iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

nkooiker 24-08-08 23:49

Wordt die teller elke maand weer op 0 gezet? Stel nou dat je voor 100 euro per maand verkoopt in 1 regio, dan heb je na 3 maanden alsnog 300 euro, dan krijg je dat toch hopelijk wel? :P

ideveloper 24-08-08 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 177022)
Wordt die teller elke maand weer op 0 gezet? Stel nou dat je voor 100 euro per maand verkoopt in 1 regio, dan heb je na 3 maanden alsnog 300 euro, dan krijg je dat toch hopelijk wel? :P

Ja, daar ga ik wel vanuit.

vlees91 25-08-08 08:41

want anders is het diefstal van Apple's kant uit... lijkt mij en dan zou ik mijn geld opeisen

en ze moeten gewoon via PayPal of clickandbuy uitbetalen (daarmee werken ze immers zelf ook dacht ik/heb pas 1 ker iets gekocht in de Music Store 3 of 4 jaar geleden en toen ging dat met clickandbuy) en dat kost ze niet per transactie.
en dan kunnen ze gewoon al het geld uit alle regios bij elkaar optellen en dan aan het einde van de maand overmaken. heb je nog steeds pas een regel in je afschriften

daanhegman 25-08-08 16:17

Link naar nieuwe app van Nederlandse ontwikkelaars
Binnenkort: Shooting Range | Alles over de iPod Touch

JWVD 25-08-08 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177436)
Link naar nieuwe app van Nederlandse ontwikkelaars
Binnenkort: Shooting Range | Alles over de iPod Touch

Sorry maar klinkt een beetje onproffesioneel
-Plaatjes van Goldeneye N64,
-'Omzetten naar .ipa bestand om screenshot te maken' klopt geen reet van, .ipa's worden gebruikt door iTunes. Om een screenshot te maken gebruik je gewoon simpelweg Xcode -> Build & Go -> CMD + Shift + 4

ideveloper 25-08-08 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177436)
Link naar nieuwe app van Nederlandse ontwikkelaars
Binnenkort: Shooting Range | Alles over de iPod Touch

Grappig zo'n MSN interview. Succes in ieder geval met de app, en ik ben erg benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien.

daanhegman 25-08-08 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 177463)
Sorry maar klinkt een beetje onproffesioneel
-Plaatjes van Goldeneye N64,
-'Omzetten naar .ipa bestand om screenshot te maken' klopt geen reet van, .ipa's worden gebruikt door iTunes. Om een screenshot te maken gebruik je gewoon simpelweg Xcode -> Build & Go -> CMD + Shift + 4

1) Dit zijn schetsen en niet het uiteindelijke resultaat
2) hij bedoelde Screenshots vanaf de iPod/iPhone

JWVD 25-08-08 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177566)
1) Dit zijn schetsen en niet het uiteindelijke resultaat
2) hij bedoelde Screenshots vanaf de iPod/iPhone

1. Alsnog is het onproffesioneel dat je plaatjes van GoldenEye gebruikt
2. Dat kan eveneens via Xcode door de applicatie te runnen op je Device en vervolgens de Power en Homebutton tegelijk in te drukken

daanhegman 25-08-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 177575)
1. Alsnog is het onproffesioneel dat je plaatjes van GoldenEye gebruikt
2. Dat kan eveneens via Xcode door de applicatie te runnen op je Device en vervolgens de Power en Homebutton tegelijk in te drukken

ik ga geen tijd besteden om een pistool (moeilijk) te maken, terwijl ik enkele dagen later toch weer een nieuwe moet maken

JWVD 25-08-08 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177577)
ik ga geen tijd besteden om een pistool (moeilijk) te maken, terwijl ik enkele dagen later toch weer een nieuwe moet maken

Als je er toch een moest maken waren maakte je dan niet gelijk een goede?

daanhegman 25-08-08 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 177578)
Als je er toch een moest maken waren maakte je dan niet gelijk een goede?

kan jij niet lezen, maja nu weer verder ontopic :D

JWVD 25-08-08 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177580)
kan jij niet lezen, maja nu weer verder ontopic :D

Vergeet dan niet te zeggen wat ik niet heb gelezen.
En overigens had je niet geantwoord op mijn punt 2, dus ik neem aan dat ik daarmee gelijk had? ;)

daanhegman 25-08-08 18:39

Ja helemaal, maar blijkbaar wist hij dat niet ;)
Maar wat vind je van het idee van de app

owain 25-08-08 18:39

ja daar heb je gelijk ik wist niet eens dat dit kon
ben nieuw met alles (mac en xcode enzo)
maar er komen binnenkort dus screens
thnx voor je tip man ;)

daanhegman 25-08-08 18:40

Owain is btw de maker, en ik de designer

JWVD 25-08-08 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177586)
Owain is btw de maker, en ik de designer

Krijg ik nog antwoord:
wt heb ik niet goed gelezen?
Ik wil wel graag weten wat ik fout doe zodat ik mezelf daarop kan aanpassen.

