//

Eigen App in App Store

Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja, in m'n omschrijving staat ook dat er een kalibratie functie in zit. Verder had ik deze al ingeleverd voordat de andere waterpas beschikbaar was. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-07-08, 14:55
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Ja, in m'n omschrijving staat ook dat er een kalibratie functie in zit. Verder had ik deze al ingeleverd voordat de andere waterpas beschikbaar was. En er staan veel dezelfde apps in de App Store. Kijk maar eens naar sudocu bijvoorbeeld.

Het is nu al erg lang stil. Ook heb ik een update van de BMI applicatie ingeleverd ook die is nog steeds niet gereviewd. Die gasten bij Apple schieten niet echt op. Ik vraag me wel eens af wat de strategie hier achter is. Want het heeft vast een reden.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 29-07-08, 11:27
Legalize Legalize is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Ideveloper ik ben nieuwsgierig naar eventuele inkomsten die je hieruit kunt genereren. Is dit bij je BMI proggie bijv door reclame? of doe je het nu echt vooral voor de lol?
Heb begrepen dat als je een betaalde app ontwikkeld je 30% aan apple moet afdragen. Klopt dit inderdaad?
Lijkt mij wel cool om er nog wat mee te kunnen verdienen ook!
  #23  
Oud 29-07-08, 12:29
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

BMI is puur voor de lol. M'n waterpas is commercieel, maar is nog niet toegelaten. Dus qua inkomsten weet ik nog niets. De andere waterpas staat wel hoog in de statistieken, dus zou best iets kunnen opleveren.
  #24  
Oud 30-07-08, 00:57
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

ideveloper: Ik wist niet dat die BMI applicatie van jouw was...knap!

Ik heb al enkele applicaties en games gekocht via de AppStore. Maar het stoorde me wel een beetje dat er nog geen Nederlandse tools beschikbaar waren. BMI was volgens mij de eerste

Ik heb daarom misschien nog wat tips voor jouw. Momenteel heb ik ShoppingList (0,79), Units (0,79), enzovoort.
Kortom alle (naar mijn mening) eenvoudige applicaties die zeer handig kunnen zijn. Alleen ze zijn niet in het Nederlands. Nu heb ik geen probleem met het Engels maar niets is beters dan gewoon in je eigen taal. Enfin je hoort me al afkomen...moest je eens veel tijd hebben.........
  #25  
Oud 30-07-08, 07:51
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

hey pwain, bedankt voor je compliment en voor je tips.

Van teveel tijd is op dit moment niet echt sprake, eerder te veel ideeën en veel te weinig tijd. Maar ik zal je tips zeker onthouden.
  #26  
Oud 31-07-08, 16:47
diseazed diseazed is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

zeer grappig gedaan die bmi index, alleen denk ik idd dat je er minder aan heb dan een waterpas.
  #27  
Oud 01-08-08, 08:42
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Eindelijk is m'n waterpas applicatie beschikbaar via iTunes, hij heet Bubble Level. Ik weet helaas nog niet hoe ik voor een nederlandse versie een andere naam kan geven als voor een engelse versie.

Dit is m'n eerste betaalde App, dus ik ben erg benieuwd hoe hij gaat lopen.

Opmerking: Deze versie is erop gezet voordat ik de oproep voor beta testers had geplaatst. Inmiddels hebben zo'n 15 personen intensief getest aan Bubble Level, en geen bugs ondekt. Wel een mooie lijst uitbreidingen / aanpassingen die binnenkort verwerkt zullen worden. Bij deze wil ik de testers nog hartelijk bedanken voor alle feedback.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg main_screen.jpg‎ (51,7 KB, 454x gelezen)
Bestandstype: jpg calibrate_nl_320x460.jpg‎ (48,6 KB, 363x gelezen)

Laatst gewijzigd door ideveloper; 01-08-08 om 08:45.
  #28  
Oud 01-08-08, 09:24
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

@ideveloper,
Hoe maak je een app in meerdere talen? Weet dat het ongeveer gaat met language mappen maar voor de rest weet ik het niet.
  #29  
Oud 01-08-08, 09:38
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Ik heb het niet helemaal volgens de officiele manier gedaan. Ik heb gewoon een language class gemaakt. Waarbij je een taal kunt zetten. Als je dan een string aan die class vraagt, geeft hij afhankelijk van de taalinstelling een andere string terug. Beetje rechttoe rechtaan oplossing, maar voldoet prima voor een applicatie met weinig tekst. Nadeel van deze methode is, als je een spelfout hebt gemaakt, kun je dit alleen verhelpen door opnieuw te compileren.
  #30  
Oud 01-08-08, 11:51
diseazed diseazed is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

wat ik me afvroeg, of de interne meet instrumenten van de iphone even precies en betrouwbaar zijn als een echte stalen waterpas met een buisje water?
  #31  
Oud 01-08-08, 12:10
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Water met een belletje is altijd precies waterpas, daar kan volgens mij niets tegen op.

