//

GPS Tracking op de iPhone

GPS Tracking op de iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn inmiddels verschillende GPS tracking applicatie te verkrijgen. Ik vraag mij af hoe deze in praktijk werken, van wat ik heb begrepen; - Moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-08, 13:24
damian damian is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard GPS Tracking op de iPhone

Er zijn inmiddels verschillende GPS tracking applicatie te verkrijgen.

Ik vraag mij af hoe deze in praktijk werken, van wat ik heb begrepen;

- Moet de applicatie moet op de voorgrond staan (valt nog mee te leven)
- De iPhone aan staan (in standby wordt de GPS uitgeschakeld)

Ik heb wat moeite met het laatste punt, als gevolg dat de iPhone aanstaat, staat ook het scherm aan waardoor ik de iPhone niet in mijn broekzak kan doen omdat dan eventueel de knoppen op het scherm worden aangeraakt.

Ik mis dus eigenlijk een functie (in deze apps zelf?) die in staat zijn het schem uit te schakelen, of in ieder geval de toetsen kunnen blokkeren.

Is hier een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-08, 13:38
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damian Bekijk bericht
Er zijn inmiddels verschillende GPS tracking applicatie te verkrijgen.
Ik vraag me af welke en waar je die gezien hebt want v.z.i.w. is er alleen nog maar Google maps en dat kan ik echt niet als een navigatiesysteem betitelen.
  #3  
Oud 16-08-08, 13:48
damian damian is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Ik vraag me af welke en waar je die gezien hebt want v.z.i.w. is er alleen nog maar Google maps en dat kan ik echt niet als een navigatiesysteem betitelen.
Ik heb het hier ook niet navigatiesoftware maar over programma's die je GPS coordinaten loggen (zie ook: GPS Kit voegt extra gps-functies toe aan de iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl) zodat je achteraf kan zien welke route je hebt afgelegd.
  #4  
Oud 16-08-08, 17:58
lnn.art lnn.art is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: daar
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
waardoor ik de iPhone niet in mijn broekzak kan doen omdat dan eventueel de knoppen op het scherm worden aangeraakt.
Hoe zou dat kunnen gebeuren? Zoals je misschien weet werkt dit touchscreen op basis van geleiding.. Niet zoals op de stylus telefoons als treos e.d. die op 'druk' werken.. Geleiding wilt zeggen dat je lichaam; als in vingers, tenen, tong, neus, kin de tel kan besturen.. En dat het dus niet door een handschoen kan werken, of door je tshirt.. Etc..

Citaat:
zodat je achteraf kan zien welke route je hebt afgelegd.
GPS tracker is gratis.. Daarmee kan iemand vanaf een pc of telefoon ook kijken/volgen waar jij bent.. Ook opslaan is mogelijk..

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-08-08 om 18:04. Reden: samenvoegen
  #5  
Oud 16-08-08, 18:46
damian damian is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art Bekijk bericht
En dat het dus niet door een handschoen kan werken, of door je tshirt.. Etc..
Klopt (alhoewel ik nog wel met een vinger door mijn shirt heen de iPhone kan bedienen). Maar ideaal is het niet, ook als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal moet ik oppassen dat ik geen knoppen aanraak. Bovendien vind ik het grootste probleem dat het scherm aan blijft. GPS tracking lijkt mij ideaal als je een nieuwe stad gaat verkennen om achteraf de route nog eens terug te kijken. Om dan de hele tijd met de iPhone 'aan' in je broekzak te lopen lijkt mij ook niet echt gewenst (bovendien moet je eerst de auto-lock functie uitschakelen). Het zou mooier zijn geweest als je het programma kan activeren en het gewoon actief blijft als het scherm zichzelf uitschakelt, net als de ipod functie.
  #6  
Oud 28-10-08, 20:16
ralphiej ralphiej is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard vraag over gps tracker

Weet iemand hoe ik gpstracker op de achtergrond kan laten draaien?
  #7  
Oud 28-10-08, 20:20
ninobeukeveld's schermafbeelding
ninobeukeveld ninobeukeveld is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Oudkarspel (N-H)
Berichten: 282
Standaard

dat kan volgens mij niet, want van apple mag je geen achtergrondprocessen laten draaien die niet van apple zelf is.
  #8  
Oud 28-10-08, 20:23
ralphiej ralphiej is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld Bekijk bericht
dat kan volgens mij niet, want van apple mag je geen achtergrondprocessen laten draaien die niet van apple zelf is.
ik las in een ander forum waar iemand vroeg of er zoon programma was dat dat gps tracker was en dat je even een backgrounder moest downloaden ofzo? dus volgens mij kan het wel maar ik zou niet weten hoe
  #9  
Oud 28-10-08, 20:29
ninobeukeveld's schermafbeelding
ninobeukeveld ninobeukeveld is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Oudkarspel (N-H)
Berichten: 282
Standaard

als jouw iPhone gejaibreakt is dan kan je het volgens mij wel op de achtergrond laten draaien.
  #10  
Oud 11-11-08, 21:41
Michaelangelo Michaelangelo is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 25
Stuur een bericht via ICQ naar Michaelangelo
Standaard GPS track meerdere gebruikers

