iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Siri en Philips Hue (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/169258-siri-philips-hue.html)

meanmachine62 17-11-15 16:22

Siri en Philips Hue
 
Ik heb een nieuwe starters kit met twee white lights toegevoegd aan mijn bestaande Hue en Lux lampen van Philips. Vanuit de philips app kan ik alle lampen bedienen en ook scenes aan/uit zetten en dimmen.

Voor Siri heb ik in de app alle lampen en scènes die ik wil sturen aangevinkt.
Toch kan ik alleen maar commando's voor alle lampen tegelijk geven, of specifieke lampen.

Dus "hé Siri doe alle lampen aan" gaat goed, ook
- "hé Siri doe alle lampen uit" werkt,
- "hé Siri dim alle lampen"
- "Zet alle lichten op 75%"
- "Dim licht tafel links"

Maar scènes om een groep van lampen te bedienen werkt bij mij niet. Waar moet ik op letten?
Bij "hé Siri doe lichten Tafel uit", waarbij Tafel een scene is, krijg ik als reactie " ik kan geen scènes uitzetten.

Ik krijg ook heel veel "sorry, ik kan op dit moment geen lichten vinden. Bug in Philips software?

Wat is jullie ervaring?

XIII 18-11-15 23:18

Hoe heb je die groep gedefinieerd?

Ik heb een nieuwe bridge gekocht voor mijn oude starterskit met 3 (kleuren)lampen en de HomeKit Catalogus App van Apple gedownload en daarmee kamers (bv. "woonkamer") en zones (bv. "begane grond") aangemaakt.

De volgende Siri commando's werken dan (ook via mijn Apple Watch):
  • "zet de lampen in de woonkamer aan"
  • "zet de lampen in de woonkamer uit"
  • "zet de lampen op de begane grond aan"
  • "zet de lampen op de begane grond uit"
Dat vind ik best indrukwekkend. Heb je daar iets aan?

Bij mij werkt de eerste geavanceerdere trigger die ik probeerde ("zet lamp X aan als ik thuis kom na zonsondergang") niet. Vreemd genoeg synchroniseert deze trigger ook niet van mijn iPhone naar mijn iPad (alle andere instellingen wel).

PS: scenes kun je activeren ("Activeer tafel" in jouw voorbeeld), maar ik heb geen voorbeeld gezien dat je een scene kunt "uitzetten".

MCNO 19-11-15 09:42

Welkom op het forum Meanmachine.
Bedankt, XIII ga ik ook eens mee aan de gang!

Is er ook een goed Hue Forum, ik zit o.m. te tobben met IFtt instellingen, dat ziet mijn Lux buitenlamp niet.

meanmachine62 19-11-15 11:37

helpt deels
 
Dit helpt deels:

Een scene kun je inderdaad aanzetten door te zeggen "activeer tafel" thanx.


Uitzetten kan ik alleen van alle lampen "doe alle lampen uit";

bij individuele lampen geeft het commando "doe verlichting tafel links uit" of "doe lamp tafel links uit" een melding van Siri met "sorry, ik krijg op dit moment geen reactie van de lichten", maar als ik dan daarna gelijk zeg "doe alle lampen uit" dan gaan alle lampen wel uit.

Groepen heb ik niet, alleen scènes (of bedoel je dat?) In homekit kun je naast woning en lampen. ook kamers aanmaken. Dat kan nog steeds niet in de Philips Hue app.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1012698)
Hoe heb je die groep gedefinieerd?

Ik heb een nieuwe bridge gekocht voor mijn oude starterskit met 3 (kleuren)lampen en de HomeKit Catalogus App van Apple gedownload en daarmee kamers (bv. "woonkamer") en zones (bv. "begane grond") aangemaakt.

De volgende Siri commando's werken dan (ook via mijn Apple Watch):
  • "zet de lampen in de woonkamer aan"
  • "zet de lampen in de woonkamer uit"
  • "zet de lampen op de begane grond aan"
  • "zet de lampen op de begane grond uit"
Dat vind ik best indrukwekkend. Heb je daar iets aan?

Bij mij werkt de eerste geavanceerdere trigger die ik probeerde ("zet lamp X aan als ik thuis kom na zonsondergang") niet. Vreemd genoeg synchroniseert deze trigger ook niet van mijn iPhone naar mijn iPad (alle andere instellingen wel).

PS: scenes kun je activeren ("Activeer tafel" in jouw voorbeeld), maar ik heb geen voorbeeld gezien dat je een scene kunt "uitzetten".


