//

iCloud foto albums en terugblikken overzetten

iCloud foto albums en terugblikken overzetten discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Voordien had ik hoofdzakelijk al men foto’s enkel op men iPhone staan, en slechts een klein aantal op men iPad. En dus staan op men ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-03-20, 09:04
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard iCloud foto albums en terugblikken overzetten

Voordien had ik hoofdzakelijk al men foto’s enkel op men iPhone staan, en slechts een klein aantal op men iPad. En dus staan op men iPhone niet alleen ook een aantal zelf aangemaakte albums maar ook heel wat automatisch aangemaakte terugblikken. Omdat de foto’s op men iPad toch meestal oude foto’s waren heb ik de meesten daarvan verwijdert en heb nu op beide toestellen iCloud foto aangeschakeld. Alle foto’s zijn nu op men beide apparaten zichtbaar. Dus dat is in orde. Wat echter niet mee overgezet is van men iPhone naar men iPad dat zijn de albums en terugblikken die reeds op men iPhone stonden. Er stond nog 1 album op men iPad dit is wel als dusdanig blijkbaar overgezet naar de iCloud (zichtbaar via icloud for Windows) en als ik op men iPad een nieuw album aanmaak is dit ook onmiddellijk zichtbaar onder Windows maar niet op men iPhone
Weet er hier iemand soms of dit iets met een of andere instelling zou kunnen te maken hebben, of deze op een of andere wijze toch kunnen overgezet worden?

Mvg, Vic

Laatst gewijzigd door Vic55; 05-03-20 om 09:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-20, 21:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Met Albums, bedoel je dan gewoon de albums in photo's of gedeelde fotoalbums. Die laatst kan je namelijk apart aan/uit zetten in de instellingen.

Ik dacht dat de gewone albums en terugblikken ook al in ios12 gewoon gesynchroniseerd zouden moeten worden zodra je cloud fotos aanzet.
  #3  
Oud 06-03-20, 12:59
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Dank u wel voor deze reactie. Ik zag nadat ik dit vraagje gepost had dat ik waarschijnlijk te snel was, ik had iCloud foto pas de dag voordien aan gezet en het systeem was blijkbaar nog niet klaar. Ondertussen lijkt die wel het geval en zijn op het eerste zicht zijn dus zowel de albums als de terugblikken ook overgezet.
Maar ik heb wel de indruk, het juiste aantal foto's die op men iPhone stonden heb ik spijtig niet genoteerd, dat ik een vrij belangrijk aantal foto's ontbreek. Wel zie ik overal (iPhone - iPad en Pc) net hetzelfde aantal foto's. Ik probeer dit nu uit te zoeken eventueel via een back-up van net ervoor hoeveel foto's er juist op men iPhone stonden. Naar ik kan inschatten zou het toch over een aantal paar honderd foto's zijn die ik ontbreek (600 / 800).
Mocht dit inderdaad kloppen, iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit dan best zou kunnen proberen op te lossen. Ik heb dus wel net voor het inschakelen van iCloud foto nog een Pc backup gemaakt via iTunes.
  #4  
Oud 08-03-20, 13:33
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Deze post mag afgesloten worden, ik was naar een oud archief aan het kijken, waardoor ik dacht dat er nog meer foto's op men iPhone stonden. Maar alles blijkt prima verlopen te zijn.
Dank voor de reactie.

Mvg, Vic
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's vanuit iCloud overzetten naar nieuwe iPhone mh96 iCloud 2 27-09-17 23:09
Icloud foto's uploaden van albums Blazez iCloud 0 10-09-15 09:21
Mac OS X: Foto-albums van iPad overzetten naar Mac Guest-20200914115422 iTunes 2 13-02-15 11:14
iCloud foto's overzetten van iPhone naar iPad Ver$uZ Motorsport iPhone algemeen 3 11-05-13 16:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.