//

Opdrachten automatisering

Opdrachten automatisering discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik ben Ivo en lees al heel lang mee waneer ik iets niet weet over mijn iphone of mac, etc... Meestal vind ik vrij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-10-19, 18:18
IvoBo IvoBo is offline
• iOS 13.1.1
• 12.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2019
Berichten: 1
Standaard Opdrachten automatisering

Hallo, ik ben Ivo en lees al heel lang mee waneer ik iets niet weet over mijn iphone of mac, etc... Meestal vind ik vrij snel wat ik nodig heb, maar nu ligt het anders.

Als volgt:
Ik wil op mijn iPhone X met IOS 13 in de app opdrachten een automatisering maken die, wanneer ik op werk vertrek, thuis via de HUE bridge een bepaald stopcontact aanschakelt en dan een bericht stuurt naar mijn vrouw dat ik onderweg ben.

Ik heb de automatisering ingesteld dat de taak uitgevoerd wordt wanneer ik buiten een straal van 300m van mijn werk kom.

Nu blijkt dat de automatisering een bevestiging van mij nodig heeft om de taak uit te voeren... Volgens wat ik op het internet terug vind kunnen automatiseringen op basis van vertrek en aankomst locatie niet uitgevoerd worden zonder bevestiging van de gebruiker. (andere automatisering bieden de keuze)

Ik begrijp dit niet. Het doel van zo een automatisering op vertrek of aankomst is toch net om een taak te starten getriggerd door vertrek of aankomst, niet door de gebruiker die op run moet tikken? Het is net om halverwege mijn pendel rit op de motor mijn koffiemachine of verwarming aan te schakelen dat dit handig zou zijn.

Zie ik ergens iets over het hoofd? Of wat is de reden van deze beperking? Is er een work around?

Groetjes

Ivo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-19, 21:08
wvlenthe wvlenthe is offline
• iOS 12.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 5
Standaard

Hoi Ivo,
je ziet niets over het hoofd. Apple laat ons (nog?) niet automatisch shortcuts / automatiseringen uitvoeren op basis van locatie en nog een heel stel andere criteria. Zie ook op deze support pagina.

De automatiseringen die wel automatisch kunnen zijn bijvoorbeeld connectie maken met carplay of het scannen van een nfc tag (alhoewel ik lees dat dat ook buggy is). Je kunt overwegen om een nfc tag onder je bureau te plakken (en niet vergeten die te scannen) of op de tank van je motor te plakken .

De reden is volgens zeggen beveiliging; Apple wil voorkomen dat je telefoon op eigen houtje allerlei acties gaat ondernemen. Die je overigens met pushcut of IFTTT wel kunt uitvoeren, dus tot zover de beveiliging.

Gr, Wiljo
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
woning app geen tabblad automatisering gedeelde persoon wormpy iPhone Apps 0 20-01-19 20:49
iOS 12 - Opdrachten Gonus iPhone Apps 3 26-09-18 17:16
Marco automatisering in IOS7 koenboots iPhone algemeen 5 01-01-15 17:27
Automatisering via iphone (Gezocht) fujidepro iPhone accessoires en onderdelen 2 31-05-11 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.