iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

Jelle Ages 18-08-08 11:46

Gewoon voor in de appstore of in installer?

vlees91 18-08-08 11:51

de thread heet eigen app in App Store. 1x raden mag

Jelle Ages 18-08-08 15:12

eeh Ik denk dat deze app in installer komt ;)
Ik keek niet goed sorry

daanhegman 18-08-08 16:28

hij zal idd in appstore komen xD waarom anders zo'n titel voor het topic

zwaan 19-08-08 19:18

Die tekst bij dat plaatje, "zoiets maar dan mooi". Geweldig :D

daanhegman 19-08-08 19:46

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...166472-710.png

enneh zwaan
dit zijn schetjes die naar een goed resultaat toe moeten werken dus ook ditmaal ''zoiets maar dan mooier''

oja sorry voor dat ipodtouchblog maar kan even niet anders

BadSide 19-08-08 20:05

Hopelijk kan ik binnenkort ook m'n eigen app in de App Store terug vinden. :D
Ben al flink met XCode aan het experimenteren, begin het wel een beetje te snappen.

Is een SMS-applicatie mogelijk/toegestaan?

macfreaker 19-08-08 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 172596)
Hopelijk kan ik binnenkort ook m'n eigen app in de App Store terug vinden. :D
Ben al flink met XCode aan het experimenteren, begin het wel een beetje te snappen.
Is een SMS-applicatie mogelijk/toegestaan?

Wanneer ze deze niet toestaan dan kan je deze maken voor cydia/installer.

vlees91 19-08-08 20:21

staat biteSMS er niet ok op? of was dat juist op Installer/Cydia?

BadSide 19-08-08 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 172621)
staat biteSMS er niet ok op? of was dat juist op Installer/Cydia?

Volgens mij is BiteSMS via Installer/Cydia, maar die maakt toch niet gebruik van je simkaart, of wel?
Dacht dat hij via een online SMS-service werkte, of is dat weer een andere?

vlees91 19-08-08 20:24

Ja, biteSMS gaat via internet. net als skype
maar ik denk niet dat een echte SMS app dan illegaal is
tenzij jij verstuurt lekker het beltegoed helemaal op terwijl de app dat niet aankondigd. verder mag dat wel dacht ik

fbdbfd 19-08-08 21:32

Nope, is (nog?) geen API voor.

BadSide 19-08-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbdbfd (Bericht 172753)
Nope, is (nog?) geen API voor.

Oke, duidelijk antwoord. :) Thx.

Nikooos 19-08-08 23:25

Ik ben ook met een spelletje bezig. Gaat nog niet zo heel hard, maar ik ben ook in xCode aan het duiken voor mijn werk. Dus dan kan ik een beetje van 2 walletjes eten ;)

vlees91 19-08-08 23:30

en als het mij lukt is mijn eerste app voor de categorie Business binnenkort af (is een simpele app waarvoor 3 alternatieven zijn ($7, $15 en $60 waarvan de duurste de slechtste blijkt volgens de reviews) en ik ook wel blij ben met 2 of 3 $$$

mn eerste doel is dan eerst de $100 weer van apple terug te verdienen :P en daarna de halve/hele iPhone :P (onder andere met apps die i hoop ook binnenkort echt helemaal werkend te hebben)

Nikooos 19-08-08 23:56

apple betaald toch pas uit bij 250 dollar dus die 100 dollar moet je wel terugverdienen om uberhaupt geld te krijgen ;)

Ben benieuwd wat voor apps het zijn. Goedkoop is het niet, maar als het waardevol is.. waarom niet? We horen het wel als ze in de appstore te krijgen zijn ;)

vlees91 20-08-08 08:15

Ja, je hoort het wel :P
mja: wanneer het goedkopste alternatief op mijn app al meteen 4 of 5$ meer kost? welke pak jij?

Nikooos 20-08-08 08:32

nee dan is het duidelijk.. Als de functionaliteiten nagenoeg hetzelfde zijn zou ik voor jouw app gaan zonder twijfel :) het blijft slim marketing voeren ;)

TheLastMohican 21-08-08 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 173027)
Ja, je hoort het wel :P
mja: wanneer het goedkopste alternatief op mijn app al meteen 4 of 5$ meer kost? welke pak jij?

