iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iPhone Traffic [in ontwikkeling] (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/21940-iphone-traffic-ontwikkeling.html)

r0b3r70 18-09-08 14:13

iPhone Traffic [in ontwikkeling]
 
Beste jongens en meisjes,

Ik ben een webapplicatie aan het maken dat zich specifiek op autoverkeer moet richten. De eerste testversie is inmiddels online en werkend te zien op Traffic.

Zelf heb ik al veel ideeën, maar voor ik ze ga uitwerken, zou ik jullie feedback willen vragen.

Groeten,
Robert

iScorpio 18-09-08 14:16

Opzet ziet er zo eerst goed uit.

Forte 18-09-08 20:05

Ziet er goed uit. Wat ik graag zou willen zien bij een traffic App is bv de kaart van nederland met daarop de files op de wegen zoals ook bij ANWB verkeersinformatie is te zien. Ik weet niet of dat mogelijk is maar zou wel verdomd handig zijn.

Keep up the good work!!!

r0b3r70 18-09-08 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forte (Bericht 194251)
Ziet er goed uit. Wat ik graag zou willen zien bij een traffic App is bv de kaart van nederland met daarop de files op de wegen zoals ook bij ANWB verkeersinformatie is te zien. Ik weet niet of dat mogelijk is maar zou wel verdomd handig zijn.

Keep up the good work!!!

Hey Forte,

Bedankt voor je reactie.
Uiteindelijk is alles mogelijk, en ik heb daar ook aan gedacht.
De applicatie is gebouwd vanuit het perspectief dat je onderweg bent, waarschijnlijk al in de auto en wilt zien waar er files zijn en geflitst wordt.
Daarbij heb ik rekening gehouden met de leesbaarheid - grote letters dus.
Ik vraag mij dan af, of je het makkelijk en snel kan zien op een kaart.

Wat vinden jullie ?

SuperDutch 19-09-08 09:13

Je kan de kaart altijd als extra optie erbij doen. Zodat mensen het ook nog tekstueel kunnen zien en als ze willen op de kaart.
Misschien idee om de kaart op te delen in provincies.
Dan selecteer je welke provincie je rijdt en krijg je daar de kaart met files van te zien.
Zo kan je de schaal van de kaart wat kleiner houden dus overzichtelijker.

Hunter 19-09-08 09:56

Ziet er goed uit, ik zal er zeker gebruik van gaan maken. ;)

Bomans 19-09-08 10:02

Miischien ook iets voor onze Belgische gebruikers?

Ezra 20-09-08 13:22

Nice! Erg handig.
Misschien kun je er een app van maken die ook locatie gebonden is. Zodat je files e.d. kunt zien die relevant zijn voor waar je op dat moment bent.

Of de optie tot accounts. Zo kun je bijvoorbeeld selecteren welke regio je in een oogopslag wilt zien op een soort fp.

En een kaart is inderdaad misschien wel handig. Of in ieder geval de optie om een kaartje te bekijken.

Anyway, vind t een erg goede opzet. En zoals ie nu is zal ik er ook zeker gebruik van maken!

ifone-freak 20-09-08 13:50

Ziet er toppie uit

thnxxx

r0b3r70 20-09-08 21:36

Bedankt voor jullie reacties ! Ik kan er zeker weer wat mee.
Ik had al het idee om deze informatie 'persoonlijk' te maken.

Het is voor mij een beetje lastig om het regio-gebonden te maken.
Ik haal deze informatie ook vanuit andere bronnen (anders zou ik de hele dag zelf files en flitsers moeten bijhouden).
Deze informatie is vaak onvolledig - vandaar.
Tenzij iemand een goede suggestie heeft voor een bron ?

Wel wil ik het 'weg-gebonden' maken.
Dan kun je als gebruiker bijvoorbeeld aangeven: A2, A4, A9.
Op dat moment krijg je alleen informatie over deze wegen.
Dat zijn dan je 'favoriete wegen' om het zo maar even te noemen.

Deze favorieten moeten ook ergens opgeslagen worden natuurlijk. Persoonlijk vind ik het irritant om steeds ergens een account voor te moeten aanmaken (zo heb je er 100000 op een gegeven moment), maar cookies zijn ook niet alles, want dan mag je je favorieten opnieuw gaan instellen.

Wat kaarten betreft, ga ik experimenteren met google maps.
Belgie kan er natuurlijk ook bij komen als daar genoeg animo voor is.

Ik hoor graag wat jullie van bovenstaande vinden !

klaverentwee 21-09-08 12:14

Ziet er goed uit! Wat betreft favorieten zou ik eerder kiezen voor cookies dan voor een account. Werkt sneller.

hummel 22-09-08 02:24

hier wil ik zeker een belgische app van zien als dat mogelijk is, ik wacht al zeeeer lang op zoiets dergelijks, vooral de flitsers en files, pls maak het ook voor ons landje ;)

buck rogers 22-09-08 10:53

Ziet er veelbelovend uit! Een kaartje zou inderdaad handig zijn. Hou ons op de hoogte van je vorderingen...

Bomans 22-09-08 11:08

paar handige sites voor belgische info (indien er ondersteuning zou komen voor belgië)

FEDERALE POLITIE - VERKEERSINFO

Vermijd files in België met onze verkeersinformatie

VERKEERSINFORMATIE - FILES BELGIE - FILES FRANKRIJK - WEGENWERKEN - FILES DUITSLAND - FILES KUST

r0b3r70 22-09-08 11:40

Bedankt voor de links !
Ik zal Belgie ASAP toevoegen, daarna volgt de rest van de wijzigingen.

Bomans 22-09-08 11:51

Jij bedankt!

postbus31 22-09-08 12:16

Super initiatief!

Wellicht de datum en tijd van de flitsers toevoegen, als er b.v. één vanaf 06:00 op staat, en ik kom daar om 13:00 ..... hoop kans dattie dan al weg is.



Haal je je info van de rss van Snelheidscontroles en actuele mobiele flitsers op de Nederlandse wegen ?

Mwfadebeer 22-09-08 12:58

absoluut een aanvulling.
wellicht zou je eens met vodafone kunnen praten. Daar beschikt men over zeer nauwkeurige info van vertragingen. Men levert deze info onder meer aan TomTom.

wellicht nog ter aanvulling om te onderzoeken of je je file info kunt linken aan een route die je mbv de kaart app maakt.

Als dat er is heb je geen TT meer nodig.
M.

buck rogers 23-09-08 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 (Bericht 196517)
Super initiatief!

Wellicht de datum en tijd van de flitsers toevoegen, als er b.v. één vanaf 06:00 op staat, en ik kom daar om 13:00 ..... hoop kans dattie dan al weg is.

Datzelfde wilde ik als tip meegeven. Een goed voorbeeld is Flitsservice.nl - uw gids in de strijd tegen zinloos geflits, daar haal ik mijn dagelijkse portie flitsinformatie vandaan.

Overigens vandaag je webapplicatie al gebruikt. Het werkt erg prettig en intuitief.

Mocht je nog tijd over hebben, dan zou het heel mooi zijn als je de files/flitsers aan je huidige locatie kunt koppelen met gps. Maar goed, je moet in versie 2.0 ook nog wat te bieden hebben toch?

Vooralsnog hulde!

TheLastMohican 23-09-08 19:41

Als er een Belgische versie zou zijn, waar het ernaar uitziet, dan is dit helemaal top.

Knap werk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:24.