//

Apple Pay toevoegen op MacBook met Touch ID

Apple Pay toevoegen op MacBook met Touch ID discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, ik heb al geruime tijd 2 ING betaalpassen toegevoegd en deze werken prima met de iPhone én de Apple Watch. Nu heb ik sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-08-20, 14:58
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard Apple Pay toevoegen op MacBook met Touch ID

Hi,

ik heb al geruime tijd 2 ING betaalpassen toegevoegd en deze werken prima met de iPhone én de Apple Watch. Nu heb ik sinds kort een nieuwe MacBook Pro met Touch ID maar krijg ik met geen mogelijkheid de passen toegevoegd. Vrijwel alle instructies vertellen me dat de pas geselecteerd moet kunnen worden als je Wallet opent in Systeemvoorkeuren, maar ik krijg geen pas te zien. De passen voor de camera houden heeft geen effect en handmatig toevoegen lukt me niet.
Ik heb net een pas verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar ook dan zie ik de pas niet in Wallet in de Systeemvoorkeuren op de Mac.

Wat kan ik nog proberen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-20, 18:10
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

wel op alle apparaten de zelfde apple id erin staan ?
probeer het eens andersom verwijderen van je iphone en watch en dan eerst op je mac ?
  #3  
Oud 16-08-20, 18:14
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Jazeker. Als ik het andersom probeer dan krijg ik eigenlijk hetzelfde: ik kan de kaart niet lezen door 'm voor de camera te houden en als ik 'm handmatig invoer dan weet ik a) niet precies welke gegevens ik in moet voeren en b) wat ik ook probeer: hij accepteert de kaart niet en c) ik zou nu de al ingevoerde kaarten moeten kunnen zien volgens de stappen die worden beschreven.

De ING creditcard wordt niet geaccepteerd, die kon ik wel inlezen door 'm voor de camera te houden maar het klopt idd dat deze (nog) niet wordt geaccepteerd. Maar de gewone betaalpassen zouden moeten werken.

Eea kan niet te maken hebben met de 2-factor authentication toch? Ik lees daar nergens iets over, maar ik heb die nog niet ingeschakeld.
  #4  
Oud 16-08-20, 18:42
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben
en inderdaad creditcards worden nog niet ondersteund
  #5  
Oud 16-08-20, 19:04
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Het lag inderdaad aan de 2-factor authentication. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/guid...c0f005981a/web " This feature requires two-factor authentication to be enabled on the respective iCloud account."

Na deze te hebben geactiveerd kreeg ik beide betaalkaarten meteen te zien en kon ik ze toevoegen.

Dit staat verder nergens vermeld als voorwaarde. Ook hier niet. Wss gaat men er vanuit dat iedereen onderhand deze 2-factor authentication wel heeft geactiveerd ?
  #6  
Oud 16-08-20, 21:34
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ja en eigenlijk is het een kl....tte beveiliging want de code word naar de simkaart/nummer gestuurd in je iphone , als deze gestolen word met je sim erin heb je een probleem...
Of zie ik dat verkeerd ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontgrendelen van Macbook pro 2019 Touch Bar met Apple Watch 3 timeswa Apple Watch algemeen 0 08-06-19 15:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.