iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Documenten opslaan/openen op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/17212-documenten-opslaan-openen-op-de-iphone.html)

Lisss 23-07-08 18:40

Documenten opslaan/openen op de iPhone
 
Wat ik tot nu toe hoor over de iPhone is zeer positief, maar ik vraag me nog een aantal dingen af, hopelijk kan iemand hier me er meer over vertellen.

Ik las dat word/powerpoint/excel documenten enz die bij een email zitten als bijlage te openen zijn via een site. Maar kan ik deze documenten ook opslaan? En is het gemakkelijk om ze dan te openen? Zijn documenten ook te downloaden via beveiligde site's (waarbij dus eerst ingelogd moet worden) en deze vervolgens ook te openen?

Ik neem aan dat je via internet op site's (zoals hotmail/postbank ed.) gewoon kunt inloggen? Of kan hotmail alleen geopend worden als het is ingesteld via het email programma op de iPhone?

stettero 03-08-08 15:29

Het werkt super met de 3G, word,exel en pdf moeiteloos lezen.
Maar hoe kan ik de files ergens opslaan? is daar een manier voor

mhoutman 05-08-08 14:39

Kijk eens naar filemagnet in de appstore

Brum 09-08-08 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 161021)
Kijk eens naar filemagnet in de appstore

Is volgens mij alleen van MAC naar iPhone...

Dus niet uit mail en ook niet vanaf PC.. :-(

Mobiele Website 02-09-08 10:50

Je kan nog geen bestanden up- of downloaden met je iPhone. Wel kan je de bestanden naar je computer brengen bij het synchroniseren.

OOOH 22-09-08 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lisss (Bericht 151421)
Ik neem aan dat je via internet op site's (zoals hotmail/postbank ed.) gewoon kunt inloggen? Of kan hotmail alleen geopend worden als het is ingesteld via het email programma op de iPhone?

je kan in ieder geval hotmail gewoon openen met de iphone als je naar hotmail.com gaat met safari. (hotmail is alleen niet in te stellen bij de mail.app)

Empu Besar 30-09-08 13:12

Ik heb bepaalde documenten die ik op wil slaan op mijn iPhone, dit zijn jaarkalenders bv in excel of word, zodat ik makkelijk kan kijken wanneer wat gepland staat. Wedstrijden bv.

Kan ik dit wel of niet opslaan? Ik bewaar ze nu in mn Gmail en open ze online.

Is er een andere mogelijkheid?

mhoutman 30-09-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Empu Besar (Bericht 200151)
Ik heb bepaalde documenten die ik op wil slaan op mijn iPhone, dit zijn jaarkalenders bv in excel of word, zodat ik makkelijk kan kijken wanneer wat gepland staat. Wedstrijden bv.

Kan ik dit wel of niet opslaan? Ik bewaar ze nu in mn Gmail en open ze online.

Is er een andere mogelijkheid?

probeer het met airsharing uit de appstore

Mixhael 30-09-08 20:50

check getdropbox

Een programmaatje waarbij je 2gb gratis aan online opslagruimte krijgt, je dit op elke computer met elkaar kan laten syncen (in de finder/verkenner ingebouwd) en ook toegankelijk webbased via een iphone interface.

Veel handiger dan alles weer op je iphone te zetten, op deze manier is alles altijd gesynchroniseerd en overal bereikbaar.

Furbey 29-09-09 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mixhael (Bericht 200380)
check getdropbox

Een programmaatje waarbij je 2gb gratis aan online opslagruimte krijgt, je dit op elke computer met elkaar kan laten syncen (in de finder/verkenner ingebouwd) en ook toegankelijk webbased via een iphone interface.

Veel handiger dan alles weer op je iphone te zetten, op deze manier is alles altijd gesynchroniseerd en overal bereikbaar.

Klopt, maar ik wil bijv. bestanden kunnen lezen op mijn werk waar niet altijd draadloos internet is en ik dus geen toegang heb tot webbased bestanden. Of zie ik dat verkeerd? Kortom, ik ben op zoek naar software waarmee ik bestanden (word/PDF/excel etc) kan slepen naar mijn iPhone om ze vervolgens overal te kunnen lezen, zonder tussenkomst van online webspace oid.

Ik probeer momenteel Filemagnet, alleen ik kan geen wireless verbinding maken. Mijn pc: Windows XP, Wi-Fi via Airport Express (firmware 6.3).

Ok, heb bij de Airport configuratie de Airport als bridge ingesteld (IP-adressen verspreiden uitgeschakeld) en Filemagnet werkt nu!

S¡mon 01-10-09 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OOOH (Bericht 196949)
je kan in ieder geval hotmail gewoon openen met de iphone als je naar hotmail.com gaat met safari. (hotmail is alleen niet in te stellen bij de mail.app)

Dit klopt dus niet. Ik gebruik nu gewoon 2 ...@hotmail.com mail accounts via de iPhone mail app.

EDIT: Ik zie nu pas dat dit topic een jaar oud is. Keek over het jaartal heen, irritant dat het laatste bericht op de zelfde datum is gepost als vorig jaar.

Mic01 09-10-09 09:37

Kun je de bestanden van de Iphone ook synschroniseren met de computer ipv andersom (als je je computer opgeschoond hebt)??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.