//

Whatsapp business i.c.m. contacten

Whatsapp business i.c.m. contacten discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Wij hebben het volgende probleem en ik ben erg benieuwd of iemand hier een oplossing heeft. De situatie is als volgt: Onze medewerkers ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-20, 11:56
Wilvb Wilvb is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Feb 2020
Berichten: 1
Standaard Whatsapp business i.c.m. contacten

Hallo allemaal,

Wij hebben het volgende probleem en ik ben erg benieuwd of iemand hier een oplossing heeft.

De situatie is als volgt:
Onze medewerkers hebben hun privé mobiel met daarop 3CX (om zakelijk te bellen) Dit werkt super.
Nu staat er op de prive mobiel ook whatsapp business om via het zakelijke nummer te whatsappen via hun prive telefoon.

Het probleem:
Al de zakelijke nummers die worden toegevoegd komen tussen de privecontacten te staan. Dit is niet wenselijk. Zelf had ik bedacht om een 2e contacten app te installeren en daarin de zakelijke nummers toe te voegen. Helaas werkt dit niet, omdat whatsapp alleen de "originele" contacten app "ziet" om contacten uit te importeren.

Is er een manier waarop whatsapp business gekoppeld kan worden aan de zakelijke contacten en niet aan je prive contacten. Alles wordt namelijk automatisch in de contactenlijst van de iphone zelf gezet, waardoor prive en zakelijk door elkaar heen staat. Mocht er een medewerker ooit stoppen dan wil je natuurlijk dat je ook gemakkelijk al de zakelijke gegevens van de prive telefoon kan afhalen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing of idee?

Alvast bedankt,

Mvg,

Wil

Laatst gewijzigd door Wilvb; 27-02-20 om 12:03. Reden: aanvulling informatie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-20, 21:24
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Ik heb een iPhone 11 die ik Dual Sim gebruik. Zakelijk met WA Business, privé met de "gewone".
Alles staat door elkaar, maar ik probeer overzicht te houden door mijn contacten in groepen onder te brengen.

Jammer genoeg kun je dit alleen op de telefoon zelf niet makkelijk beheren, dus dat doe ik via iCloud.com of op mijn iMac.

Mocht ik zakelijk er ooit uit willen gooien dan selecteer ik die groep en gooi daaruit alle contacten weg.
  #3  
Oud 27-09-20, 21:39
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Ik sla de zakelijke contacten niet op via WB maar gewoon in de contacten app. En voor ik een nieuw contact wil toevoegen ga ik terug in de contacten app zodat ik de verschillende contact groepen zie en kies daar dan mijn zakelijke Exchange groep.

Daarna sla ik die gegevens op en staat die in mijn zakelijke Exchange account en niet in mijn privé (iCloud) account.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp direct via contacten benaderen bruchlee iPhone algemeen 3 02-10-17 11:48
Overzetten contacten en Whatsapp-chats rlamers iPhone algemeen 4 24-12-15 17:52
Whatsapp en contacten Davycr7 iPhone algemeen 6 07-11-12 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.