iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Remote: PC aanzetten via Wi-Fi? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/19873-remote-pc-aanzetten-via-wifi.html)

nms 24-08-08 11:49

Remote: PC aanzetten via Wi-Fi?
 
Wat mij vanmorgen overkwam verbaasde me enigszins. Nadat eigenlijk alle apps niet meer wilden starten had ik de meeste verwijderd.
Toen keek ik nog ff of Remote werkte en ja, die werkte nog wel.
Maar tot m'n verbazing ging de pc ineens aan toen remote opzoek wou naar m'n library.
Kan iemand kijken of dit ook hem/haar lukt?
Ik vind het bizar, zou dit niet betekenen dat men via internet je pc kan aanzetten en dus misbruik kan maken van je pc, terwijl hij uit zou moeten staan?

King1987 24-08-08 12:03

hmm, bij mij werkt het niet, vind het ook verbazingwekkend eigenlijk dat je pc aanging..weet je ckr dat hij helemaal uitstond en dat hij niet in slaapstand of standby stond, want dan kank het me ergens wel weer voorstellen....:p

nms 24-08-08 12:16

Ja, ik weet het echt helemaal zeker ;)
M'n pc begon echt helemaal uit het niets en ik hoorde op een gegeven moment ook het vista opstart geluid, de boksen stonden nog aan.
Ik zal het straks nog eens proberen, ff kijken of het een fout was of dat het gewoon echt werkt.
Wel een feature/fout waar ik dubbele gevoelens bij heb overigens.

Nikooos 24-08-08 12:30

Misschien een soort van Wake-on-Lan mogelijkheid op je computer en remote?

Wake-on-LAN - Wikipedia, the free encyclopedia

koentje.k 24-08-08 12:36

Stond je pc niet in sleep mode ofzo?

Guest-20210323125321 24-08-08 12:37

had eergisteren precies hetzelfde, was even schrikken! Helaas was de iTunes library na opstarten toch nog niet bereikbaar.

nms 24-08-08 12:50

@Broes,

Idd, vreemde "functie" wel de mogelijkheid om je pc aan te zetten, maar geen mogelijkheid om dan ook even itunes op te starten....... lameness.

@Psychonikeo

Voor zover ik weet heb ik geen wake on lan functie, heb het iig nooit ingesteld of er iets voor geïnstalleerd.

@Koentje.K

Zoals ik al zei, de pc stond hélémaal uit.

nms 24-08-08 13:05

Het werkt overigens constant, net 3 keer achter elkaar opgestart door via remote naar je itunes library te zoeken, wat remote automatisch doet als je em start.

@Psychonikeo

Ik heb nog eens gekeken naar die wake-on-lan functie. Die staat idd aan op het moederbord.
Misschien dat mensen waarbij het niet werkt eens kunnen kijken of zij misschien die functie niet hebben of niet hebben aan staan?

Opzich wel leuk, als ik thuis kom en ik loop eerst ff naar de keuken, kan ik zo vast de pc laten booten.
Opzich ook wel een idee voor een gratis app.: iPower-on, zodat je gewoon een power knop op je springboard hebt om je pc aan te zetten.

Wingzero 24-08-08 22:47

daar heb je een hele goeie!! ;)

Nikooos 24-08-08 23:09

Niet te hard doorvertellen.. daar kan je geld mee verdienen :D

BadSide 24-08-08 23:29

Hoe werkt dat wake-on-lan? Lijkt me erg handig...

ButcherJF 25-08-08 07:28

Kijk, da's leuk. Ik duik straks even in het BIOS van mijn laptop en zet dat wake-on-lan ook aan. Al was het alleen om eens uit te proberen of het ook werkt met VNC.....

M1ch3l 25-08-08 12:29

Klinkt erg goed, 's ochtends nadat je de wekker hebt uitgedrukt je pc/laptop beneden alvast aanzetten, tvp.

Nikooos 25-08-08 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 177012)
Hoe werkt dat wake-on-lan? Lijkt me erg handig...

In 1 van mijn eerdere posts staat een linkje naar wikipedia ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.