iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   crash apps na update 2.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/21468-crash-apps-na-update-2-1-a.html)

dennis9920 13-09-08 20:18

crash apps na update 2.1
 
Hallo iPhoneclub leden,

Ik heb net geupdate naar firmware 2.1 en nu heb ik al mijn apps er op gezet maar geen 1 doet het er allemaal crashen ze na zo`n 2 a 3 seconden.

Restarten heeft geen zin.

Verwijderen en herinstaleren heeft geen zin.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen.

Iemand mischien een ideetje?

Alvast bedankt.

Groetjes dennis.

Edit: Net gereatored en probleem opgelost.

Stian 13-09-08 20:37

Apps crashen na install BiteSMS
 
Hier nog een succesvolle upgrade dankzij de nieuwe Pwnagetool.

1 probleem: Als ik BiteSMS installeer met Cydia, wil vervolgens geen enkele appstore-app meer opstarten zonder gelijk te crashen.

Zijn er meer mensen met dat probleem? Of nog beter: met een oplossing ervoor ?

thx

macfreaker 13-09-08 21:20

Heb deze verplaatst naar problemen.
Hier is alvast een oplossing tot de makers van bitesms met een update komen.

Temporary fix:
ssh into your phone
plutil -c xml1 /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.SpringBoard.plist
vim /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.SpringBoard.plist

remove ”/var/mobile/Library/biteSMS/biteSMSsb.dylib:” from <key>DYLD_INSERT_LIBRARIES</key>’s <string>.
reboot

Stian 13-09-08 21:25

bitesms
 
Bedankt voor je reactie.

Denk dat ik ff wacht op de update van bitesms dan :)

alexvandersluijs 14-09-08 00:01

Vreemd. Deze klachten waren er voor 2.1 overigens ook. Ik hem een 3G zonder jailbreak, maar met jailbreak waren die klachten er ook. Jailbreakers konden gebruik maken van een patch en Apple heeft met de upgrade naar 2.1 aangegeven dat dit probleem juist opgelost moet zijn. Voor 2.1 was aangegeven dat je niet meer dan 18 of 19 (even niet paraat) applicaties moest installeren, naast de standaard apps. Iets van 3 schermen dus.

Hoewel jou probleem niet meer zou mogen voorkomen nu je 2.1 hebt, zou je de eerdere oplossingen weer eens kunnen proberen. Enkele apps deinstalleren zodat je op die 18 of 19 komt? Het lijkt erop dat er iets met de gereserveerde ruimte op je iPhone voor apps aan de hand is. Zou het iets kunnen zijn van een tekort aan ruimte (dus niet de totale 8 0f 16GB, maar apps ruimte). Jailbreakers hebben nog de mogelijkheid om de root/cache (of hoe noem je dat) te vergroten naar 2 GB, maar die heb je niet met de originele FW. Zou het zo kunnen zijn dat de iPhone een bepaald minimum aan schijfruimte nodig heeft om te kunnen caschen en als dit niet lukt dat ie dan crashed? Of is het een rechtenprobleem? Zou het ook nog zo kunnen zijn dat bepaalde apps nog niet geschikt zijn voor 2.1?

Ik heb 4,5 scherm in gebruik. 4 keer 16 plus 8 is 72 minus de standaard apps. Dat is dus ruim meer dan de 18 of 19 en ik heb geen problemen. Zou het dus ook iets anders kunnen zijn.

Kun je er eens een paar deinstallen (die je toch niet gebruikt) en dan eens kijken of de anderen het wel doen?

Mijn partner heeft ook een 3G 16GB en die heeft al lange tijd 10 updates staan in de Apps Store. Die ze dan wil installen en vervolgens blijven de iconen hangen op het scherm met een balkje welke niet vol wil lopen. Ook blijft apps store steeds 10 updates aangeven en we krijgen het niet weg. Zou dit enige relatie hebben met jouw probleem.

2.1 is dus nog maar een druppel op de gloeiende plaat en zelfs de indicator voor 3G schijnt een cosmetische verbetering te zijn en geen werkelijke verbetering van 3G. Backups sneller laten lopen schijnt wel gelukt te zijn en batterijverbruik, maar voor de rest blijft er nog veel open staan.

joblamie 14-09-08 00:01

Hey verdomd, dat had de mijne ook toen ie nog 2.02 jailbroken was... Toen wist ik alleen niet dat dat door biteSMS kwam. Maar aangezien jij hetzelfde hebt zou dat best kunnen. Ik mis biteSMS wel. Heb nu weer officiele 2.1 namelijk

dennis9920 14-09-08 00:25

heb het probleem inmiddels opgelost lag aan de app bitesms die ik had geinataleerd.
Blijkbaar crashen je app store games dan.

macfreaker 14-09-08 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 190063)
Hey verdomd, dat had de mijne ook toen ie nog 2.02 jailbroken was... Toen wist ik alleen niet dat dat door biteSMS kwam. Maar aangezien jij hetzelfde hebt zou dat best kunnen. Ik mis biteSMS wel. Heb nu weer officiele 2.1 namelijk

Heb contact gehad met de maker en deze beloofde snel een update. Dus nog ff wachten en je kan deze weer gebruiken.

//heb enkele posts samengevoegd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.