iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Elke gedownloade app is een inbox mailtje (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/27063-elke-gedownloade-app-inbox-mailtje.html)

Oggie 16-12-08 20:02

Elke gedownloade app is een inbox mailtje
 
Hallo,

Ik mag graag een app uit de appstore proberen (ook de gratis natuurlijk)
en dan krijg ik elke keer een mailtje van apple.
Ik irriteer me hier nogal al en heb gezocht hoe je dit uit kan zetten, maar ik kan het niet vinden.

Is dat mogelijk? een nepemail is ook weer zo overdreven

InternetRebel 16-12-08 20:06

Eigenaardig. Gebruik je voor je mail hetzelfde adres als je appstore account?

Oggie 16-12-08 20:14

ja dat is hetzelfde. als ik een gratis app download, hoef ik niet per se een bevestigingsmailtje daarvoor. liever niet eigenlijk

InternetRebel 16-12-08 21:48

Ik wist niet eens dat Apple die mailtjes uitstuurt. Ik hou niet van het opgeven van e-mail adressen dus mijn Apple Account is niet mijn e-mail (is een verlopen .mac account). Zou dus helaas ook niet weten hoe je hier vanaf kunt komen anders dan Apple op je blacklist zetten. :-)

libia 16-12-08 22:11

mijn apple-id is ook mijn mail, maar ik krijg nooit bevestigingsmails!

iScorpio 16-12-08 22:13

Is hier ook al eens aan de orde gekomen.

ppl 16-12-08 23:24

Volgens mij krijg je die mailtjes omdat je een creditcard aan je account hebt zitten. Als je van click 'n buy gebruik maakt krijg je het volgens mij niet. Wat hebben jullie aan jullie app store account gekoppeld?

King1987 16-12-08 23:38

Ik krijg de mailtjes wel, maar heb geen creditcard account ;) (heb click 'n buy)

Tijn1 17-12-08 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 231757)
Volgens mij krijg je die mailtjes omdat je een creditcard aan je account hebt zitten. Als je van click 'n buy gebruik maakt krijg je het volgens mij niet. Wat hebben jullie aan jullie app store account gekoppeld?

Ik heb ook click and buy en krijg die mailtjes ook maar moet zeggen dat er wel een vertraging inzit de laatste tijd!

jonathan 18-12-08 15:47

Belastingtechnisch moet Apple dit wel versturen, het zijn namelijk geen 'herinneringen', maar officiële facturen. Je hebt twee opties: een ander e-mailadres ervoor gebruiken, of in je e-mailprogramma een filter neerzetten.

ppl 18-12-08 16:04

Dan ligt het dus niet aan cc of click 'n buy. Waar het dan aan ligt geen idee. Er zijn zat mensen die namelijk helemaal geen facturen krijgen. Daarmee is het verhaal van jonathan ook al niet meer kloppend.

InternetRebel 18-12-08 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 232298)
Er zijn zat mensen die namelijk helemaal geen facturen krijgen. Daarmee is het verhaal van jonathan ook al niet meer kloppend.

Misschien dat die net als ik geen mail gebruiken op hun account. Ik heb jaren geleden een keer .mac genomen maar vond het absoluut niet die 99 euro per jaar waard en heb het niet verlengd. Daarmee kwam mijn .mac pagina en e-mail e.d. allemaal te vervallen, maar het betreffende adres doet nog wel gewoon dienst als iTunes account en voor iChat.

ppl 18-12-08 17:33

Kunnen we ook meteen wegstrepen. Ik heb ook een .Mac account en gebruik dat toch regelmatig om bestellingen bij Apple te plaatsen. Ik ontvang dan ook gewoon de mails op het adres wat ik heb ingesteld. Ik ken nog iemand anders die exact hetzelfde heeft maar die ontvangt dan weer wel de facturen, ik niet. Het lijkt eerder een stuk willekeur of misschien dat het wat te maken heeft met de leeftijd van het account (wat me overigens sterk lijkt).

EdwardvG 21-12-08 11:06

Ik heb onder een gmail account geregistreerd volgens mij, of een hotmail account en ik krijg geen mailtjes als ik apps download.

libia 21-12-08 11:16

Ik krijg wel facturen ja, maar geen bevestigingsmail en die facturen zijn vaak voor meerdere apps


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.