Maar het is wel zo dat een normale waterpas ook goed gekalibreerd moet zijn (dit doen ze tijdens het fabriceren). Die hele goedkope waterpasjes voor aan je sleutelhanger bijvoorbeeld zijn meestal niet zo goed gekalibreerd. Maar als je een wat duurdere waterpas koop bij de bouwmarkt (en je laat hem niet vallen) dan is die precies waterpas. Voordeel is ook dat deze vaak wat langer zijn, dus over een langere afstand kunnen meten.

Wat de sensoren in de iPhone betreft, die geven redelijk nauwkeurige metingen af. Alleen zit de sensor meestal niet helemaal recht gemonteerd in de iPhone. Daarom moet je hem eerst kalibreren, daarbij wordt er gekeken wat de afwijking is, en deze wordt vervolgens gecompenseerd.

Wat ik heb kunnen zien is dat de waterpas applicatie (na kalibratie) redelijk nauwkeurig is. In ieder geval nauwkeurig genoeg voor de meeste toepassingen. FF kijken of de pooltafel of het voetbalspel wel waterpas staat. Je wilt in de kroeg toch niet aankomen zetten met een waterpas uit de bouwmarkt Maar ff je iPhone op tafel leggen en je staat al met 1-0 voor ;-)
  #32  
Oud 01-08-08, 12:18
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

En hier staat hij dan

Blij dat ik mee mocht doen met het testen. Ik hoop van je te horen wanneer de volgende release zal zijn met onze op- en aanmerkingen daarin verwerkt.

__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #33  
Oud 01-08-08, 12:27
diseazed diseazed is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

heb je gelijk in, soieso alleen maar complimenten voor je software, vind ook het idee voor een waterpas erg slim en handig gevonden in combi met iphone.
  #34  
Oud 01-08-08, 12:41
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Gisteren 2x gedownload, dus 0,83 eurocent verdient. Maar 1 van de 2x was m'n eigen download. Dus netto resultaat 0,83 - 0,79 = 0,04

En daar gaat nog wat belasting af.

Hoeveel dagen nog, totdat ik de nieuwe Mac book pro kan kopen

Laatst gewijzigd door ideveloper; 01-08-08 om 12:44.
  #35  
Oud 01-08-08, 12:50
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Hij moet eerst een beetje warmlopen in de store natuurlijk. In de top 50 komen zou mooi zijn. Helaas ga ik je niet helpen aan je nieuwe macbook pro. Natuurlijk heb ik alle bewondering voor je programmeerkunsten, maar ik heb naar aanleiding van mijn test aangegeven dat ik het uiterlijk niet vind passen bij een waterpas. Verder is de werking natuurlijk perfect.

Ik ben zelf ook sinds enkele dagen in de SDK gekropen. Ondanks vrij veel programmeerervaring, is het toch lastig genoeg! Het duurt toch nog wel even voordat er van mij iets in de appstore komt.

Tips zijn altijd welkom!
  #36  
Oud 01-08-08, 13:02
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Ja, de leercurve is vrij steil, maar als je het Objective C eenmaal onder de knie hebt, is het best te doen. Ook de Interface builder is even wennen. Totaal niet wat ik ken van andere interface builders. Maar eenmaal onder de knie werkt het best fijn.

De voorbeeld projecten van apple zijn vrij goed. Daarin kun je zien hoe je de applicaties eigenlijk dient in te richten. Jammer is alleen dat er niet wordt uitgelegd waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. Verder is het gewoon een kwestie van diverse forums bezoeken en daar je oplossing vinden. Omdat apple het verbied om inhoudelijk over iPhone ontwikkeling te spreken (NDA) is het soms lastig je antwoorden vinden. En boeken over het onderwerp zijn daardoor ook nog niet beschikbaar. Ze liggen al wel op de plank, maar Apple laat het simpelweg niet toe om te publiceren
  #37  
Oud 01-08-08, 13:09
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ja ik heb al erg veel gelezen, maar ik heb ook wel gezien dat het leren van Objective C, Xcode en Interface Builder, goed helpen. Dus eerst even bezig met desktop applicaties (daar is iets meer over geschreven) en dan langzaam door naar de iphone. De ideeen zijn er wel, nu de uitvoering nog
  #38  
Oud 01-08-08, 13:18
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Ja ik heb al erg veel gelezen, maar ik heb ook wel gezien dat het leren van Objective C, Xcode en Interface Builder, goed helpen. Dus eerst even bezig met desktop applicaties (daar is iets meer over geschreven) en dan langzaam door naar de iphone. De ideeen zijn er wel, nu de uitvoering nog
Komen vrij binnenkort nog een paar goede boeken uit heb ik gezien op amazon. Je kan ze al bestellen in pre-order.
  #39  
Oud 03-08-08, 09:27
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Altijd leuk, je app op TUAW Bubble Level: surprisingly useful - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)
  #40  
Oud 03-08-08, 09:31
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Hey, hele puike prestatie om deze in tuaw gezien te krijgen. Doe zo verder.
Reageren

Labels
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.