Ik ben enthousiast over de GPS-mogelijkheden op mn iPhone. Nu wil ik met meerdere mensen te volgen zijn op 1 online (google)map. Dus op de kaart zelf verschillende posities van gebruikers. Is dat er en is dat te downloaden via de appstore?
  #11  
Oud 12-11-08, 09:41
DiscoveryV8 DiscoveryV8 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Heb je gps tracker al geprobeerd? Ik heb even op het forum gekeken en zag daar deze opmerking van de admin:

Citaat:
Create one account and add both devices there.
Zie Forums / Help with 2 iphones voor de hele tread. Ik heb geen 2 iphone's dus kan het niet testen. Laat even weten of het werkt, ik ben wel nieuwsgierig
  #12  
Oud 16-11-08, 20:56
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Wat jammer dat ik steeds antwoorden lees die leunen op het "jailbreaken" van de iPhone. Ik wil al dat geknoei helemaal niet, ik hoef niet zonodig de 733t h/\xx0r uit te hangen, ik wil gewoon leuke dingen doen met die iPhone zoals ik hem kocht.

Maar dat terzijde
  #13  
Oud 16-11-08, 21:10
OOOH's schermafbeelding
OOOH OOOH is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Delft
Berichten: 267
Standaard

@bartb: haha, van een jailbreakje wordt je niet meteen een "733t h/\xx0r". het is niet verboden om je iphone te jailbreaken (hij is immers gewoon van jouw) en het is in 5 minutjes gebeurt. Je kan hele leuke dingen doen met de iphone zonder jailbreak. Helaas kan je heel veel andere leuke dingen dan niet doen (alles wat apple niet leuk vind...)

maar dat moet je zelf weten natuurlijk, je garantie vervalt natuurlijk wel daardoor (wordt opgelost door 1x herstellen via itunes)

mocht je hem nog gaan jailbreaken dan kan je "backgrounder" gebruiken (gewoon via cydia te installeren)

PS: als je wilt wachtten totdat apple dit toelaat: volgens mij komt dit niet voor fw 36.1
__________________
life is awesome
  #14  
Oud 16-11-08, 21:13
ninobeukeveld's schermafbeelding
ninobeukeveld ninobeukeveld is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Oudkarspel (N-H)
Berichten: 282
Standaard

@ OOOH
volgens mij komt het ook niet op de iPhone, maar wat maakt het voor apple nou uit of je die applicaties op de achtergrond laat draaien of niet.
  #15  
Oud 16-11-08, 21:23
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld Bekijk bericht
@ OOOH
volgens mij komt het ook niet op de iPhone, maar wat maakt het voor apple nou uit of je die applicaties op de achtergrond laat draaien of niet.
msnnen en ipod muziek luisteren tegelijk, even nieuws bekijken terwijl je een spel speelt...
multitasking heet dat, heel relaxt op een telefoon

Geloof me, jailbreaken van je iphone is super makkelijk en je kan er daarna veel meer mee. (ik speel gba spelletjes)
  #16  
Oud 16-11-08, 21:23
OOOH's schermafbeelding
OOOH OOOH is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Delft
Berichten: 267
Standaard

apple heeft hele strenge en kinderachtige regels daarvoor opgesteld... vraag me niet waarom... ze zullen daar vast wel "hun redenen voor hebben"...
  #17  
Oud 16-11-08, 22:11
pluk pluk is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralphiej Bekijk bericht
Weet iemand hoe ik gpstracker op de achtergrond kan laten draaien?
Ik las ergens dat het officieel niet kan, maar dat gps blijft draaien als je muziek draait. Ik zou zeggen: probeer het een keer.
  #18  
Oud 02-11-09, 18:11
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard

Omdat er al een topic over was (wel wat ouder) maak ik geen nieuwe aan en ga ik hierop verder.

Ik heb vandaag http://www.instamapper.com/iphone/ (heet dus GPS tracker kom ik net achter) als gps tracking-tool gebruikt, en ziet er goed uit. Werkt ook als hij in mijn 'broekzak' zit. En met backgrounder kun je hem ook laten draaien en te gelijk even NU kijken.

Nu was ik benieuwd of er nog meer gratis tools zijn
  #19  
Oud 02-11-09, 20:39
Syjo Syjo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Interessant, ga die app ook eens proberen. Het zal alleen wel stroom vreten of niet?
  #20  
Oud 02-11-09, 22:57
Jay Bee Jay Bee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

De applicatie MotionX-GPS Sport is een leuk werkend tracking programma. Hierbij kan je het scherm 'op slot' zetten, zodat er geen aanrakingsgevaar meer is. Tevens kan je dan het scherm dimmen, zodat je batterijen gespaard worden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS tracking gawner iPhone Apps 2 14-05-11 17:37
iPhone tracking fear4me iPhone Apps 0 23-07-10 12:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.