//

Apps kwijt na reset :-(

Apps kwijt na reset :-( discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Wie heeft een oplossing of snapt wat er gebeurd is? Het probleem is ontstaan omdat ik mijn telefoon terug gezet heb naar fabrieksinstellingen. De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-07-18, 00:17
annelien1960 annelien1960 is offline
• iOS 11.4
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 13
Standaard Apps kwijt na reset :-(

Hoi,

Wie heeft een oplossing of snapt wat er gebeurd is?

Het probleem is ontstaan omdat ik mijn telefoon terug gezet heb naar fabrieksinstellingen. De batterij liep razendsnel leeg en ik las op het forum dat een complete reset de oplossing was. Ik heb dus een backup gemaakt en de telefoon gewist. Bij het terugzetten waren er al wat problemen, maar uiteindelijk kon ik een reservekopie terugzetten. Helaas kon ik een aantal apps niet meer gebruiken.

Ok, ik heb precies gedaan wat de helpdesk voorschreef. Dit is het resultaat:
In de facturen staat lang niet alles wat ik ooit besteld heb...ik ben al klant bij Apple sinds eind jaren '90 geloof ik. In de begintijd had Apple nog geen goede id's. Je kreeg bv een id met YRTE546ERWSDG ofzo. Later is dat veranderd. Ik heb nog een Apple-id, want xxxx@me.com kreeg ik ongevraagd (?). Helaas lijkt het onmogelijk om mijn id's samen te voegen, hoewel ik daar al uren aan gespendeerd heb.
Ik denk dus dat de twee id's conflicteren en dat ik daarom nu ineens geen toegang meer heb tot de andere aankopen.

Mijn 'delen met familie' staat aan, maar ook dat biedt geen soelaas.

Raar probleem. Ik ga inloggen met mijn andere id en hoop de aankopen daar te vinden. Nee ook niet. Ik heb echt veel meer gekocht. Hier klopt iets heel erg niet. :-(

Het gekke is dat op mijn telefoon duidelijk de app staat. Bij het terugzetten van de reservekopie zijn ze dus meegekomen. Maar ik kan ze niet meer downloaden zonder te betalen. En tot de reset deden alle apps het prima.

De apps die niet meer te downloaden zijn (gratis of betaald), zijn:

Radar
Thuisarts
JumpMovement
Digid
Zorgdeclaratie FBTO
Interpolis schade
Currency
AES4Watch
Groups
Amber Alert
Sunny Portal
Weeknummers
Weather Pro
Geocaching Classic
NTR Routes
2Days
Afstandmeten
Bonaire
Dreamlines
NPO Radio2
Romance
NPO Radio1
Skip Bo Pro
BinarySudoku
Sudoku-Multiboard Full
Taco Bell
Smulweb
HeelHollandBakt
Pret voor peuters
Boerderij
HayHouseNow
Teachings
GFK enquetes
Bonaire TV
Voedingswaarde

Dat lijkt mij een indrukwekkende lijst. Sommige van deze apps zijn best duur geweest. Er moet ergens een verband zijn tussen de apps of er zit een bug in het systeem...?

Wat ik wel gek vind is dat ik gisteren een andere melding kreeg. Iets in de trant van : u kunt deze app niet downloaden want hij is of door een ander account gekocht, of er heeft restitutie plaatsgevonden, of nog een reden. Ik weet het niet meer precies, maar dat was iig een andere melding dan vandaag. Is ook raar. Nu word ik alleen nog maar aangespoord om de app te kopen :-(
Ook staan de apps nu niet meer in de lijst (bv bij mobiele data) terwijl dat gisteren nog wel was.

Ik ben hier nu al dagen mee bezig en dat vind ik best wel vervelend. Ik hoop dus dat jullie de deskundigheid in huis hebben om het probleem op te lossen.

Iemand hetzelfde probleem of een idee???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-18, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annelien1960 Bekijk bericht
Bij het terugzetten van de reservekopie zijn ze dus meegekomen.
Apps gaan niet mee in een reservekopie. Alleen de data van apps gaat mee in de backup. Na een herstel worden de apps uit de App Store gehaald, als die nog beschikbaar zijn, en opnieuw geïnstalleerd.

