//

Joomla template optimized for Iphone

Joomla template optimized for Iphone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben op zoek naar een template voor Joomla 1.5 die geoptimaliseerd is voor de Iphone. Het mooiste zou zijn iets zoals dit . Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-12-08, 10:42
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard Joomla template optimized for Iphone

Ik ben op zoek naar een template voor Joomla 1.5 die geoptimaliseerd is voor de Iphone. Het mooiste zou zijn iets zoals dit.
Ik heb me al suf gegoogled maar ben zoiets nog niet tegengekomen. Behalve deze maar die vraagt gelijk 8 dollar.
Voor de geinteresseerden, ik maak gebruik van deze auto template switcher. Nu alleen nog een goede template Iemand?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-08, 18:19
Maartbaart's schermafbeelding
Maartbaart Maartbaart is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 35
Standaard

Ben ook op zoek naar zoiets..
ik hou je op de hoogte als ik wat vind..
__________________
"Problemen zijn er om opgelost te worden.."
  #3  
Oud 06-01-09, 11:30
paas paas is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

In grote lijnen zijn de meeste templates wel te gebruiken. Kwestie van aanpassen en niet te veel modules activeren.

Kleine update voor de geinteresseerden.

Zoals eerder aangegeven kun je sites, o.a gebaseerd op Joomla, goed bekijken op je iPhone.
Als de site voornamelijk geschikt moet zijn voor de iPhone is het aan te raden niet te veel modules te installeren.

Onlangs heb ik de iPhone-applicatie BlogPress aangeschaft (€7,99) en deze uitgebreid getest.
Met deze app kun je perfect een Joomla-site onderhouden. Daarnaast werkt BlogPress ook samen in combinatie met WordPress (inmiddels ook met succes getest), Blogger, MSN Live Space, Movable Type, TypePad, Live Journal en Drupal.

Zeker als je de site bijv. als 'reisblog' wil gebruiken is deze app een aanrader. (PS: ik heb geen belang bij BlogPress!)

Je hebt dus alleen je iPhone nodig om berichten met afbeeldingen te plaatsen en zodoende je site te onderhouden.

Wanneer iemand hier mee info over wenst kan hij/zij me hier een berichtje over sturen!

Laatst gewijzigd door King1987; 06-01-09 om 22:49. Reden: Samenvoegen
  #4  
Oud 07-01-09, 10:42
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paas Bekijk bericht
In grote lijnen zijn de meeste templates wel te gebruiken. Kwestie van aanpassen en niet te veel modules activeren.
Duidelijk. Alleen zou het mooi zijn dat als je gewoon op je desktop naar de betreffende site gaat, dat je dan een andere layout krijgt als wanneer je met je iphone die site bezoekt. Je kunt echter niet instellen dat je met de iphone het menu bovenin wilt hebben en met de desktop links oid. Je kunt daar geen variatie in aanbrengen, het is maar op 1 manier in te stellen. Het enige wat definieerbaar is, is het template. Dat kan wijzigen per gebruikte browser.
  #5  
Oud 07-01-09, 12:34
paas paas is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

Zoals aangegeven heb ik eea getest met WordPress en Joomla.

Voor wat Joomla betreft heb je helemaal gelijk.
WordPress doet voor een gedeelte wel hetgeen jij wil.

Je kunt eea eens bekijken op eurodomein.net
Dit is een test-site, dus let niet op de inhoud.

Als je de site bezoekt via je PC zie je een 'normale' site. Via de iPhone ziet de site er heel anders uit.
Om dit te bewerkstelligen moet je in de configuratie van BlogPress wel deze instellingen aanpassen:

You need to enable XML-RPC at WordPress control panel. (Setting -> Writing -> Remote Publish -> XML-RPC)

Mij voorkeur gaat toch uit naar Joomla. Om een Joomla-site, in combinatie met BlogPress, te beheren moet je wel een Plugin installeren en aktiveren.
  #6  
Oud 20-03-09, 14:13
Spons Spons is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik heb eigenlijk gewoon een aparte subwebsite gemaakt waarin ik met de iwebkit een menu heb gemaakt met directe links naar de Joomla content.
Waarna ik de PDA Plugin voor Joomla heb gedownload en geinstalleerd.
In de bijgevoegde Template van de PDA Plugin heb ik de iWebkit layout toegepast.
Niet alle opties zijn toegankelijk voor mensen die niet geregistreerd zijn, maar neem eens een kijkje op Sponsje.nl Mobiel
  #7  
Oud 21-03-09, 14:41
Pierce Pierce is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 57
Standaard

ik ben er ook al een tijd naar op naar zoek, maar volgens mij moet er gewoon nog iets voor komen
  #8  
Oud 19-07-09, 20:54
pimfaassen pimfaassen is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Smile Auto Template Switcher

