//

Philips Hue icm "niet storen" en GPS

Philips Hue icm "niet storen" en GPS discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb sinds vorige week eindelijk Philips Hue (basis set met 3 E27 v3 lampen). Een goede functie vind ik dat als je thuiskomt, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-05-17, 09:44
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard Philips Hue icm "niet storen" en GPS

Hoi,

Ik heb sinds vorige week eindelijk Philips Hue (basis set met 3 E27 v3 lampen).
Een goede functie vind ik dat als je thuiskomt, een vooringestelde lamp (in dit geval in de hal) automatisch aangaat.

Echter het gebeurde in de praktijk niet... Ik vermoedde wel waar dat door kwam... Ik had de "niet storen" functie ingeschakeld staan want het was laat op de avond/nacht en dan staat ie daarop ingesteld omdat ik geen zin heb om continu met lawaai wakker gemaakt te worden... daar is immers de optie o.a. voor.
echter ik ben ook niet in staat om het elke x handmatig te doen... 1x vergeten en mijn baas wordt boos (indien ik het overdag op het werk dus vergeet)...

anyhow... Philips Hue met geolocation werkt dus niet als je de telefoon op "niet storen" hebt staan.

persoonlijk vind ik dit ergens een tekortkoming. Het is ook niet mogelijk om middels een instelling anders te kiezen (voor zo ver ik dus weet).

Hebben jullie hier een idee over? een oplossing oid? Zie ik misschien iets over het hoofd of klopt mijn conclusie überhaupt niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-17, 20:49
topware topware is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 42
Standaard

Maar als je in de woning app nu alleen 1 lamp een scene aanmaakt dat de lamp in jou geval hal lamp.
Als als je dan thuis komt pas je je telefoon en schuif je je scherm naar rechts en daar die scene aanblikt, dan gaat de lamp ook aan, of je vraag siri om die lamp aan te zetten.

Wij zelf hebben verschillende scene's aan gemaakt voor woonkamer, en hal lamp. en laten die automatisch aan gaan en ook weer automatisch uit gaan ( hebben we wel met de oude app hue 1.0 gedaan en niet met de hue 2.0. dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

En echt mooi spul he die Hue lampen.
Wij hebben zelfs de Ambilight TV van Philips er op aan gesloten, geeft perfecte kleuren aan tijdens de tv uitzendingen, (de muren tegen over de TV kleuren ook met de TV mee.)
  #3  
Oud 17-05-17, 23:07
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard

dank je voor je reactie... je hebt helemaal gelijk... dat kan inderdaad... maar er zit een functie op om dit met gps automatisch te doen. Sterker nog, het is 1 van de verkoopargumenten. De functie zit in de hue app en ook in homekit, en beiden werken niet als je telefoon op "niet storen" hebt staan... ik vind dat vreemd en totaal nutteloos. Als ik mijn telefoon moet pakken, aanzetten, sliden en dan op de lamp tap, dan heb ik meer moeite gedaan dan een lichtschakelaar op de (wat zal het zijn, 100 jaar?) oudewetse manier.

hopelijk heeft iemand nog een suggestie of kijkt philips en apple mee en nemen ze dit mee in de volgende update...
  #4  
Oud 18-05-17, 10:34
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door callous Bekijk bericht
anyhow... Philips Hue met geolocation werkt dus niet als je de telefoon op "niet storen" hebt staan.
Weet je dat zeker?

Volgens mij gaan bij mij de lampen wel aan als ik laat thuis kom en de iPhone al op "niet storen" staat.

Als ik er aan denk test ik het vanavond nog eens.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 18-05-17, 13:40
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Staat niet storen" bij je instellingen wel op automatisch?
  #6  
Oud 18-05-17, 14:15
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard

Nou... ik weet het dus niet zeker vandaar dit topic.
"Niet storen" gaat inderdaad automatisch aan om 2300 uur.

Ik ben benieuwd naar de test results. Dank je dat je het ff wil proberen.

Ik vermoed zelfs ondertussen dat het probleem voornamelijk in de hue app zit want die zorgt er ook nog eens voor dat ie het licht al aan doet, ook al is de zon nog niet onder.

Ik moet ook nog verder testen want snap het nog niet helemaal
  #7  
Oud 18-05-17, 15:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door callous Bekijk bericht
Ik vermoed zelfs ondertussen dat het probleem voornamelijk in de hue app zit want die zorgt er ook nog eens voor dat ie het licht al aan doet, ook al is de zon nog niet onder.
Dat had ik inderdaad ook toen de dagen langer werden...
  #8  
Oud 19-05-17, 10:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door callous Bekijk bericht
anyhow... Philips Hue met geolocation werkt dus niet als je de telefoon op "niet storen" hebt staan.
Toen ik gisteren (laat) thuis kwam en de iPhone al automatisch op "Niet storen" was overgeschakeld werkte lampen aanzetten op basis van geolocatie (thuis komen) prima.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Datum in "momenten" in "Foto's" komen niet overeen met origineel! squertes iPhone algemeen 1 06-12-13 15:35
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 21:00
Software: "Huidige lokatie" in "Kaarten" niet correct Lancia iPhone Navigatie 14 10-10-09 13:57
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.