Ik ontwerp ook applicaties (niet voor de iPhone maar voor de desktops). En geregeld ga ik de strijd ook eens aan. Bv. Ik meld een illegaal gebruik voor Rapidshare, Megaupload en al die andere file sharing diensten zodat de link steeds offline wordt gehaald.
Ook is het telkens in begin van de maand (en midden) even een bang moment wanneer de serial box uitkomt. Je kan dit meteen merken aan de hoge traffiek die je website te verwerken krijgt. Iedereen komt jouw programma downloaden om dan vervolgens de illegale serienummer in te geven. Het is op dat moment hard werken om je applicaties snel aan te passen met de blokkering van die serienummers :D (een welbekende silence update dus)

Maar goed al degene die je programma's eens illegaal wilt uitproberen had het sowieso al niet gekocht. Daarvoor praat ik het nog niet goed wat die andere partij doet. Maar warez zal er altijd zijn.

Wederom mag Apple het gebruik van warez wel serieus bemoeilijken! Een echte koppeling tussen je account en je gekochte apps met regelmatige controle zal al veel helpen.

UnXsIsT 06-08-08 11:08

Desondanks de Warez is het toch nog een aardige bron van inkomsten lijkt me, 100 euro per volgens psychonikeo resulteert toch in een lekker bedrag voor zon kleine maar handige app.

Ikzelf heb hem uiteraard ook aangeschaft, die 0,79 cent heb ik er wel voor over ;)

curmie 06-08-08 12:01

Goed gedaan joh, enne die Macbook pro komt eraan!!!!:D:D

ideveloper 06-08-08 14:20

Het zal natuurlijk niet op dit download niveau blijven. De eerste paar dagen dat een app nieuw in de App Store staat wordt hij veel gedownload, daarna gaat het heel hard naar beneden. Gok ik teminste, maar te tijd zal het leren.

Nikooos 06-08-08 14:42

elk euro is er 1tje ;)

lnn.art 06-08-08 16:52

Hey iDeveloper! :D

Heb je app Bubble Level al een tijdje, maar ik vroeg me nog af bij het kalibreren:

Is het de bedoeling dat ik hem al waterpas zowel horizontaal en verticaal kalibreer? Of is het louter de iPhone te houden zoals je die normaal houd en dan dezelfde procedure maar dan de iPhone omgekeerd?

ideveloper 06-08-08 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 162264)
Hey iDeveloper! :D
Is het de bedoeling dat ik hem al waterpas zowel horizontaal en verticaal kalibreer? Of is het louter de iPhone te houden zoals je die normaal houd en dan dezelfde procedure maar dan de iPhone omgekeerd?

Hoi Inn.art,

Een veel gestelde vraag (en ook iets wat uit de testen is gekomen). Daarom zal in de komende update het kalibreren ook duidelijker worden uitgelegd. Maar dat wordt wel na m'n vakantie. Dus hier alvast een voorproefje.

Je legt de iPhone voor je op tafel. Druk op Stap 1, draai de telefoon 180 graden, maar nog steeds met de achterkant op de tafel. En druk dan op Stap 2. Dan zou hij goed gekalibreerd moeten zijn.

lnn.art 06-08-08 23:59

Je hebt een (soort van) copy-cat: http://phobos.apple.com/WebObjects/M...287219655&mt=8

ideveloper 07-08-08 00:55

Aha, ik zie het. Beetje gezonde concurentie kan geen kwaad. Tijd om wat orginelers te gaan verzinnen. Ik heb nog wel wat ideetjes, maar eerst lekker op vakantie. Liggend in de zon rijk worden :) m'n 2de betaalde app is zojuist beschikbaar gekomen. Het is dezelfde als de gratis BMI app, maar dan een internationale versie met ondersteuning voor meer talen en eenheden.

Ik moet hem nog naar het duits, frans, italiaans en spaans laten vertalen. En de japanse tekst kan wel een review gebruiken. Iemand hier op het forum die japans kan schrijven?

http://phobos.apple.com/WebObjects/M...287194370&mt=8

Nikooos 07-08-08 10:22

hmm momenteel kan ik geen japans. Ben druk bezig met objective-C. Kan je met japans ook object georienteerd programmeren? :p

ideveloper 07-08-08 14:35

Met al die blokhaken lijkt objective-C wel wat op japans:D

Nikooos 07-08-08 16:13

Helemaal waar ja :D

pwain 07-08-08 20:54

Welke boeken gebruiken jullie voor Objective C aan te leren. Inclusief misschien het gebruik van Xcode/Interface Builder?

macfreaker 07-08-08 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 163474)
Welke boeken gebruiken jullie voor Objective C aan te leren. Inclusief misschien het gebruik van Xcode/Interface Builder?

Iphone open application development van oreily is goed alsook de laatste boek van Aaron Glas(?) is heel goed. Komen trouwens binnenkort een paar goede boeken uit voor cocoa xcode. Kijk eens op amazon , kan je reeds bestellen in in pre-order. Zal een boek uitkomen van apress die heel gekend is voor zijn boeken van a tot z. Amazon.com: Beginning iPhone 2 Application Development: From Novice to Professional (Beginning from Novice to Professional): Michael Coffey: Books

vlees91 11-08-08 10:46

het spijt me om je dit te zeggen maar ik heb je app net in een package samen met 129 andere apps ergens gevonden.
van de andere kant: betekent wel dat men het zo goed vind dat het zo wordt aangeboden.

Abu 12-08-08 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 166806)
het spijt me om je dit te zeggen maar ik heb je app net in een package samen met 129 andere apps ergens gevonden.
van de andere kant: betekent wel dat men het zo goed vind dat het zo wordt aangeboden.

Als je dit hele topic doorleest dan wist je al dat dit bekend was...

vlees91 12-08-08 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 167610)
Als je dit hele topic doorleest dan wist je al dat dit bekend was...

ja weet ik. hij had er van gehoord. ik heb het met eigen ogen gezien
is het niet mogelijk iets met een serienummer te doen wat per kopende klant eenmalig op de kant van Apple gemaakt worde en dan met de app word doorgestuurd en bij het opstarten vraagt de app altijd op of het nummer nog geldig is (en dat een nummer bijvoorbeeld geblockt wordt wanneer er binnen 1 dag >10 verschillende apparaten dat programma starten?

daanhegman 18-08-08 10:05

Hee ik ben samen met iemand anders ook een app aant maken: ''Shooting Range'' een schietbaan, we verwachten hem later dit jaar te kunnen uitbrengen
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...041694-430.png

vlees91 18-08-08 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 171145)
Hee ik ben samen met iemand anders ook een app aant maken: ''Shooting Range'' een schietbaan, we verwachten hem later dit jaar te kunnen uitbrengen
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...041694-430.png

vertel er eens wat over :P
een soort duckhunt? :P

daanhegman 18-08-08 10:09

duckhunt, nog nooit van gehoord, even googlen

daanhegman 18-08-08 10:11

Ja je schiet zegmaar als first person, en dan komen targets steeds dichtrberij, dit waren de eerste schetjes, even voor het gevoel
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...042027-520.jpg
zoiets alleen dan mooi


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.