//

Apps van iDevice naar computer kopiëren.

Apps van iDevice naar computer kopiëren. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bijna twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe iPhone binnen. Ik dacht dat het overzetten van de gegevens, mede dankzij iCloud synchronisatie, gemakkelijk zou zijn. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-16, 09:06
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard Apps van iDevice naar computer kopiëren.

Bijna twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe iPhone binnen. Ik dacht dat het overzetten van de gegevens, mede dankzij iCloud synchronisatie, gemakkelijk zou zijn. Helaas bleek dat niet zo te zijn, ik liep tegen de volgende problemen aan:
  • Mijn oude toestel had een nieuwere iOS (9.2) dan het nieuwe (9.1), waardoor ik eerst het toestel als "nieuwe iPhone" moest instellen, daarna een update doen en daarna volledig wissen zodat ik hem alsnog in één keer goed kon instellen inclusief iCloud backup.
  • iTunes op Windows is nog steeds vreselijk. Ik had van mijn oude toestel een iTunes backup gemaakt voor de zekerheid, maar voor mijn nieuwe toestel moest ik eerst iTunes updaten, anders wilde hij geen verbinding maken. Doordat het zo brak in elkaar steekt, is me dat pas 2 dagen geleden gelukt, na een heleboel reparaties aan iTunes componenten. Ondertussen is de backup alweer achterhaald, dus terugzetten heeft nu niet zoveel zin meer.
  • Een aantal apps ontbraken op het nieuwe toestel, omdat ze niet meer in de AppStore staan.
Het laatste punt is de eigenlijke reden voor deze post. Een paar apps kon ik alsnog installeren vanuit mijn aankoopgeschiedenis, maar er waren ook een paar definitief verwijderd. Sommigen met reden (stiekeme emulator ingebouwd), sommige "zomaar" (iFixit app). En deze apps wilde ik wel graag terug hebben.


In het verleden was dat gemakkelijk. Je maakte een backup van je oude toestel en aan het eind, bij het syncen, werden alle apps van je iDevice naar je computer gekopiëerd. Om een of andere reden werkte dat echter niet meer. Er werden wel een paar boeken gekopiëerd, maar verder niets.


Ik dacht dat het kwam omdat mijn backup gecodeerd was. Ik kon echter het vinkje in iTunes niet uitzetten, deze was grijs. Dus eerst maar eens het Exchange account van mijn werkgever verwijderd, dat is vaak een reden voor iTunes om backups te willen coderen (opgeslagen wachtwoorden van de werkgever). Dat hielp niet. Na lang verder zoeken bleek de eenvoudigste oplossing te zijn om alle geïnstalleerde profielen van het toestel te verwijderen, daarna kon ik het vinkje uitzetten en een niet-gecodeerde backup maken.


Helaas werden echter nog steed de apps niet naar de computer gekopiëerd. Om het verhaal niet nog langer te maken, deze functionaliteit blijkt vanaf iOS9 niet meer aanwezig te zijn! Het lukt niet meer met iTunes en ook niet met programma's van derden!


De enige hoop die je in dit geval nog hebt, is dat je de app al eens eerder naar je computer hebt gekopiëerd, met een oudere iOS versie. Of je hebt hem eerst op je computer gedownload. Misschien is het ook mogelijk als het toestel gejailbreakt is, om de app via een achterdeurtje alsnog in je computer te krijgen, maar dat heb ik verder niet onderzocht, omdat er voor iOS9.2 toch nog geen jailbreak bestaat op dit moment.


Dus hierbij een waarschuwing voor iedereen die wel eens een app installeert waarbij het vermoeden bestaat dat deze wel eens door Apple verwijderd kon worden, óf als je zeker wilt weten dat je deze app in geval van nood kunt herinstalleren:


Zorg dat je een backup van de app op je computer hebt! De beste manier lijkt te zijn om, zolang deze app nog beschikbaar is in de AppStore of in je aankoopgeschiedenis, met iTunes vanaf je computer te downloaden. Het gaat erom dat je uiteindelijk je persoonlijke .ipa bestandje op je computer hebt staan. Een .ipa van iemand anders of van een wazige site op internet kun je niet gebruiken (tenzij... maar daar mag hier niet over gesproken worden), omdat het gecodeerd is op je persoonlijke Apple ID.


Ik heb er in ieder geval weer een les van geleerd, belangrijke apps ga ik in het vervolg altijd eerst downloaden via de computer.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-16, 11:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De iFixit App is niet "zomaar" verwijderd; ze overtraden Apple's NDA:

Apple cancels iFixit's developer account following NDA violation | iMore

Ik loop er ook tegen aan dat Apps niet van mijn iOS devices naar mijn PC gesynchroniseerd worden. Is dit inderdaad een iOS 9 "feature"?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 07-01-16, 11:33
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De iFixit App is niet "zomaar" verwijderd; ze overtraden Apple's NDA:

Apple cancels iFixit's developer account following NDA violation | iMore
Citaat:
Their justification was that we had taken "actions that may hinder the performance or intended use of the App Store, B2B Program, or the Program."
Dat heeft voor mij toch een hoog "zomaar" gehalte. Of lange tenen, zo je wilt. Ik zie nl. niet in hoe het uit elkaar halen van een AppleTV of remote bovengenoemde gevolgen kan hebben.

Citaat:
Ik loop er ook tegen aan dat Apps niet van mijn iOS devices naar mijn PC gesynchroniseerd worden. Is dit inderdaad een iOS 9 "feature"?
Ja, het heeft me wat zoekwerk gekost, maar vond het antwoord uiteindelijk hier: Managing apps under iOS 9 with CopyTrans Apps
  #4  
Oud 07-01-16, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Is dit inderdaad een iOS 9 "feature"?
Ja, heeft te maken met App Thinning (Slicing & On Demand Resources).
  #5  
Oud 07-01-16, 11:45
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, heeft te maken met App Thinning (Slicing & On Demand Resources).
Dat is wel wat aangenomen wordt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Op mijn iPhone is na de installatie van iOS9 nl. de door apps ingenomen ruimte niet verminderd, dus al aanwezige apps zijn niet alsnog "gethinned". Daarom zou er nog steeds een volledige backup als .ipa van gemaakt moeten kunnen worden.

Waar ik wel in kan komen is dat het veel eenvoudiger is om de app backup mogelijkheid helemaal te verwijderen, dan per app uit te zoeken of die wel of niet gebackupt kan worden.
  #6  
Oud 07-01-16, 11:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squirrel61 Bekijk bericht
Dat is wel wat aangenomen wordt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn. Succes verder.
  #7  
Oud 07-01-16, 12:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, heeft te maken met App Thinning (Slicing & On Demand Resources).
Ah, met logische verklaring! Dank.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
muziek van Ipad naar usb stick of computer kopieren yvon63 iPad algemeen 4 23-10-13 20:00
Apps overzetten van Iphone naar een 2e computer derks iTunes 46 23-10-09 21:02
Windows: iTunes kopieren naar andere computer? borgqueenx iTunes 3 10-01-09 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.