iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Interesse in grafische rekenmachine? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/21027-interesse-grafische-rekenmachine.html)

jonathan 08-09-08 16:50

Interesse in grafische rekenmachine?
 
Hallo,

Ik had het idee om een webbased grafische rekenmachine te gaan maken, maar het is natuurlijk slim om eerst te vragen of men het leuk/handig vindt/lijkt, dus hierbij: vind je het leuk of handig?

avdwerf 08-09-08 17:21

In F.W. 2.0 staat toch al een zeer uitgebreide rekenmachine? Wat kan zo'n grafische rekenmachine dan nog toevoegen?

BadSide 08-09-08 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door avdwerf (Bericht 185989)
In F.W. 2.0 staat toch al een zeer uitgebreide rekenmachine? Wat kan zo'n grafische rekenmachine dan nog toevoegen?

Ehh, al het grafische?
Met die rekenmachine kun je geen grafieken tekenen, tabellen maken, enzovoort, enzovoort.

Zo'n grafische rekenmachine lijkt me heel leuk. Kan ik nog meer opscheppen met m'n iPhone. :rolleyes:

Pleurat 08-09-08 19:11

Ik heb nog niet eens een grafische rekenmachine, dus zo'n toepassing zou wel heel mooi zijn voor mij :D

jonathan 08-09-08 20:30

Het ziet er tot nu toe positief uit, maar na 8 stemmen (9 mijn mijn eigen stem) is het nog wat onbetrouwbaar. Nog even wachten tot ik meer weet dus!

DLabs 08-09-08 20:32

HEEL Handig!! Tijdens mijn wiskunde toetsen mogen we geen grafische rekenmachine gebruiken maar je telefoon gebruiken mag wel:D:eek::rolleyes:

Dus als je hulp nodig hebt kan ik je wel een beetje helpen ik ben redelijk goed in het scripten van PHP

jonathan 08-09-08 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DLabs (Bericht 186128)
HEEL Handig!! Tijdens mijn wiskunde toetsen mogen we geen grafische rekenmachine gebruiken maar je telefoon gebruiken mag wel:D:eek::rolleyes:

Dus als je hulp nodig hebt kan ik je wel een beetje helpen ik ben redelijk goed in het scripten van PHP

Ok :) Ik was van plan het in PHP te maken, er zijn genoeg classes of API's te vinden die een grafiekje maken, het moeilijkste is om de formule uit te voeren.

Bart van Zon 08-09-08 20:55

ik heb er zelf geen behoefte aan, sowieso nooit meer een grafische rekenmachine nodig maar toen ik hem nog op mijn opleiding nodig had mochten we wel rekenmachine maar geen telefoon gebruiken dus dan was het ook niet handig geweest.

Maar blijkbaar is de vraag er naar wel dus succes!

lnn.art 09-09-08 00:57

Een GR is wel echt handig, leuk en vet.. Maar webbased werkt dan wel echt *****.. Langzaam, gekloot met intypen e.d... Afhankelijk van je verbinding.. Je zwiept je rekenmachine zo alle kanten op als jem prongeluk flickt... Maar ga je gang, lache man.. Ik ben er zeer zeker wel benieuwd naar!

jonathan 09-09-08 06:44

Klinkt tot nu toe wel positief. Nou ja, laat ik er rustig aan mee gaan beginnen. Ik laat (in dit topic) wel even weten wanneer ik iets te laten zien heb.

Mobiele Website 12-09-08 18:28

Wel tof dat je je inzet om zelf een nuttige applicatie te schrijven! Keep up the good work :-)

Doblie 12-09-08 18:40

Ik heb hier al een Texas Instruments TI-94 ofzo liggen, een rekenmachine van 110 euro, werkt perfect, en plot mooie grafieken. Maar op de iPhone zou wel nice zijn, voor zo'n app kan je zeker €49,99 vragen. Zeker doen. ;)

jonathan 12-09-08 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mobiele Website (Bericht 188677)
Wel tof dat je je inzet om zelf een nuttige applicatie te schrijven! Keep up the good work :-)

Thanx :) Misschien vind je deze applicatie ook wel grappig ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 188688)
Ik heb hier al een Texas Instruments TI-94 ofzo liggen, een rekenmachine van 110 euro, werkt perfect, en plot mooie grafieken. Maar op de iPhone zou wel nice zijn, voor zo'n app kan je zeker €49,99 vragen. Zeker doen. ;)

Ok :)

Semmm 19-09-08 21:01

als je dit kan maken ben ik zeker geintereseerd, ik moet voglendjaar een grafische rekenmachine aaanschaffen maar dat kost minimaal 100 euro.

zou geweldig zijn als je dat kan maken!

InternetRebel 20-09-08 02:20

Ik wil geen spelbreker zijn, maar doet zo'n webbased grafische calculator dan meer of beter dat de gratis "Graphing Calculator" die in de iTunes Store te vinden is?

http://phobos.apple.com/WebObjects/M...289940142&mt=8

Of zit ik nu helemaal aan het verkeerde soort toepassing te denken?

jonathan 20-09-08 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 195228)
Ik wil geen spelbreker zijn, maar doet zo'n webbased grafische calculator dan meer of beter dat de gratis "Graphing Calculator" die in de iTunes Store te vinden is?

http://phobos.apple.com/WebObjects/M...289940142&mt=8

Of zit ik nu helemaal aan het verkeerde soort toepassing te denken?

Ai, ik wist niet dat die al bestond. Daarom ga ik nu ook maar niet meer door met dit project...

InternetRebel 20-09-08 13:44

Ja, sorry. Nogmaals; wil geen spelbreker spelen, maar ik was deze eergisteren toevallig tegen gekomen en moest er meteen aan denken toen ik dit topic gisteren las. :o

jonathan 20-09-08 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 195398)
Ja, sorry. Nogmaals; wil geen spelbreker spelen, maar ik was deze eergisteren toevallig tegen gekomen en moest er meteen aan denken toen ik dit topic gisteren las. :o

Maakt niet uit, anders zit ik dubbel werk te doen ;) Dankjewel voor het melden dus ;)

Spasta 05-10-08 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 195228)
Ik wil geen spelbreker zijn, maar doet zo'n webbased grafische calculator dan meer of beter dat de gratis "Graphing Calculator" die in de iTunes Store te vinden is?

http://phobos.apple.com/WebObjects/M...289940142&mt=8

Of zit ik nu helemaal aan het verkeerde soort toepassing te denken?

thx voor de link dan maar..

123 18-12-08 20:26

Hee,

Ik vind het een geweldig idee om een GR te maken. Want wat mij opvalt is dat het plotten van de grafieken met deze app. binnen een seconde gaat (in tegenstelling tot mijn Casio fx-9750G PLUS (sloom ding, ik weet het !!)).
En nu zit ik met wiskunde bij een hoofdstuk met integreren, hierbij moet ik soms 5 minuten (niet overdreven!) wachten op het antwoord. Dus ik vroeg mij af of je net zo'n GR kan maken op de iphone? dus een soort super snelle rekenmachine :) .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.