daanhegman 25-08-08 19:22

Nou ik moest zoiezo een nieuwe pistool maken, voor in het uiteindelijke resultaat dus vond ik het zonde om veel tijd aan het maken van een pistool te besteden

JWVD 25-08-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 177627)
Nou ik moest zoiezo een nieuwe pistool maken, voor in het uiteindelijke resultaat dus vond ik het zonde om veel tijd aan het maken van een pistool te besteden

Maar dan kon je toch netzogoed niet dat pistool maken (eigenlijk rippen) en meteen het goede pistool maken? Dat bedoelde ik ;)

nkooiker 25-08-08 20:01

Ach ik kan me wel voorstellen dat je bestaande plaatjes gebruikt in je ontwerpschetsen. Dat ie meteen de goeie had kunnen maken vind ik een matig argument, schetsen is belangrijk in het proces ;) Wel vind ik het inderdaad onprofessioneel om die schetsen dan te publiceren, in zo'n artikel.

Mijn eigen (puzzel)game begint al goed vorm te nemen :) Hopelijk laat Apple me snel toe want het is binnenkort wel een keer af.

ideveloper 25-08-08 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 177680)
Mijn eigen (puzzel)game begint al goed vorm te nemen :) Hopelijk laat Apple me snel toe want het is binnenkort wel een keer af.

Goede berichten, kunnen we hier alvast een sneak preview krijgen in de vorm van wat scherm shoten? ik ben erg benieuwd.

nkooiker 25-08-08 20:42

Haha ik ben daar een beetje huiverig voor ;) Straks heb ik een goed idee en gaat een ander er mee vandoor. Niet dat ik jou of anderen hier niet vertrouw hoor, maar het is een publiek forum. Misschien in een iets later stadium? :)

Maartbaart 26-08-08 01:59

groot gelijk, maar hou ons op de hoogte! Succes iig

iCone 27-08-08 13:03

Leuk om te zien dat er toch zoveel mensen mee bezig zijn. Binnenkort ga ik me er ook eens in verdiepen. Ben nu bezig (bijna klaar) met een eerste versie van een webapp voor mijn werk. Leuk dat ik dat mocht doen als iphone/apple medewerker.
Speciaal voor die toepassing hebben ze zelfs een mac voor me aangeschaft.

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten

nkooiker 27-08-08 14:21

He bah, flinke teleurstelling gisteravond: Ik kwam erachter dat een kleine week geleden iemand toch hetzelfde idee heeft gehad. (Toen ik begon stond er nog niets vergelijkbaars in de store). Ach ja was ook wel te verwachten, want zo origineel is het idee niet, verbaasde me dat er tot nu toe nog niemand mee was gekomen.

Denk dat ik het wel gewoon ga afmaken en dan gratis of goedkoper dan mijn concurrent (hij vraag 3 dollar) er op ga zetten.

Ben in ieder geval toegelaten tot het program :-) Wat een hel met al die formulieren en certificaten... ;)

ideveloper 27-08-08 14:27

Ai, dat is altijd jammer...

Maartbaart 27-08-08 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 178947)
He bah, flinke teleurstelling gisteravond: Ik kwam erachter dat een kleine week geleden iemand toch hetzelfde idee heeft gehad. (Toen ik begon stond er nog niets vergelijkbaars in de store). Ach ja was ook wel te verwachten, want zo origineel is het idee niet, verbaasde me dat er tot nu toe nog niemand mee was gekomen.

heb je dan nu wel een screenshot voor ons? :)

vlees91 27-08-08 16:30

ow dat is juist mijn tactiek: apps van anderen kopieren en voor minder verkopen. maar ik ben nog bezig de apps te maken. dan pas meld ik me aan :P

P-development 27-08-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 179018)
ow dat is juist mijn tactiek: apps van anderen kopieren en voor minder verkopen.

Zwak. .........

Jelle Ages 27-08-08 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 179018)
ow dat is juist mijn tactiek: apps van anderen kopieren en voor minder verkopen. maar ik ben nog bezig de apps te maken. dan pas meld ik me aan :P

Oke, je kan ze dus ook maken op mac zonder die 100$ te betalen. Hoe moet je dat betalen?

Graaf 28-08-08 10:33

Je kan gewoon de SDK downloaden en beginnen met devven op de simulator.
Als je apps wilt releasen in de appstore dan moet je je aanmelden voor developper program.

Dit kun je alleen via creditcard betalen.

Jelle Ages 28-08-08 17:23

Ook d.m.v Click and buy?

