iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   ClickandBuy (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/18846-clickandbuy.html)

Nicolaz_ 12-08-08 12:46

ClickandBuy
 
Beste,

Ik wil een appleID aanmaken maar heb geen creditcard.
Dus las ik hier dat dit kan gebeuren met "clickandbuy",als ik deze aanklik word ik automatisch doorverwezen naar een website waar ik een nieuwe account moet aanmaken.

Maar bij Card Versie kan ik nx anders kiezen dan Visa, Visa electron, ... (Het zijn allemaal creditcards).

Weet iemand hoe dit komt? Of ben ik verkeerd?

Nicolas

fillem 12-08-08 13:05

Dit vond ik ook allemaal erg vaag.
Ik heb eerst een account aangemaakt met de creditcard van m'n vriendin. Hierna kon ik m'n account aanpassen en Click & Buy gebruiken als betaalwijze. Je moet dan inderdaad wel OOK een account aanmaken op de site van ClickandBuy.

nighttrain 12-08-08 13:43

Bij aanmelding "automatische afschrijving" aangeven. Dan kun je bij de aanmelding gewoon je bankrekeningnummer opgeven. Werkt prima voor mij.

macfreaker 12-08-08 14:07

// verplaatst naar iTunes

Nicolaz_ 13-08-08 16:18

Ik kan idd "Automatische afschrijving" selecteren, maar dan staat het land op Nederland... En aangezien ik van Belgie ben.

Als ik de landinstellingen op de website verander naar Belgie dan kan ik die optie niet meer selecteren...

Mvg

jordi17 14-08-08 23:19

ik heb hetzelfde probleem ik heb geen creditcard was moet ik nu doen??

Charissastap 14-08-08 23:38

Ik heb gister een apple account aangemaakt en ben ook niet in bezit van een creditcard.
Het volgende lukte bij mij:
als je die optie click and buy aanklikt word je automatisch doorverwezen naar de site van click and buy, daar meld je je aan. Daarna word je automatisch weer doorgestuurd naar iTunes en je account is geactiveerd.

Yash100 16-08-08 09:19

Is het zo dat alles wat je koopt via de Itunes store en Apple Store via je Iphone dat dat van je clickandbuy rekening gaat? Ik heb WikiMe gekocht, maar zie het geld nergens afgeschreven. En werkt Clickandbuy net als Paypal (dat je er geld op moet zetten als je iets wilt kopen)?
Ik heb ook weer wat songs gekocht via Itunes ,maar waar de rekening blijft ,geen enkel idee?
Niets te zien op mijn bankrekening of clickandbuy rekening? Alle gegevens kloppen btw

forum.bericht 16-08-08 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yash100 (Bericht 169981)
Is het zo dat alles wat je koopt via de Itunes store en Apple Store via je Iphone dat dat van je clickandbuy rekening gaat? Ik heb WikiMe gekocht, maar zie het geld nergens afgeschreven. En werkt Clickandbuy net als Paypal (dat je er geld op moet zetten als je iets wilt kopen)?
Ik heb ook weer wat songs gekocht via Itunes ,maar waar de rekening blijft ,geen enkel idee?
Niets te zien op mijn bankrekening of clickandbuy rekening? Alle gegevens kloppen btw

Rekening van Apple komt een dag of wat later in je mailbox.

marcoryn 20-08-08 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yash100 (Bericht 169981)
Is het zo dat alles wat je koopt via de Itunes store en Apple Store via je Iphone dat dat van je clickandbuy rekening gaat? Ik heb WikiMe gekocht, maar zie het geld nergens afgeschreven. En werkt Clickandbuy net als Paypal (dat je er geld op moet zetten als je iets wilt kopen)?
Ik heb ook weer wat songs gekocht via Itunes ,maar waar de rekening blijft ,geen enkel idee?
Niets te zien op mijn bankrekening of clickandbuy rekening? Alle gegevens kloppen btw

Het ligt er aan wat je in Itunes hebt geselecteerd als rekening. Je kan het direct van je bank/giro rekening laten afhalen, maar dan moet je idd een Click and buy account aanmaken. Hierop kan je geld storten (bv via Ideal of overschrijving) en daarna kan je apps uit de store halen.
Log maar eens in op je click and buy account om te zien wat je allemaal al gekocht hebt.
Ik vind het een ietwat vage onderneming met een waardeloze moeilijk te bereiken klantenservice..maar ja, dat is mijn ervaring ;)
Nergens op de site een telefoonnummer, reageren niet op mijn mails.. voor de liefhebbers hier het telnr. 020-7947920. Duurt ff voordat ze opnemen en een waardeloze semi Duitse vrouw vraagt telkens geduld te hebben

maxwaters 22-08-08 20:19

Idd heeft C&B een langzame service. Ik heb me daar dus ook afgemeld en mijn Itunes account blijft gewoon in orde (bij mij teminste).