Dan ga ik op zoek naar reviews van personen die de app ook daadwerkelijk gebruiken. Of 'k stel de vraag hier op 't forum.

Aan de hand van deze informatie wordt een beslissing genomen. En dat hoeft niet persé de goedkoopste van het lot te zijn.

slodo 22-08-08 17:49

nog ff terug op de orginele post.
er is nu nog een app in de app store waarmee je je bmi kan berekenen
hier een link om er naar toe te gaan
hij heet BMIapp, maar is voor een deel in chinees.

Wingzero 22-08-08 19:31

wel appart dat t ene plaatje chinees is en de andere engels maargoed..
hijs wel wat uitgebreider, ja kan zien hoeveel je aan moet komen voor je "ideale" gewicht en hoeveel calorieen je daarvoor nodig heb per dag..
maja ik ben tevreden met de versie van ideveloper :D

nkooiker 23-08-08 20:46

Hey iDeveloper, hoe gaat het ondertussen met je sales? En heb je al wat van Apple ontvangen of is het allemaal nog niet zover?

Ik ben zelf ook aan het klooien met de SDK, en sinds vandaag wil e.e.a. eindelijk een beetje lukken, denk dat ik na een paar weken doelloos rommelen eindelijk een basis heb om een keer wat geinigs te bouwen. Vandaag helemaal enthousiast ook aangemeld voor het Developer Program, maar na inloggen zegt ie alleen "Thanks for your information" of iets dergelijks. Wat gebeurd er daarna, hoelang duurt dat? Is er een kans dat ik niet wordt toegelaten? Ik ga me in slaap huilen als al m'n werk voor niets is geweest ;)

BadSide 23-08-08 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 172886)
Ik ben ook met een spelletje bezig. Gaat nog niet zo heel hard, maar ik ben ook in xCode aan het duiken voor mijn werk. Dus dan kan ik een beetje van 2 walletjes eten ;)

Leer jij het nog bijv. via tutorials oid, of kijk je gewoon naar de voorbeelden die Apple je geeft?
Dat doe ik eigenlijk vooral, maar weet niet of er nog goede sites zijn?

Nikooos 24-08-08 01:02

Goede sites zijn er nog niet, door die NDA..
Ik kijk inderdaad naar die samples en ook hier een daar wat tutorials, maar dat is ook niet meer dan hello world in de meeste gevallen.

Ik heb een boek over programmeren in Cocoa. Gericht op programmeren op de mac, maar dat is bijna hetzelfde als voor de iPhone. Op het moment ben ik nog met een webapp bezig, maar komende maand zal ik met mijn nieuwe mac echt in cocoa duiken.

Hopelijk is er dan wat meer bekend.

flipbosch 24-08-08 10:38

Hoi, allemaal. Ik ben ook druk bezig met een applicatie. Maar ben ook erg bang dat ik veel investeer in iets wat later afgekeurd wordt.

Waar staat nou de exacte lijst met wat wel mag en wat niet. En, hoe weet je nou hoe je precies moet programmeren (althans, dat het goed gekeurd wordt).

Er is geen Regel boekje op de Apple site te vinden he? Dan zal ik me naast de programmeercode ook maar moeten gaan verdiepen in de kleine letertjes van de voorwaarden.

ideveloper 24-08-08 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 175379)
nog ff terug op de orginele post.
er is nu nog een app in de app store waarmee je je bmi kan berekenen
hier een link om er naar toe te gaan
hij heet BMIapp, maar is voor een deel in chinees.

Ja, vinden jullie hem ook zo lelijk....?

sossienl 24-08-08 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 172926)
apple betaald toch pas uit bij 250 dollar dus die 100 dollar moet je wel terugverdienen om uberhaupt geld te krijgen ;)

Ben benieuwd wat voor apps het zijn. Goedkoop is het niet, maar als het waardevol is.. waarom niet? We horen het wel als ze in de appstore te krijgen zijn ;)

Soms moet je een gokje wagen!

ideveloper 24-08-08 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 171145)
Hee ik ben samen met iemand anders ook een app aant maken: ''Shooting Range'' een schietbaan, we verwachten hem later dit jaar te kunnen uitbrengen.