Graaf 28-08-08 17:25

Nope.
Aanmelden voor 't developer program gaat via de Apple Store ( de webshop waar ze ook hardware/software verkopen, NIET iTunes dus ), en daar kun je alleen met CreditCard betalen.

nkooiker 29-08-08 10:22

Ik lees net op de macrumors forums dat er mensen vandaag betalingen ontvangen van Apple, jij ook al wat gekregen iDeveloper? :)

@maartbaart, mjah waarom ook niet, screenshots komen er aan. Ben nu op het werk dus kan er nog niet bij ;)

ideveloper 29-08-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 180138)
Ik lees net op de macrumors forums dat er mensen vandaag betalingen ontvangen van Apple, jij ook al wat gekregen iDeveloper? :)

Grappig, heb je een link naar het forum bericht. Als het van periode juli is, krijg ik waarschijnlijk niets gestort, omdat ik 30 dollar onder de 250 grens zit. Maar voor 3 dagen verkoop in juli toch niet slecht.

nkooiker 29-08-08 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 180172)
Grappig, heb je een link naar het forum bericht. Als het van periode juli is, krijg ik waarschijnlijk niets gestort, omdat ik 30 dollar onder de 250 grens zit. Maar voor 3 dagen verkoop in juli toch niet slecht.

Wire Transfer from Apple - Mac Forums :) Met drie dagen 220 doe je lekker :D

nkooiker 29-08-08 18:27

Zoals beloofd:

http://www.nielskooiker.nl/files/mas...screenshot.png

Voor wie het niet meteen ziet: Het is een Mastermind spelletje :P Alleen dan m'n eigen idee erover, geen pinnetjes maar "rollen" die je met je vinger kunt draaien of er op tappen om ze zelf naar de volgende kleur te laten draaien. Probeer er op die manier en met wat leuke animatie een beetje een iPhone feel aan te geven :) Op de screenshot kun je zien dat het nog niet af is, op de een na hoogste rij heb ik het namelijk goed geraden: 4 groene lichtjes, met het feit dat je gewonnen hebt gebeurd alleen verder nog niets ;) En er moet nog een menuutje inkomen met een aantal difficulty mogelijkheden en instructions. Dan is het klaar wat mij betreft.

Tot voor kort was er nog helemaal geen mastermind spel, sinds iets meer dan een week dus helaas wel :( M'n concurrent noemt z'n spel Mastermind en vraagt €2,39. Best veel als je het mij vraagt. Zijn app ziet er wel mooi uit. Maar goed ik vind het zonde om mijn werkt tot nu toe weg te gooien dus ik ga em zodra m'n contracts in effect zijn op de store zetten.

Abu 29-08-08 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 180458)
Zoals beloofd:

*Foto

Voor wie het niet meteen ziet: Het is een Mastermind spelletje :P Alleen dan m'n eigen idee erover, geen pinnetjes maar "rollen" die je met je vinger kunt draaien of er op tappen om ze zelf naar de volgende kleur te laten draaien. Probeer er op die manier en met wat leuke animatie een beetje een iPhone feel aan te geven :) Op de screenshot kun je zien dat het nog niet af is, op de een na hoogste rij heb ik het namelijk goed geraden: 4 groene lichtjes, met het feit dat je gewonnen hebt gebeurd alleen verder nog niets ;) En er moet nog een menuutje inkomen met een aantal difficulty mogelijkheden en instructions. Dan is het klaar wat mij betreft.

Tot voor kort was er nog helemaal geen mastermind spel, sinds iets meer dan een week dus helaas wel :( M'n concurrent noemt z'n spel Mastermind en vraagt €2,39. Best veel als je het mij vraagt. Zijn app ziet er wel mooi uit. Maar goed ik vind het zonde om mijn werkt tot nu toe weg te gooien dus ik ga em zodra m'n contracts in effect zijn op de store zetten.

Mooie applicatie, hoeveel ben je van plan om er voor te vragen en komt er ook een multiplayer in? Ik zou 'm misschien wel willen kopen, maar ik vind jouw applicatie wel mooier dan 'Mastermind' omdat die van jou er kleurrijker uitziet en duidelijker imo

nkooiker 29-08-08 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 180460)
En hoeveel ben je van plan om er voor te vragen en komt er ook een multiplayer in? Ik zou 'm misschien wel willen kopen

Ik zit te denken aan $.99/€.79, in een poging m'n developer kosten terug te verdienen. Verwacht er niet al teveel van, maar wil het iig even proberen ;)
Multiplayer, nee. In ieder geval niet in de eerste versie :) Weet niet of multiplayer een beetje uitdagend/interessant is te maken; wie weet ooit ;)

BadSide 29-08-08 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 180461)
Ik zit te denken aan $.99/€.79, in een poging m'n developer kosten terug te verdienen. Verwacht er niet al teveel van, maar wil het iig even proberen ;)
Multiplayer, nee. In ieder geval niet in de eerste versie :) Weet niet of multiplayer een beetje uitdagend/interessant is te maken; wie weet ooit ;)

Mag ik vragen hoe jij die SDK geleerd hebt? Of gaat het dan te off topic? :P

nkooiker 29-08-08 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 180490)
Mag ik vragen hoe jij die SDK geleerd hebt? Of gaat het dan te off topic? :P

Misschien wel een beetje, maar: Het was redelijk makkelijk inrollen met m'n java en beperkte .net kennis door de documentatie van Apple te lezen en gewoon te proberen :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.