iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Rabobankieren NU mogelijk op Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/24565-rabobankieren-mogelijk-op-iphone.html)

jappiededeur 01-11-08 22:53

Rabobankieren NU mogelijk op Iphone
 
Sinds vandaag kun je rabobankieren via je iphone.

ga naar wap.rabobank.nl

Klik boven op rabomobiel...
klik bovenaan op mobielbankieren.
je zult een link te zien krijgen waar gevraagd wordt om de beveiliging op te zeggen. druk hierop.

Je kunt nu je 5 cijferige code intoesten zonder raboreader!


1 belangrijke tip: zorg dat je Wi-Fi verbinding uitstaat, het lukt alleen via je grpsverbinding (via de sim van rabomobiel)

Als je hier een icoon op je springboard van wilt hebben, druk op de + onder de pagina toets dan op voeg toe aan beginscherm.

zie:

http://img517.imageshack.us/img517/5...oto1ld3.th.jpghttp://img517.imageshack.us/images/thpix.gifhttp://img526.imageshack.us/img526/743/photo2fl9.th.jpg

succes .

groet Jasper

ejmitch 02-11-08 14:15

handig, ga het even proberen (Y)

jappiededeur 02-11-08 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ejmitch (Bericht 212562)
handig, ga het even proberen (Y)

en gelukt?

timm6545 02-11-08 22:16

Helaas werkt het niet met Kpn volgens mij....
het zou fijn zijn als het wel zou gaan.

jappiededeur 02-11-08 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 212724)
Helaas werkt het niet met Kpn volgens mij....
het zou fijn zijn als het wel zou gaan.

dit begrijp ik niet helemaal, je bent toch wel geabonneerd op rabomobiel?
Rabomobiel is het 'nieuwe' netwerk van de rabobank en is verbonden aan KPN.(voorheen met Orange)

Nogmaals deze toepassing kan alleen maar als je een simkaart hebt van de rabobank en dus het rabomobielnetwerk hebt!

Laat even weten of je idd rabomobiel hebt...want KPN netwerk is in dat geval het zelfde.

dirkuijt 03-11-08 00:06

...komt zeker geen versie voor niet-rabo-mobiel-bellers?
Ik doe nu geregeld rabobankieren via de iPhone, maar dan gewoon met het random readertje erbij...

jappiededeur 03-11-08 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 212760)
...komt zeker geen versie voor niet-rabo-mobiel-bellers?
Ik doe nu geregeld rabobankieren via de iPhone, maar dan gewoon met het random readertje erbij...

Nee, helaas...
dat zou ook niet kunnen i.v.m. de beveiliging. Omdat de simkaart van de rabobank gekoppeld is met jou bankrekeningnummer kun je alleen met jou rekening inloggen. de gehele beveiliging zit zich in de simkaart.
Overigens voor pre-paidkaarten van de rabo kan dit weer wel, eventjes checken op: rabomobiel.nl

groet,
Jasper

toothpickt 04-11-08 16:34

Dat is klinkklare onzin...
Rabomobilebankieren kan op allerlei andere toestellen prima, ook met allerlei andere abbonementen. Je hebt dan gewoon een inlogcode net als voor Rabofoon.
Bij navraag bij de Rabobank waarom dit niet mogelijk was op de iphone (los van de achtelijke wap interface die ze nog steeds hanteren) was het antwoord: niet genoeg beveiligde verbinding...

Spijtig want ik wacht hier echt op.
Waarom komt rabo niet met een native app?

EDIT
Waarom komen ALLE banken niet met native apps?


jappiededeur 04-11-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toothpickt (Bericht 213365)
Dat is klinkklare onzin...
Rabomobilebankieren kan op allerlei andere toestellen prima, ook met allerlei andere abbonementen. Je hebt dan gewoon een inlogcode net als voor Rabofoon.
Bij navraag bij de Rabobank waarom dit niet mogelijk was op de iphone (los van de achtelijke wap interface die ze nog steeds hanteren) was het antwoord: niet genoeg beveiligde verbinding...

Spijtig want ik wacht hier echt op.
Waarom komt rabo niet met een native app?