Leuk, ben benieuwd! Hebben jullie al iets draaien inmiddels?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 176153)
Hey iDeveloper, hoe gaat het ondertussen met je sales? En heb je al wat van Apple ontvangen of is het allemaal nog niet zover?

Op zich gingen de sales van de waterpas de eerste paar dagen erg goed. Zeker nadat er een positieve review op TUAW verscheen. Nu zijn de verkopen inmiddels gezakt naar enkele tientallen per dag. Misschien ook omdat er inmiddels een gratis waterpas applicatie te krijgen is in de AppStore. Op een betaalde BMI applicatie zit niemand in de wereld te wachten ben ik achter gekomen... Ach weten we dat ook weer :-)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 176153)
Ik ben zelf ook aan het klooien met de SDK, en sinds vandaag wil e.e.a. eindelijk een beetje lukken, denk dat ik na een paar weken doelloos rommelen eindelijk een basis heb om een keer wat geinigs te bouwen. Vandaag helemaal enthousiast ook aangemeld voor het Developer Program, maar na inloggen zegt ie alleen "Thanks for your information" of iets dergelijks. Wat gebeurd er daarna, hoelang duurt dat? Is er een kans dat ik niet wordt toegelaten? Ik ga me in slaap huilen als al m'n werk voor niets is geweest ;)

Het is inderdaad even afwachten wanneer je geaccepteerd wordt. Ik had het geluk een van de eerste te zijn die bericht kreeg geaccepteerd te zijn, maar soms duurt het echt wel een paar weken. Ik ga er vanuit dat je uiteindelijk wel toegelaten zult worden. Gewoon stug door programmeren en straks proberen je 100 dollar terug te verdienen :-)

nkooiker 24-08-08 16:18

Thanks voor je reactie ;)

Nouja maar gewoon afwachten dan. Als ik eenmaal een beetje enthousiast ben omdat het programmeren aardig wil lukken, maak ik het liefst in een ruk non-stop af en zet ik hem overmorgen nog op de appstore bij wijze van ;) Maarja zo gaat het niet helaas. M'n spelletje begint al een beetje vorm te krijgen iig! :)

P-development 24-08-08 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 176703)
Het is inderdaad even afwachten wanneer je geaccepteerd wordt. Ik had het geluk een van de eerste te zijn die bericht kreeg geaccepteerd te zijn, maar soms duurt het echt wel een paar weken. Ik ga er vanuit dat je uiteindelijk wel toegelaten zult worden. Gewoon stug door programmeren en straks proberen je 100 dollar terug te verdienen :-)

Hoe lang duurde het bij jou voordat je Paid Applications contract live ging?

ideveloper 24-08-08 17:43

Daar zaten een paar weken tussen. 2 of 3 meen ik me te herinneren.

P-development 24-08-08 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 176767)
Daar zaten een paar weken tussen. 2 of 3 meen ik me te herinneren.

Pff :( Wachten ze tot je contracten live zijn voor je apps in de appstore komen, of wachten ze alleen met uitbetalen?

ideveloper 24-08-08 17:56

je kunt dan gelijk apps in de store plaatsen. Eind van de maand wordt er uitbetaald. Mits je binnen een bepaalde regio voor meer dan 250 dollar hebt verdient.

Maartbaart 24-08-08 20:30

Erg leuk topic dit!
Gefeliciteerd iDeveloper!
Kun je nog een update geven over je inkomsten? :)

ideveloper 24-08-08 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maartbaart (Bericht 176867)
Kun je nog een update geven over je inkomsten? :)

Ja hoor geen probleem, het totaal bedrag wat tot nu toe door apple op m'n rekening is gestort is nul euro:-)

daanhegman 24-08-08 22:09

xD, en het bedrag dat je tot nu toe ongeveer zou moeten krijgen

ideveloper 24-08-08 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 176949)
xD, en het bedrag dat je tot nu toe ongeveer zou moeten krijgen

Nog even een weekje wachten tot eind van de maand, dan komen de financiele overzichten beschikbaar. Het zijn echt hele lange lijsten die je van apple krijgt toegezonden. Er staat per land in hoeveel een bepaalde applicatie per dag is gedownload en wat je verdiensten dan zijn. In de valuta van dat land.