Verschillende Apple ID's is geen probleem om de apps na een herstel terug te installeren. Ik heb een Belgisch, Duits en Amerikaans App Store Apple ID en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd bij een herstel.

Kijk eens op een computer (Mac of PC) in iTunes naar jouw app aankopen. Log in met de verschillende Apple Store Apple ID's.

Voor het overige: een @me.com mail adres was onderdeel van MobileMe. Dat kreeg je dus niet "ongevraagd". In sommige gevallen, zoals ik, kregen old timers met een @mac.com adres later ook nog een @me.com adres en nog later een @icloud.com adres.
  #3  
Oud 06-07-18, 10:17
annelien1960 annelien1960 is offline
• iOS 11.4
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Apps gaan niet mee in een reservekopie. Alleen de data van apps gaat mee in de backup. Na een herstel worden de apps uit de App Store gehaald, als die nog beschikbaar zijn, en opnieuw geïnstalleerd.



Kijk eens op een computer (Mac of PC) in iTunes naar jouw app aankopen. Log in met de verschillende Apple Store Apple ID's.
.
Helaas is dat dus niet gebeurd. Ik krijg een melding dat ik de apps opnieuw moet kopen. Ik heb heus al vaker een resevekopie geinstalleerd maar nu gebeurt dit dus. Op Itunes kun je geen aankopen van apps meer zien, trouwens. Dat is er met IOS 11 uitgehaald
  #4  
Oud 06-07-18, 10:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annelien1960 Bekijk bericht
Op Itunes kun je geen aankopen van apps meer zien, trouwens. Dat is er met IOS 11 uitgehaald
Normaliter reageer ik niet meer op zoveel eigenzinnigheid en betweterij.

Maar omdat het mooi weer is: in iTunes op een Mac of PC -> Account -> Toon mijn account -> Store -> Aankoopgeschiedenis.

Daar staan alle aankopen die men ooit gedaan heeft. Niet alleen iOS apps maar ook Mac apps, deuntjes, films, enz...

Succes verder.
  #5  
Oud 06-07-18, 10:31
annelien1960 annelien1960 is offline
• iOS 11.4
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 13
Standaard

Hoi

Ik bedoel niet de aankoopgeschiedenis maar de apps zelf. Die kun je niet meer zien op ITunes. Dit wordt Kafkiaans maar de aankopen kloppen dus niet. Die lijst met apps, die écht op mn Iphone stonden en tot eergisteren nog operationeel waren, staan NIET in de aankoopkijst!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 July 2018 om 09:34 ----------

Overigens staat mijn muziek er ook niet meer in in ‘Aangeschaft’. Alleen het gratis album van U2 dat destijds ongevraagd werd toegevoegd, is te zien. Het wordt steeds vreemder.

Dus Timosha, als je het over je hart kunt verkrijgen, bijt je dan eens vast in deze rare situatie. Ik kan alle hulp gebruiken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 July 2018 om 10:01 ----------

Ik heb geen idee wat ik precies gedaan heb, maar volgens mij heb ik in 'Delen met familie' nogmaals eenzelfde info ingevoerd en opgeslagen en ineens werkt alles weer. Ook muziek is terug. Onbegrijpelijke moves....

Laatst gewijzigd door annelien1960; 06-07-18 om 10:38. Reden: nog niet klaar
  #6  
Oud 06-07-18, 12:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annelien1960 Bekijk bericht
. Dit wordt Kafkiaans maar de aankopen kloppen dus niet. Die lijst met apps, die écht op mn Iphone stonden en tot eergisteren nog operationeel waren, staan NIET in de aankoopkijst!
OK! Ik ga eerst "Der Verschollene" van Franz Kafka lezen. Tot later.
Reageren

Labels
apps; reset;



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps terug in geheugen na harde reset Werner1963 iPhone algemeen 0 13-10-13 14:22
Apps kwijt? :O Doq Archief 1 30-04-10 12:53
Apps kwijt Loekoe iPhone Apps 6 26-04-10 00:10
Apps kwijt Robblackbird Archief 4 28-09-09 13:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.