XIII 19-11-15 14:31

Ik bedoelde inderdaad "scene" ("Maar *scènes* om een *groep* van lampen te bedienen werkt bij mij niet.").

De HomeKit ondersteuning van de Hue App is inderdaad beperkt; met die voorbeeld App van Apple kan ik veel meer.

Ik kreeg de foutmelding die jij meldt ook af en toe. Ik bleek in de Hue App een scene en een lamp dezelfde naam te hebben gegeven (dat vindt HomeKit niet leuk). Nadat ik die namen veranderde (uniek maakte) werkte het beter.

Jcop 19-11-15 15:34

Even een andere vraag hierover.

Hoe kan je Siri laten weten waarover je het hebt? Ik heb de Hue App en heb Siri gevraagd om alle lampen uit te doen en ik krijg als antwoord: "Ik weet niet waarover je het hebt!".

Waar kan ik Siri toevoegen voor Hue?

XIII 19-11-15 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 1012731)
Waar kan ik Siri toevoegen voor Hue?

In de Hue App: Instellingen | Siri stembediening

Jcop 19-11-15 17:51

Ok, bedankt zal het eens nakijken als ik thuis ben.

Vrij vervelend dat je geen scenes kan aanmaken als je niet op het thuisnetwerk bent.

Jcop 20-11-15 15:34

Heb inderdaad ook gemerkt dat Siri enkel een scene kan aanzetten die uit 1 lamp bestaat. Groepen van lampen kunnen niet aangezet worden. Vrij vervelend eigenlijk. Heb zo een paar scenes die uit een groep van lampen bestaat.

Als er iemand een oplossing voor weet! Ik hoor het graag.

XIII 20-11-15 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 1012801)
Heb inderdaad ook gemerkt dat Siri enkel een scene kan aanzetten die uit 1 lamp bestaat. Groepen van lampen kunnen niet aangezet worden.

Dat gaat bij mij wel meen ik.

Wat gaat er mis?

Jcop 20-11-15 16:09

Ik krijg steeds de boodschap: ik versta het niet.

Een scene die bestaat uit 1 lamp is geen probleem. Doet ie direct.
Meerdere lampen is een probleem.

Heel vreemd.

Iemand trouwens een idee of je ook de timers en wekkers (hue welteverstaan) kan instellen via Siri?

XIII 20-11-15 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 1012804)
Ik krijg steeds de boodschap: ik versta het niet.

Welk commando geef je?

Ik geloof dat alleen "Activeer <schema>" kan.

Jcop 20-11-15 16:34

Ja dat gebruik ik.

Bijvoorbeeld: de scene slapen heeft bij mij 2 lampen: 1 in de kamer die aangaat en 1 in de woonruimte die ook aangaat.

Die scene kan dus niet.

Scene thuiskomen: 1 lamp in de woonkamer op bijna volle sterkte: geen probleem wordt onmiddellijk geactiveerd.

UtregCity 09-12-15 14:09

Ik heb de nwe bridge al vanaf dat ie uit was in huis, maar ben er in samenwerking met SIRI helemaal niet tevreden over, 9 van de 10 keer krijg ik de melding: "Sorry, ik kan op dit moment geen lichten vinden." Als ik de alles weer opnieuw configureer, dan doet ie wel, maar de vlgde keer weer precies hetzelfde geneuzel. Had gehoopt dat dat inmiddels met allerlei updates wel was verholpen, maar helaas. Heb geen aparte App's gebruik gewoon de Hue-App van Philips met Homekit van Apple. Heb 3 lampen en één zo'n led-strip, die allemaal werken via de App en soms ook met SIRI.

Trouwens de Hue-lampen werken ook via TOON van Eneco en ook op afstand en die doet 't echt altijd. Oh ja, daar ligt 't niet aan dat SIRI vaak niet werkt, want dat heb ik al gecontroleerd.

XIII 18-02-16 23:59

Wie heeft Siri wel buitenshuis werkend?

Ik heb onderstaande tutorials gevolgd, maar Siri houdt bij mij vol dat een commando niet kan worden uitgevoerd als ik op een cellulair netwerk zit, terwijl het prima werkt als ik met mijn eigen Wi-Fi netwerk verbonden ben.

How to troubleshoot your HomeKit accessories | iMore
How to Enable Remote Access to Your HomeKit Smart Home via Apple TV

Ik gebruik een Apple TV3 met de meest recente software die draadloos met hetzelfde netwerk als de Hue bridge (met HomeKit support is verbonden.

Tips? Ideeën?

XIII 25-02-16 22:34

Goh, na de iOS 8.4.1 update voor de Apple TV3 van vandaag werkt het wel over 4G... :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.