Hai wastaal,
Geen antwoord op je vraag maar misschien wel een mogelijke hulp bij het instellen van dat component. Ik begrijp niets van het instellen van de $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] Moet dat in het component ingevuld worden en waar? Hoop dat je mij even kan helpen. KAn je misschien wel even een tweetal template's sturen die ik heb gekocht.
Gr. Pim
  #9  
Oud 20-07-09, 11:18
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Je hoeft daar niets mee te doen. Je installeert het component via extensies/installeer-deinstalleer. Vervolgens ga je naar componenten en klikt de templatechanger aan. Daar kun je voor 3 browsers invullen welke template ze moeten openen.

Als je Joomla 1.5 gebruikt moet je alleen onderstaande nog uitvoeren:

Important for Joomla 1.5 users !!!
You need to change one line in the Joomla core for this to work.
In file /includes/application.php in function getTemplate (around line 281), change the line

if ($template = $this->get('setTemplate')) {

to this one

if ($template = $this->getUserState('setTemplate')) {
  #10  
Oud 03-10-09, 11:16
LucVG's schermafbeelding
LucVG LucVG is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint - België
Berichten: 54
Arrow

waarom bestaat er niets zoals WPTouch ?
WPtouch: Mobile Plugin + Theme for WordPress ? BraveNewCode Inc.

dit maakt automatisch een goed leesbare blog op je Iphone, spijtig genoeg alleen als plugin voor Wordpress.
Ik kijk alvast uit naar iemand die dit kan maken.
  #11  
Oud 27-06-10, 01:46
rubenl rubenl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Dordrecht
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wastaal Bekijk bericht
Duidelijk. Alleen zou het mooi zijn dat als je gewoon op je desktop naar de betreffende site gaat, dat je dan een andere layout krijgt als wanneer je met je iphone die site bezoekt. Je kunt echter niet instellen dat je met de iphone het menu bovenin wilt hebben en met de desktop links oid. Je kunt daar geen variatie in aanbrengen, het is maar op 1 manier in te stellen. Het enige wat definieerbaar is, is het template. Dat kan wijzigen per gebruikte browser.
Als je een klein beetje handig bent met html, css en php kun je redelijk eenvoudig een template maken voor de iPhone. De truck is dat je je alleen de module posities verwerkt in je mobiele template die strickt noodzakelijk zijn.

Wanneer je op je 'desktop-editie' het menu verticaal boven in de template hebt staan (bijv. pos top) dan roep je de positie aan in je mobiele template op die plek waar jij 'm hebben wilt. En in je css regel je dat je menu anders wordt weergegeven dan op je desktop versie.

Met een template switcher kun je definieren bij welke browser of os welk afwijkend template moet worden gebruikt.

Morgen eerst op vakantie (tot 20-7), daarna zal ik wel een voorbeeldje maken.
  #12  
Oud 02-08-10, 08:17
jochenandries jochenandries is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Koksijde, België
Berichten: 47
Standaard

Zowel templateplazza als rockettheme hebben templates die ook een mobiel gedeelte hebben.

Werkt perfect !!

Jochen
  #13  
Oud 26-11-10, 18:47
jochenandries jochenandries is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Koksijde, België
Berichten: 47
Standaard

Iets als WPTouch bestaat ook voor Joomla hoor, ga eens naar de extensions-site van Joomla en zoek op Mobile.

Wij gebruiken het voor onze intranet-site : werkt perfect.

(ik kan jammer genoeg niet op de naam komen van de extensie)
  #14  
Oud 26-11-10, 22:01
LucVG's schermafbeelding
LucVG LucVG is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint - België
Berichten: 54
Standaard

moest je op de naam komen, dan horen we het graag. Zelf vind ik niets dat echt heel goed is bij de extensies.

Kijk er al naar uit !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jochenandries Bekijk bericht
Iets als WPTouch bestaat ook voor Joomla hoor, ga eens naar de extensions-site van Joomla en zoek op Mobile.

Wij gebruiken het voor onze intranet-site : werkt perfect.

(ik kan jammer genoeg niet op de naam komen van de extensie)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PSD template voor de iPhone 4 retina display calvito Ringtones en Wallpapers 2 09-08-10 21:59
Wordpress iphone laten werken met joomla JohnValkenburg iPhone Apps 2 22-12-09 17:03
Vacature iphone optimized sites absrnd iPhone Apps 1 01-04-09 09:39
Vergeet Buienradar, Weer.nl is iPhone optimized AlexTemora iPhone Apps 31 05-10-08 17:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:42.