Ik heb nu al een aantal keer een itunes card gehaald bij Dixons. Die heb je daar voor 15, 25,40 en 50 euro. Daarna redeem ik die in Itunes en kan dan voor dat bedrag apps of muziek aanschaffen.

Veel beter dan met C&B werken. E-mails duurt minimaal een week en als je het automatisch van je bank laat afhalen zonder dat je je C&B account bevestigd hebt komt daar voor elke transfer nog een 1,50 bij. Kwam ik ook pas later achter.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft.

marcoryn 22-08-08 20:54

Ik stort via Ideal geld op de C&B rekening. Dus geen last van achteraf bedragen, hoewel de € 15,00 euro vraag nog open staat. Lijkt wel een soort eenmalige lidmaatschap ofzo? Tis ook voor C&B dat bedrag. Vandaag meerdere keren gebeld, maar na 30 seconden wordt automatisch de verbinding verbroken.
Nu 3 emails gestuurd, maar nog geen reactie.
Onbegrijpelijk dat Apple hiermee in zee gaat..maar goed

RS030 24-08-08 13:04

Je moet waarschijnlijk ook eerst op je bevestigingscode wachten, die je op je afschrift krijgt, om je I-Tunes account af te ronden of niet?

Ik zit elke dag online m'n rekening te kijken, nog geen code. Als ik I-Tunes open, aanmaken account, geef aan C&B, kom ik op de site om m'n C&B account te bevestigen, ik klik op volgende en krijg dan de melding "u heeft reeds latere betalingen geautoriseerd, maar kom niet bij "3, gereed", dus m'n I-Tunes account rond niet af..

Wacht wel geduldig af op die code..

fillem 24-08-08 13:15

bij mij stond er enkele dagen later 1 cent bijgeschreven en als betalingskenmerk die bevestigingscode.
Heb verder ook geen enkel probleem meer met C&B.

marcoryn 27-08-08 21:05

Al 2,5 week en nog steeds geen antwoord. 3x gemaild naar het juiste mailadres. 6x gebeld.. maakt niet uit hoelang.. ze blijven in gesprek :confused:

marcoryn 28-08-08 12:08

Inmiddels antwoord gehad en wellicht handig voor mensen hier die ook via Click and buy hun Itunes account beheren..

Ik had iets gekocht, maar er stond te weinig op mn rekening. Een dag later werd er zomaar € 15,00 afgeschreven.
Gevraagd waarvoor dit bedrag was en dit was hun antwoord..

Citaat:

allereerst bedankt voor uw mail en interesse in ClickandBuy.
Als wij niet kunnen afschrijven van een ingevoerd rekeningnummer brengt dit voor ons hoge administratiekosten met zich mee. Deze zijn onafhankelijk van het oorspronkelijke bedrag van de afboeking. Om onze diensten ook in toekomst gratis aan te kunnen bieden zijn wij genoodzaakt bij geweigerde of teruggeboekte afschrijvingen 15.00 euro bijdrage in administratiekosten in rekening te brengen. Dit hebben wij ook in onze algemene voorwaarden opgenomen waarmee u tijdens uw aanmelding expliciet mee heeft ingestemd.
Om uw tegemoet te komen hebben wij dit bedrag ook weer zojuist terug geboekt.
Dus doe er je voordeel mee en zorg dat je niet 'rood' komt te staan daar!!

fillem 28-08-08 12:44

Wel heel netjes van ze dat ze die 15 euro weer hebben teruggeboekt naar je.

forum.bericht 28-08-08 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 179537)
Dus doe er je voordeel mee en zorg dat je niet 'rood' komt te staan daar!!

Beter, er geen gebruik van maken maar met een CC betalen.

marcoryn 28-08-08 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 179568)
Beter, er geen gebruik van maken maar met een CC betalen.

Tja, die hebben we niet allemaal he :cool:

forum.bericht 28-08-08 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 179597)
Tja, die hebben we niet allemaal he :cool:

Nee maar als je op Internet bestellingen wilt plaatsen dan is het toch echt DE manier.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.