iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Facetime op iPhone X uit UAE (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/180227-facetime-op-iphone-x-uae.html)

DertKesh 05-01-18 00:39

Facetime op iPhone X uit UAE
 
Allen,

Ik heb bij de Apple Store in Dubai een iPhone X gekocht. Even erbij vermelden dat ik eerder op het forum bij 'koopinformatie' een topic had geopend rondom "iPhone X kopen in Dubai".

Er is toen gezegd dat Facetime niet werkt op UAE telefoons en dat deze niet geinstalleerd is op de iPhone etc etc. En ik moet erbij vertellen dat ik sowieso geen Facetime gebruiker ben maar...

Ik heb in Dubai een Apple medewerker gesproken. Hij gaf al aan dat Facetime niet werkt in UAE. Waarop een vriend waarmee ik in Dubai was zei dat dit regio/provider gebonden is en dat als ik als regio NL kies en mijn NL simkaart erin stop dat het eventueel na resetten naar fabrieksinstellingen wel zou moeten werken omdat Facetime in NL niet geblokkeerd is.

De Apple Store medewerker zei: er zijn klanten die achteraf zeggen dat bij hun iPhone Facetime het wel doet als zij terug zijn in hun eigen land maar dat er ook klanten zijn die klagen dat het niet werkt.

Lang verhaal kort maken:
Bij UAE telefoons is standaard Facetime eruit gesloopt wordt er gezegd. Bij Instellingen zie ik geen Facetime staan. Het grappige is wel dat ik bij 'berichtgeving' of apps die wel/niet mobiele data mogen gebruiken wel Facetime zie staan. Daarnaast viel mij op dat als ik via een andere (NL) iPhone naar contacten ga, op mijn iPhone X nr klik dat ik geen 'bellen via Facetime' button heb. En als ik met deze andere (NL) iPhone op het nummer van mijn neef klik, er wel 'bellen via Facetime' staat.

Zou het alsnog mogelijk kunnen zijn om Facetime bij Instellingen zichtbaar en werkend te krijgen (op legale manier uiteraard) en te gebruiken? Want blijkbaar is het wel aanwezig 'voor een deel' o.i.d. op de iPhone X. Zijn er andere iCulture'aars die hier ervaring mee hebben?

Guest-20180925190238 05-01-18 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1039506)
Zijn er andere iCulture'aars die hier ervaring mee hebben?

Om te beginnen verwijs ik naar een oud Vlaams spreekwoord: "wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil". :rolleyes:

Een paar jaar geleden zijn we bezig geweest om met een jailbreak Facetime werkend te krijgen op zo'n iPhone uit de UAE. Is niet gelukt. Zonder jailbreak zal het ook wel niet lukken. Blijkbaar is Facetime haram en wat Allah verboden heeft blijft verboden.

DertKesh 05-01-18 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1039509)
Om te beginnen verwijs ik naar een oud Vlaams spreekwoord: "wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil". :rolleyes:

Een paar jaar geleden zijn we bezig geweest om met een jailbreak Facetime werkend te krijgen op zo'n iPhone uit de UAE. Is niet gelukt. Zonder jailbreak zal het ook wel niet lukken. Blijkbaar is Facetime haram en wat Allah verboden heeft blijft verboden.

Hmm, oke. WhatsApp en Facebook videobellen werken wel. Raar dat ze alleen FaceTime blokkeren. Ik heb FaceTime bij al mijn eerdere iPhones nooit gebruikt, maar ik vroeg mij af of er toch nog mogelijkheden waren om het werkend te krijgen omdat ik op sommige plekken op de iPhone X FaceTime zie staan.

Guest-20180925190238 05-01-18 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1039510)
...maar ik vroeg mij af of er toch nog mogelijkheden waren om het werkend te krijgen omdat ik op sommige plekken op de iPhone X FaceTime zie staan.

Hmmm, goede vraag. En het antwoord is nee. Dat ligt aan de hardwarematige blokkering die ook nog eens gekoppeld is aan het serienummer van de SoC.

In de UAE (en nog andere landen waar FaceTime haram is) verkopen ze trouwens ook Amerikaanse iPhones die deze blokkering niet hebben. Maar die zijn dan wel iets duurder.

DertKesh 05-01-18 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1039512)
Hmmm, goede vraag. En het antwoord is nee. Dat ligt aan de hardwarematige blokkering die ook nog eens gekoppeld is aan het serienummer van de SoC.

In de UAE (en nog andere landen waar FaceTime haram is) verkopen ze trouwens ook Amerikaanse iPhones die deze blokkering niet hebben. Maar die zijn dan wel iets duurder.

Oke, duidelijk. Ik heb de mijne voor omgerekend €930 gehaald bij Apple. Ik wist verder ook niet over de USA modellen en de prijzen daarvan. Waarschijnlijk buiten de Apple Store om te verkrijgen.

Ik ben tevreden met mijn goedkopere iPhone X, ook zonder FaceTime. Ik heb wel een maar...

Als videobellen hardwarematig geblokkeerd is.. hoe kan ik dan wel videobellen via WhatsApp? Dan zou geen enkel videobel app het moeten doen toch?

Guest-20180925190238 05-01-18 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1039520)
Als videobellen hardwarematig geblokkeerd is..

Wie heeft er gezegd dat videobellen hardwarematig geblokkeerd is?

DertKesh 05-01-18 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1039522)
Wie heeft er gezegd dat videobellen hardwarematig geblokkeerd is?

In je vorige reactie had jij het over hardwarematige blokkering? Heb ik het verkeerd begrepen? Wat houdt die hardwarematige blokkering dan in?

Guest-20180925190238 05-01-18 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 1039523)
In je vorige reactie had jij bet ober hardwarematige blokkering?

Ja, specifiek over FaceTime. Niet over videobellen in het algemeen. Dat schijnt wel halal te zijn. Succes verder met die (goedkope) iPhone X.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.