Verder krijg je pas uitbetaald als je voor een bepaalde regio voor meer dan 250 dollar hebt verkocht. Dus stel je verkoopt in amerika voor 200 dollar in canada ook voor 200 dollar en in japan voor 100 dollar. Dan zou je denken totaal 500 dollar, dus cashen maar. Helaas krijg je helemaal niets, omdat de 250 grens voor een bepaalde regio gehaald moet worden voordat er tot uitbetaling van die regio wordt overgegaan. Dus het kan wel zijn dat je voor 2000 euro verkocht hebt, maar uiteindelijk niets betaald krijgt omdat het verspreid over de hele wereld is.

Ik gok dat ik alleen voor regio amerika boven de grens ga uitkomen eind van de maand. Helaas staat de dollar laag, dus het zal echt niet meer zijn dan een paar honderd euro. Echt rijk zul je niet worden, leuk is het wel.

vlees91 24-08-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 176936)
Ja hoor geen probleem, het totaal bedrag wat tot nu toe door apple op m'n rekening is gestort is nul euro:-)

WOW
da's veel
kan je mij wat daarvan opsturen want hiervan kan je echt makkelijk leven dus een aantal procent kan je wel missen...
OMG

is wel redelijk dom met die uitbetaalgrens van Apple. Ik had al gehoopt: $1 => €0.80 => is duurder wanneer je koopt maar bij het uitbetalen geeft Apple je lekker geld cadeau. zo gebeuert dit natuurlijk niet.
maar dan zou ik zeggen dat elk land waar de euro is ingevoerd binnen dezelfde regio zit en je zo dus toch makkelijker over de uitbetalingsgrens heen komt. of is dit niet zo?

Wingzero 24-08-08 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 176958)
Nog even een weekje wachten tot eind van de maand, dan komen de financiele overzichten beschikbaar. Het zijn echt hele lange lijsten die je van apple krijgt toegezonden. Er staat per land in hoeveel een bepaalde applicatie per dag is gedownload en wat je verdiensten dan zijn. In de valuta van dat land.

Verder krijg je pas uitbetaald als je voor een bepaalde regio voor meer dan 250 dollar hebt verkocht. Dus stel je verkoopt in amerika voor 200 dollar in canada ook voor 200 dollar en in japan voor 100 dollar. Dan zou je denken totaal 500 dollar, dus cashen maar. Helaas krijg je helemaal niets, omdat de 250 grens voor een bepaalde regio gehaald moet worden voordat er tot uitbetaling van die regio wordt overgegaan. Dus het kan wel zijn dat je voor 2000 euro verkocht hebt, maar uiteindelijk niets betaald krijgt omdat het verspreid over de hele wereld is.

Ik gok dat ik alleen voor regio amerika boven de grens ga uitkomen eind van de maand. Helaas staat de dollar laag, dus het zal echt niet meer zijn dan een paar honderd euro. Echt rijk zul je niet worden, leuk is het wel.

ik weet niet maar dat lijkt me nou niet echt eerlijk... verkoop je ergens 249 apps en dan krijg je niks.. en apple maar geld binnen harken.. heel slim van ze maar niet bepaald eerlijk..

Nikooos 24-08-08 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wingzero (Bericht 176978)
ik weet niet maar dat lijkt me nou niet echt eerlijk... verkoop je ergens 249 apps en dan krijg je niks.. en apple maar geld binnen harken.. heel slim van ze maar niet bepaald eerlijk..

De transacties naar jouw toe, kost apple ook geld. Als ze voor elke 79 cent een boeking moeten maken, dan kost het ze meer dan dat het ze oplevert.

Klinkt misschien niet heel erg eerlijk, maar ze moeten ergens een grens trekken natuurlijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.