EDIT
Waarom komen ALLE banken niet met native apps?



na je berichtje heb ik de rabomobielsite eens bestudeerd en kom terug op wat ik zei:
je hebt inderdaad deels gelijk. Dit was toendertijd alleen met je rabosimkaart mogelijk.

wat betreft de beveiliging van de simkaart van rabomobiel klopt echter wel:

als je rabomobiel hebt, zit in je simkaart je rekeningnummer geprogrammeerd...zodra je wilt inloggen staat je rekeningnummer al vast. je hoeft alleen nog je TIN-code (zelfde als de rabofoon) in te vullen.

Dit staat er op de rabomobielwebsite :



rabomobiel bankieren kan op 2 manieren:

Via Rabo Mobiel. U krijgt dan van ons een gratis abonnement op Rabo Mobielbankieren. Alle mobiele telefoons van Rabo Mobiel zijn hiervoor geschikt.

Via een andere provider. Het abonnement kost dan € 3 per kwartaal. Uw mobiele telefoon moet wel geschikt zijn voor Rabo Mobielbankieren.

Als je 1 van de bovenstaande abonnementen hebt, zou het moeten lukken op de Iphone! Ikzelf heb de rabomobiel en daar lukt het prima mee.

edit: bron: http://www.rabobank.nl/particulieren...obielbankieren

midego 04-11-08 20:09

Zowieso heeft internet bankieren altijd al op de iPhone gewerkt...

jappiededeur 04-11-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door midego (Bericht 213463)
Zowieso heeft internet bankieren altijd al op de iPhone gewerkt...


ook zonder raboreader? dit kan pas sinds kort op de iphone omdat er problemen waren met de beveiliging

midego 04-11-08 20:46

Jah, nouja dat kleine beetje moeite dan, maarja je moet wel €3,- lappen als je bij een andere provider zit...helaas.

Timmeh_ 05-11-08 21:49

Zeker nog niets voor de Postbank?.... (of ING tegenwoordig...)

jappiededeur 06-11-08 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 213890)
Zeker nog niets voor de Postbank?.... (of ING tegenwoordig...)

Meestal als er 1 schaap over de dam is....
de Rabobank is naar mijn weten vooralsnog de enige bank die een eigen provider heeft, wat verklaard dat zij hier mee begonnen zijn en dat voor de mensen die aangesloten zijn bij de rabobank deze mogelijkheid bestaat. (al dan niet aangesloten bij het netwerk rabomobiel)

Gelukkig hoef je als bank zijnde geen netwerkbeheer te hebben om een simpele app te maken wat gelinkt wordt aan een beveiligde inlogserver zoals de rabo...

Het is, denk ik, een kwestie van afwachten en hopen dat andere banken steeds meer gaan inzien hoe belangrijk de iphone (en de gehele mobiele sector) voor hun kan zijn, dan kunnen ze niet meer achterblijven:o

misschien houdt de economiecrises bij bepaalde banken dit nog even tegen om niet te investeren naar research, aan de andere kant kun je hiermee wel weer klanten trekken...

afwachten

timm6545 06-11-08 22:37

Zijn er nu wel of geen mensen die Rabo mobiel bankieren kunnen met hun Iphone met een Kpn abonnement ?

En als dat zo is gebruik je dan Wi-Fi , 3g , of edge?

Channie 07-11-08 15:27

Via 3G kan je gewoon Rabo Internetbankieren gebruiken. Het is wel even inzoomen en je random reader gebruiken.

timm6545 07-11-08 19:29

Ja dat snap ik , maar dat bedoel ik dus niet, het gaat mij om de mobiele variant. wat je op iedere huis tuin en keuken gsm kunt gebruiken.

toothpickt 08-11-08 15:45

precies.
Zonder op een zielige wap website te moeten inloggen.

Ik snap werkelijk waar niet waarom grote banken (zeker in deze tijd) niet een iphone app maken voor mobiel bankieren... Waar blijven ze?

rich156 30-12-08 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 214284)
Zijn er nu wel of geen mensen die Rabo mobiel bankieren kunnen met hun Iphone met een Kpn abonnement ?

En als dat zo is gebruik je dan Wi-Fi , 3g , of edge?

bij mij in ieder geval niet...:( (T-mobile abo) ik zeg het rabo mobiel internet bankieren nog wel even op...tot het wel werkt. dan maar even met de random reader:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.