iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   NU.NL regelrechte rip-off van AP Mobile News (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/25121-nl-regelrechte-rip-off-ap-mobile-news.html)

Erp 13-11-08 15:01

NU.NL regelrechte rip-off van AP Mobile News
 
Geez, en ik maar lezen dat het zo innovatief is enzo. Nou, ik heb het gedownload en het is echt een regelrechte kopie van het US programma: AP Mobile News. Opzich is die app heel goed, dus de NU.NL client ook. Maar al die geheimzinnigheid in het begin omtrent special features van de app en die we nog niet mochten weten. Nu weten we dus waarom...

Wat vinden jullie?

Robkro 13-11-08 15:15

Je hebt gelijk. Ik begreep al die poespas vooraf ook niet.

mhoutman 13-11-08 21:09

interessante observatie !:):rolleyes:

edit: heb mobile news net maar eens gedownload: wat genant het is echt zo :(

Hunter 13-11-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erp (Bericht 216361)
Wat vinden jullie?

Ikzelf ben er blij mee, gebruik de app dagelijks. :)

Erp 13-11-08 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunter (Bericht 216505)
Ikzelf ben er blij mee, gebruik de app dagelijks. :)

Ik vind de app ook best goed, maar dat was de vraag niet: kwestie is meer in hoeverre ik de enige ben die beide apps een - meer dan toevallige - overeenkomst vindt hebben. Zo te zien sta ik niet alleen hierin...

iScorpio 14-11-08 09:02

Misschien dar NU.NL wel toestemming heeft gekregen om dezelfde lay-out te mogen gebruiken. Als we dat niet weten kunnen we ook moeilijk oordelen of het nu wel of niet een 'goedkope' ripp-off is. Komt wel vaker voor (zie ook web-sites) dat ze elkaars lay-out mogen gebruiken (kopen) en hun eigen inhoud daarin mogen plaatsen.

Er is dus misschien niks aan de hand.

Erp 14-11-08 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 216570)
Misschien dar NU.NL wel toestemming heeft gekregen om dezelfde lay-out te mogen gebruiken. Als we dat niet weten kunnen we ook moeilijk oordelen of het nu wel of niet een 'goedkope' ripp-off is. Komt wel vaker voor (zie ook web-sites) dat ze elkaars lay-out mogen gebruiken (kopen) en hun eigen inhoud daarin mogen plaatsen.

Er is dus misschien niks aan de hand.

Dat is de kwestie ook niet. Ook al zouden ze er zelfs voor betaald hebben: dan nog is het een rip-off. En dan nog snap ik al die geheimzinnigheid voorafgaand aan de lancering van NU.NL nu niet meer. Zeg dan gewoon: "Denk AP Mobile News maar dan met NU.NL plakkertjes erop."

vdvorst 14-11-08 12:03

Het wiel opnieuw uitvinden.... ;)

Ach, als het toch goed werkt!

King1987 14-11-08 12:08

Mag ik vragen waarom je er aan stoort? Het programma werkt goed en die geheimzinnigheid kan ik wel begrijpen: Dat noemen we marketing. Nu.nl krijgt aandacht, meer mensen gaan gebruiken, meer inkomsten door reclame's. 1+1=2.

Net al wat vdvorst zeg: waarom het wiel opnieuw uitvinden.

Erp 14-11-08 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 216642)
Mag ik vragen waarom je er aan stoort?

Dat mag...

Citaat:

Het programma werkt goed en die geheimzinnigheid kan ik wel begrijpen: Dat noemen we marketing. Nu.nl krijgt aandacht, meer mensen gaan gebruiken, meer inkomsten door reclame's. 1+1=2.

Net al wat vdvorst zeg: waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Vraag me af: had hun kopieermachine niet ook de videofunctie van AP mee kunnen pakken? Of was het papier toen op? Nu heb je toch echt vierkante wielen. De AP app is IMO veel beter, jammer dat er geen NL nieuws op zit.

Ach, straks hebben we Mobinews en dan kan NU.nl er weer bij een hoop mensen af. :)

nms 15-11-08 18:57

1+1=3, ofterwijl synergie

Het resultaat is groter dan de soms van de onderdelen.

Erp 16-11-08 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nms (Bericht 217166)
1+1=3, ofterwijl synergie

Het resultaat is groter dan de soms van de onderdelen.

Nauwelijks: de app van AP biedt ook nog eens video en veel meer artikelen. NU.nl is eigenlijk maar een slap aftreksel hiervan. Het enige dat ze zelf geïnnoveerd hebben is de 'shake functie'. Nou ja, neem maar een koekje jongen.

Timmeh_ 17-11-08 19:44

Ik ben juist blij dat NU.NL deze gekopieerd heeft! Vond de app van AP er heel gelikt uitzien en vond het erg jammer dat er geen Nederlandse versie van was en promt: daar is tie! Gebruik m dagelijks als ik in de trein zit, zit dan ook echt niet op streaming-video's te wachten, duurt veel te lang.. Ben blij dat ze m gekopieerd hebben!

Beter goed gejat dan slecht verzonnen. marketing strategie nummer 1!!!:D:p

ps. marketing-strategie nummer 2 is overigens een ***-product zodanig aanprijzen dat iedereen denkt dat t een goed product is. NU.NL is echt geen ***-product, maar in deze strategie zijn ze ook goed geslaagd!;)

Mijn excuses voor het woord ***, wordt er netjes uitgefilterd!

Erp 18-11-08 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 217920)
Ik ben juist blij dat NU.NL deze gekopieerd heeft! Vond de app van AP er heel gelikt uitzien en vond het erg jammer dat er geen Nederlandse versie van was en promt: daar is tie! Gebruik m dagelijks als ik in de trein zit, zit dan ook echt niet op streaming-video's te wachten, duurt veel te lang.. Ben blij dat ze m gekopieerd hebben!

Beter goed gejat dan slecht verzonnen. marketing strategie nummer 1!!!:D:p

ps. marketing-strategie nummer 2 is overigens een ***-product zodanig aanprijzen dat iedereen denkt dat t een goed product is. NU.NL is echt geen ***-product, maar in deze strategie zijn ze ook goed geslaagd!;)

Mijn excuses voor het woord ***, wordt er netjes uitgefilterd!

Je hoeft mij niks over marketing te vertellen, maar ik vind de nu.nl app een slechte kopie van AP news. De content is heel beperkt en de artikeltjes zijn over het algemeen geschreven op VMBO niveau. Dat laatste is niet zo super belangrijk, maar persoonlijk vind ik dat pijnlijk. Aan de andere kant, de video's op de nu.nl website zouden toch echt wel wat toevoegen voor de nieuwsgierige gebruiker: zou voor mij een reden zijn om de app weer te installeren. Als je lang moet wachten op streaming vids met 3G had je gewoon de iphone bij T-Mobile moeten kopen: prima en snel internet. ;-)

Timmeh_ 18-11-08 19:28

Citaat:

Als je lang moet wachten op streaming vids met 3G had je gewoon de iphone bij T-Mobile moeten kopen: prima en snel internet. ;-)
Die van mij heb ik netjes bij T-Mobile gehaald...

Ik probeer je ook echt niet te overtuigen van mijn mening ofzo, deze toppic is er toch om je ervaring met deze app te delen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.