//

[FW 2.0] Hulp nodig bij aanpassen/verwijderen van text onder App Store applicaties

[FW 2.0] Hulp nodig bij aanpassen/verwijderen van text onder App Store applicaties discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, customize is nog niet uit voor 2.0, maar ik wilde toch niet blijven zitten met de het standaard uiterlijk van het springboard. Zo ziet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-08, 00:37
McHenk McHenk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 21
Arrow [FW 2.0] Hulp nodig bij aanpassen/verwijderen van text onder App Store applicaties

Ok, customize is nog niet uit voor 2.0, maar ik wilde toch niet blijven zitten met de het standaard uiterlijk van het springboard. Zo ziet het er nu uit:



Zoals je ziet heb ik de tekst van Safari verandert in 'Internet'. Daarnaast heb ik de tekst onder instellingen verwijderd (maar bij 1 icoontje, om te kijken of het werkte). Ik wil namelijk graag alle tekst weg, zodat er een zwart scherm met icoontjes over blijft.

Bij de standaard apps is dat geen probleem. Je kan via ssh het bestand /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Dutch.lproj/LocalizedApplicationNames.strings naar je desktop kopieren. Als je dan de extensie .strings verandert in .plist, kan je het aanpassen in een .plist editor. Zo kan je de naam van een applicatie aanpassen (zoals Safari > Internet) of verwijderen (zoals bij Instellingen).

Nou is het probleem dat de applicaties uit de appstore niet in dat bestand staan. De appstore applicaties staan (volgens mij) onder /private/var/mobile/Applications. Hier kan je niks van een naam aanpassen ofzo (geen info.plist bestanden zoals bij 3rd party apps op firmware 1.1.x). Heeft iemand enig idee hoe je dit moet doen?

Als iemand weet hoe je de tekst zwart maakt ipv weg haalt is dat ook goed.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-08, 22:29
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McHenk Bekijk bericht
Bij de standaard apps is dat geen probleem. Je kan via ssh het bestand /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Dutch.lproj/LocalizedApplicationNames.strings naar je desktop kopieren. Als je dan de extensie .strings verandert in .plist, kan je het aanpassen in een .plist editor. Zo kan je de naam van een applicatie aanpassen (zoals Safari > Internet) of verwijderen (zoals bij Instellingen).
Bij de standaard apps lukt het me niet om de namen Maps, Camera en Photos weg te halen. Bij de overige icons lukt het me ook niet. Onder versie 1.1.4 lukte het met een niet-Apple applicatie wel door de naam van de [Applicatie].app te veranderen in [spatie].app. Maar ik vind dat geen nette manier.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0005.PNG‎ (98,5 KB, 12x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0004.PNG‎ (84,0 KB, 9x gelezen)
  #3  
Oud 24-07-08, 22:37
McHenk McHenk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 21
Standaard

Hmm das vreemd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook nog niet had geprobeerd, aangezien ik eerst zeker wilde weten dat het bij alles kon voordat ik alle namen ging weghalen. Dus stel dat het lukt bij de appstore apps, dan lukt het alsnog niet bij camera, foto's en maps... jammer.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App aanpassen, hulp nodig. karaat Ontwikkelen voor iOS 16 21-09-10 14:31
Windows: Hulp nodig bij synchroniseren applicaties van Iphone naar Itunes ibrouw iTunes 3 01-07-10 21:00
Alle iDevices: Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic danijel-p Jailbreak 119 30-03-10 12:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.