//

Tip: Fring over 3G.

Tip: Fring over 3G. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hahaha, zelfs mods lezen dus wel eens verkeerd! :-P...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-10-08, 23:25
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Hahaha, zelfs mods lezen dus wel eens verkeerd! :-P
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-10-08, 07:04
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Problems solved dus? ;-)
yep, was puur toeval, heb dat anders nooit.
  #23  
Oud 27-10-08, 10:02
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Voor de mensen die problemen hebben door intelliscreen.

App boost uitschakelen in intelliscreen lost het probleem op.
  #24  
Oud 29-10-08, 16:57
reficulris reficulris is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik heb mobilesubstrate en volpover geinstaleerd maar iTunes en appstore geven nogsteeds meldingen over Wi-Fi vereist. Fring werkt ook niet maar dat zou kunnen komen doordat ik de appstore versie heb.

Het is niet het enige probleem dat ik heb, stumbler plus sluit af drie seconden na opstarten. Misschien dat deze info helpt bij het beantwoorden van mijn vraag: waarom werkt het niet? Mis ik een benodigde file?
Bij voorbaat dank,

Laatst gewijzigd door reficulris; 06-04-10 om 14:26.
  #25  
Oud 29-10-08, 17:20
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reficulris Bekijk bericht
Ik heb mobilesubstrate en volpover geinstaleerd maar iTunes en appstore geven nogsteeds meldingen over Wi-Fi vereist. Fring werkt ook niet maar dat zou kunnen komen doordat ik de appstore versie heb.

Het is niet het enige probleem dat ik heb, stumbler plus sluit af drie seconden na opstarten. Misschien dat deze info helpt bij het beantwoorden van mijn vraag: waarom werkt het niet? Mis ik een benodigde file?
Bij voorbaat dank,
Meilon
Fring is er tegenwoordig maar in 1 uitvoering: de appstore versie. Dus daar kan niks verkeerds aan zijn.
Heb je je iPhone al eens herstart eigenlijk?
  #26  
Oud 29-10-08, 17:33
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Reeds enige tijd Fring in gebruik en sinds kort ook over 3G via een Bosspreffs app die via cydia verkrijgbaar is. Deze app heet VoIPover3G.
Geen moeilijke installaties en Winscp. gewoon fring installeren, daarna Voipover3G en klaar is kees.
een kind kan de was doen.
Suc6.
  #27  
Oud 29-10-08, 18:28
reficulris reficulris is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

@buur:
Ja ik heb al geherstart. Ook al in verschillende volgordes geinstaleerd, snap er niets van...
  #28  
Oud 29-10-08, 18:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Wat zegt Fring als je die opstart dan?
  #29  
Oud 29-10-08, 19:19
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Reeds enige tijd Fring in gebruik en sinds kort ook over 3G via een Bosspreffs app die via cydia verkrijgbaar is. Deze app heet VoIPover3G.
Geen moeilijke installaties en Winscp. gewoon fring installeren, daarna Voipover3G en klaar is kees.
een kind kan de was doen.
Suc6.

Om verwarring voor anderen te voorkomen, dit even snel rechtzetten. VoIPover3G heeft niks van doen met Bossprefs en het is geen app. Het is een extra bibliotheek voor MobileSubstrate.
Voordat je VoIPover3G installeert, moet je dus MobileSubstrate eerst installeren (ook via Cydia).
Voor de rest heb je gelijk.
  #30  
Oud 29-10-08, 19:47
maximus2579 maximus2579 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht

Om verwarring voor anderen te voorkomen, dit even snel rechtzetten. VoIPover3G heeft niks van doen met Bossprefs en het is geen app. Het is een extra bibliotheek voor MobileSubstrate.
Voordat je VoIPover3G installeert, moet je dus MobileSubstrate eerst installeren (ook via Cydia).
Voor de rest heb je gelijk.
Ik heb nu dus MobileSubstrate geinstalleerd en daarna VoiPover3G, maar geen succes. Ik zie SIP niet actief worden en ook bij Itunes lukt het niet.
  #31  
Oud 29-10-08, 19:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maximus2579 Bekijk bericht
Ik heb nu dus MobileSubstrate geinstalleerd en daarna VoiPover3G, maar geen succes. Ik zie SIP niet actief worden en ook bij Itunes lukt het niet.
Heb je wel een SIP acct toegevoegd dan? En wat bedoel je met bij iTunes lukt het ook niet? Ben eens duidelijker in je stappen, wat doe je precies?
  #32  
Oud 29-10-08, 20:00
maximus2579 maximus2579 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Heb je wel een SIP acct toegevoegd dan? En wat bedoel je met bij iTunes lukt het ook niet? Ben eens duidelijker in je stappen, wat doe je precies?
Gaan we doen. Ik heb dus een Iphone 2.1 jailbreak.

MobileSubstrate geinstalleerd.
Daarna Fring geinstalleerd
Daarna VoiPover3G geinstalleerd.

