iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Niet storen via bluetooth werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/178948-niet-storen-via-bluetooth-werkt-niet.html)

brabant 06-10-17 11:01

Niet storen via bluetooth werkt niet
 
Ik heb op de iPhone ingesteld, dat ik in de auto "Niet storen" aan wil hebben. Dat moet inschakelen als je Bluetooth-koppeling start.
Bij mij werkt dat dus niet.
Wat zie ik over het hoofd??

Gonus 06-10-17 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brabant (Bericht 1036197)
Ik heb op de iPhone ingesteld, dat ik in de auto "Niet storen" aan wil hebben. Dat moet inschakelen als je Bluetooth-koppeling start.
Bij mij werkt dat dus niet.
Zie ik iets over het hoofd??

Waarschijnlijk wel

techKhad 14-10-17 12:13

Misschien staat het hier tussen: https://support.apple.com/en-us/HT208090

brabant 14-10-17 12:29

Daar staat de uitleg, die me wel bekend is. Het werkt echter niet zoals het daar beschreven staat. Via Bleutooth inschakelen in de auto doet dus niet automatisch.

nixxrunner 23-10-17 09:15

Ik heb hetzelfde probleem met de SE en bluetooth carkit van VW

brabant 23-10-17 09:16

Dat is een toeval? Ik rijd ook VW. Zou daar de oorzaak liggen? Mijn vriendin heeft hetzelfde en die rijdt ook in VW.
We gaan verder op zoek.

nixxrunner 23-10-17 10:03

Mijn auto heeft vorige week de laatste update gehad en dat heeft dus niks geholpen.....

brabant 31-10-17 15:32

Het blijkt anders dan ik dacht. het werkt alleen als je de iPhone uit hebt staan en dan gaat autorijden. Als je Navigon aanhebt werkt het dus niet. Met Apple Kaarten kan het wel, maar dat kost je je hele databundel in1 dag.
Hier moet Apple nog maar eens over denken, want nu navigeren kan dus nooit onder "niet storen".

Gonus 01-11-17 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brabant (Bericht 1037204)
Het blijkt anders dan ik dacht. het werkt alleen als je de iPhone uit hebt staan en dan gaat autorijden. Als je Navigon aanhebt werkt het dus niet. Met Apple Kaarten kan het wel, maar dat kost je je hele databundel in1 dag.
Hier moet Apple nog maar eens over denken, want nu navigeren kan dus nooit onder "niet storen".

Een "niet storen" functie bij een iPhone die uit staat lijkt me nogal nutteloos.
Ik ondervindt bovenstaande ook niet.
Ik gebruik de app GPS Navigatie by Scout en als ik deze aan heb staan in de auto werkt de "niet storen tijdens autorijden" functie zonder problemen.
Zowel met de instelling "Automatisch" als de instelling "Via Bluetooth in de auto".

nixxrunner 01-11-17 09:10

het zou toch zo moeten zijn als ik bij mijn iphone instel:
Activeer "niet storen tijdens autorijden" via bluetooth in de auto
Dat zodra ik mijn telefoon connect met mijn bluetooth carkit (van VW in mijn geval) dat dan de niet storen stand automatisch inschakelt?

Gonus 01-11-17 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nixxrunner (Bericht 1037228)
het zou toch zo moeten zijn als ik bij mijn iphone instel:
Activeer "niet storen tijdens autorijden" via bluetooth in de auto
Dat zodra ik mijn telefoon connect met mijn bluetooth carkit (van VW in mijn geval) dat dan de niet storen stand automatisch inschakelt?

Dat klopt inderdaad

nixxrunner 01-11-17 10:17

Dat werkt bij mij echt niet. Zijn er mensen met een vw carkit waarbij het wel werkt?

ikkeg 01-11-17 12:00

Bij mij werkt het wel. Rij met een Peugeot 508 hybride. Bellen via BT handsfree gaat wel, smsjes worden beantwoord met het "niet storen" bericht.

nixxrunner 17-10-18 21:36

Vandaag getest met monteur van Vw, bij hem werkt het wel... ik heb 3 verschillende iPhones getest en bij mij niet.
Iemand enig idee welke settings hier invloed op zouden kunnen hebben?

BlankStar 18-10-18 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brabant (Bericht 1037204)
Met Apple Kaarten kan het wel, maar dat kost je je hele databundel in1 dag.

Heb jij maar 25MB data? :eek:

;-)

meer ontopic:
Ik rijd gewoon rond met Apple Maps en werkt prima, dataverbruik valt goed mee hoor en als het heel erg druk is gebruik ik Waze om de files te ontwijken en dan zet ik de niet storen manueel aan via het bedieningspaneel.

brabant 18-10-18 09:10

Bij mij werkt het inmiddels perfect. Navigatie aanzetten als ik wegrijd en daarna ben ik niet meer bereikbaar voor appjes en zo.

nixxrunner 19-10-18 08:59

Het is inmiddels opgelost....
1. telefoon verbinden via bluetooth
2. Instellingen - Privacy - Beweging en Conditie - houd conditie bij aanzetten
3. telefoon zetten op niet storen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.