Dat van dat SIP account wist ik niet. Ga ik even bekijken.
  #33  
Oud 29-10-08, 20:28
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Maak bij bijv. Voipbuster een SIP acct aan en voeg deze dan toe aan Fring. Hierna kun je pas SIP-bellen natuurlijk!
  #34  
Oud 29-10-08, 20:35
maximus2579 maximus2579 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

ga ik doen. Is dat gewoon VoipBuster - The Free Calls Company?
  #35  
Oud 29-10-08, 20:48
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maximus2579 Bekijk bericht
ga ik doen. Is dat gewoon VoipBuster - The Free Calls Company?
Ja. Het is mij niet duidelijk hoelang je gratis kunt bellen, maar dat is voor later zorg dan weer. Dan neem ik toch een andere, zijn er genoeg... ;-)
  #36  
Oud 29-10-08, 20:53
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Ja. Het is mij niet duidelijk hoelang je gratis kunt bellen, maar dat is voor later zorg dan weer. Dan neem ik toch een andere, zijn er genoeg... ;-)
Ik dacht eens gelezen te hebben dat het wel tot 300 minuten per week kan zijn. Heb het zelf nog niet geteld maar wel al gebruikt en werkt vrij goed zonder iets te moeten betalen.
  #37  
Oud 29-10-08, 20:55
maximus2579 maximus2579 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Ja. Het is mij niet duidelijk hoelang je gratis kunt bellen, maar dat is voor later zorg dan weer. Dan neem ik toch een andere, zijn er genoeg... ;-)
Inderdaad. Hij doet het wel. Ik dacht dat je iccontje veranderde in het Wi-Fi .icoontje . En dat je met Itunes kon connecten.

Thanks.
  #38  
Oud 15-11-08, 09:38
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
...

De nieuwste werkwijze om o.a. Fring over 3G of GPRS te laten werken (natuurlijk is wel een jailbreak nodig, want Cydia is vereist en MobileSubstrate):
Installeer via Cydia het pakketje VoIPover3G (BigBoss repository). Deze MobileSubstrate bibliotheek houdt bepaalde applicaties (standaard zijn dit Fring, Truphone, AppStore en iTunes Store) zo voor de gek dat ze denken dat ze onder Wi-Fi werken, terwijl de iPhone op 3G of zelfs GPRS is ingesteld. Werkt perfect! Je kunt zelfs andere apps toevoegen, maar dat wordt niet aangeraden. Zou je dat toch willen, zie dan de More Info mogelijkheid bij VoIPover3G in Cydia.
Overigens, vandaag is versie 1.01 hiervan uitgekomen, versie 1.0 ondersteunde enkel Fring en de AppStore, nu wordt ook Truphone en de iTunes Store ondersteund.

Ik heb VoiPover3G geinstalleerd. Maar ik zie dat ik onverminderd het normale Skype tarief betaal als ik met Fringe bel. Moet ik ergens iets instellen om VoiPover3G te laten werken?
  #39  
Oud 15-11-08, 12:36
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenzie Bekijk bericht
Ik heb VoiPover3G geinstalleerd. Maar ik zie dat ik onverminderd het normale Skype tarief betaal als ik met Fringe bel. Moet ik ergens iets instellen om VoiPover3G te laten werken?
Als je via Skype-Out belt, begrijp ik je opmerking. Dan geldt het normale Skype-tarief. Maar heb je dan geen SIP-provider toegevoegd? Zie de sites van voipbuster, voipcheap, etc... (er zijn er verschillende!) om een account daar eerst aan te maken (gratis) en die dan toe te voegen aan Fring. Dan gebruik je Skype via Fring om te skypen, en voor de belletjes naar vaste telefoons ga je via je SIP-provider. En dan maak je gebruik van de gratis calls die zij aanbieden. Wel opletten of de SIP-provider die je kiest ook free calls aanbiedt naar het land waar je belt. Voor naar (of binnen) NL bellen, raad ik voipbuster.com aan.

VoIPover3G heeft geen extra instelling nodig om te werken. VoIPover3G zorgt er enkel voor dat de Wi-Fi-beperking van o.a. Fring (en de andere programma's die ik eerder genoemd heb) vergroot wordt naar 3G/GPRS. Oftewel, dan kun je Fring ook gebruiken via 3G/GPRS en zit je niet vast aan een Wi-Fi-netwerk (=de beperking waardoor Fring van Apple toch in de AppStore mocht).

Ik hoop dat je het nu een beetje beter begrijpt hoe het werkt en wat wat doet?
  #40  
Oud 16-11-08, 22:42
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Als je via Skype-Out belt, begrijp ik je opmerking. Dan geldt het normale Skype-tarief. Maar heb je dan geen SIP-provider toegevoegd? Zie de sites van voipbuster, voipcheap, etc... (er zijn er verschillende!) om een account daar eerst aan te maken (gratis) en die dan toe te voegen aan Fring. Dan gebruik je Skype via Fring om te skypen, en voor de belletjes naar vaste telefoons ga je via je SIP-provider. En dan maak je gebruik van de gratis calls die zij aanbieden. Wel opletten of de SIP-provider die je kiest ook free calls aanbiedt naar het land waar je belt. Voor naar (of binnen) NL bellen, raad ik voipbuster.com aan.

VoIPover3G heeft geen extra instelling nodig om te werken. VoIPover3G zorgt er enkel voor dat de Wi-Fi-beperking van o.a. Fring (en de andere programma's die ik eerder genoemd heb) vergroot wordt naar 3G/GPRS. Oftewel, dan kun je Fring ook gebruiken via 3G/GPRS en zit je niet vast aan een Wi-Fi-netwerk (=de beperking waardoor Fring van Apple toch in de AppStore mocht).

Ik hoop dat je het nu een beetje beter begrijpt hoe het werkt en wat wat doet?
Ja, het is een helder verhaal en ik heb het nu werkend: bedankt!

Dank ook aan:


ps: ik had nog wel een probleempje op te lossen (zie volgende bijdrage)

Laatst gewijzigd door Frenzie; 16-11-08 om 22:53.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fring michielmvs iPhone Apps 52 28-04-11 14:36
Fring lang2650 Jailbreak apps en thema's 1 19-05-10 12:56
Windows: [TIP] Voor het updaten naar OS 4.0 [TIP] Raikonen1 iTunes 10 10-04-10 17:11
Fring sijmes Jailbreak apps en thema's 0 01-06-08 15:31
Fring sijmes iPhone algemeen 0 01-06-08 14:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.