iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   waarschuwing aan multiple itunes account holders (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/27371-waarschuwing-multiple-itunes-account-holders.html)

mhoutman 23-12-08 11:29

waarschuwing aan multiple itunes account holders
 
ik had sinds meer dan een week geen app updates meer zichtbaar op zowel mijn iphone als in itunes.

sinds vanochtend heb ik dat probleem opgelost door alle apps van mijn 2e account te verwijderen van zowel mijn iphone als in itunes.

zowel itunes als mijn iphone zien de updates weer verschijnen.

erg jammer want ik heb dus o.a. aol radio en last.fm moeten verwijderen :(

icefire 28-12-08 13:20

is hier ergens een officiele bevestiging van te vinden? Ik huiver er voor een aantal progs te wissen die vroeger gratis waren (via de us store) en hier niet gratis zijn (bv air sharing).

De tip op de homepage over gratis us-accounts mag dan ook wel weg.

macfreaker 28-12-08 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 233907)
ik had sinds meer dan een week geen app updates meer zichtbaar op zowel mijn iphone als in itunes.
sinds vanochtend heb ik dat probleem opgelost door alle apps van mijn 2e account te verwijderen van zowel mijn iphone als in itunes.
zowel itunes als mijn iphone zien de updates weer verschijnen.
erg jammer want ik heb dus o.a. aol radio en last.fm moeten verwijderen :(

Ik heb deze net getest op us en belgisch account en alles werkt nog perfect.Updates werken bij beiden nog.

mhoutman 28-12-08 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 235393)
Ik heb deze net getest op us en belgisch account en alles werkt nog perfect.Updates werken bij beiden nog.


de laatste dagen zijn er überhaupt geen updates beschikbaar: de store is 4 dagen dicht. ;)

iScorpio 28-12-08 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 235469)
de laatste dagen zijn er überhaupt geen updates beschikbaar: de store is 4 dagen dicht. ;)

Was dicht. Per vandaag zou die weer open moeten zijn.

mhoutman 28-12-08 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 235470)
Was dicht. Per vandaag zou die weer open moeten zijn.

vrees van niet: appshopper geef ook nog weinig nieuws of updates aan..ff geduld dus nog............

icefire 02-01-09 00:29

Het multiple-account gebeuren is volgens mij toch niet de oorzaak van het niet updates kunnen vinden.

Kort: itunes vind geen updates voor apps terwijl ze we zeker wel zijn. De appstorevariant in je iPhone vind de updates wel (maar via die weg alles updaten duurt een eeuwigheid).

Ik heb toch maar verder gezocht naar een oplossing en het volgende gevonden:

There was a work-around though, I was able to update applications from the App Store application on my iPhone. I then could connect the iPhone and sync it with iTunes. . .this would then update the applications on the computer. This would take FOREVER if I wanted to do over 700 apps this way on my iPhone.
I then found a solution to the issue that seems to be working. . .
1 Close iTunes.
2 Drag the Mobile Applications folder from ~/Music/iTunes to the desktop.
3 Open iTunes WITHOUT THE IPHONE/IPOD CONNECTED and select all your applications and delete them.
3. When they�re all gone, quit iTunes
4. Start iTunes again and verify that you have no apps listed.
5. Drag your the Mobile Applications folder from the Desktop to your open iTunes window � if you have default iTunes settings (copy/manage my music), then iTunes will start re-adding your applications.
6. Now I did this in ‘batches’ of 200 apps at a time. After moving 200 apps back into iTunes, I would then go ‘check for updates’ and then download the 50 or so updates.


(Can’t Update iPhone Apps in iTunes | Four20)



Bij mij werkte dit. iTunes vond meteen 32 updates na het bovenstaande te hebben uitgevoerd.



Ergo: ik heb mijn US-apps iet hoeven wegdoen.



mhoutman 02-01-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door icefire (Bericht 237478)
Het multiple-account gebeuren is volgens mij toch niet de oorzaak van het niet updates kunnen vinden.

Kort: itunes vind geen updates voor apps terwijl ze we zeker wel zijn. De appstorevariant in je iPhone vind de updates wel (maar via die weg alles updaten duurt een eeuwigheid).

Ik heb toch maar verder gezocht naar een oplossing en het volgende gevonden:

There was a work-around though, I was able to update applications from the App Store application on my iPhone. I then could connect the iPhone and sync it with iTunes. . .this would then update the applications on the computer. This would take FOREVER if I wanted to do over 700 apps this way on my iPhone.
I then found a solution to the issue that seems to be working. . .
1 Close iTunes.
2 Drag the Mobile Applications folder from ~/Music/iTunes to the desktop.
3 Open iTunes WITHOUT THE IPHONE/IPOD CONNECTED and select all your applications and delete them.
3. When they�re all gone, quit iTunes
4. Start iTunes again and verify that you have no apps listed.
5. Drag your the Mobile Applications folder from the Desktop to your open iTunes window � if you have default iTunes settings (copy/manage my music), then iTunes will start re-adding your applications.
6. Now I did this in ‘batches’ of 200 apps at a time. After moving 200 apps back into iTunes, I would then go ‘check for updates’ and then download the 50 or so updates.


(Can’t Update iPhone Apps in iTunes | Four20)



Bij mij werkte dit. iTunes vond meteen 32 updates na het bovenstaande te hebben uitgevoerd.



Ergo: ik heb mijn US-apps iet hoeven wegdoen.



interessant !. alleen er wel een verschil met mijn (en vele anderen) situatie:

1) persoon in kwestie had steeds error 5002: "I kept getting 5002 ‘network timed out’ errors when I clicked ‘check for updates’ ‘network timed out’ errors".

2) persoon in kwestie kon wel op zijn iphone updaten. "I was able to update applications from the App Store application on my iPhone". bij mij geeft ZOWEL itunes ALS de iphone aan dat er geen updates zijn.

icefire 02-01-09 11:43

Je hebt gelijk, maar er zijn wel overeenkomsten. Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk niet aan het beleid van Apple ligt dat je geen accounts mag hebben buiten je eigen regio (als dat zo was zou het probleem ook wijdverspreid en bekend zijn).

Op mijn iPhone vond ie slechts een paar updates (7 geloof ik) ipv de 32 die na de oplossing weer mogelijk waren met iTunes). Updates via de iPhone updaten en daarna synchroniseren leidde mij mij ook tot vastlopers.

Het zal dus toch ergens een bug zijn. Misschien heeft het met de hoeveelheid apps te maken?

mhoutman 02-01-09 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door icefire (Bericht 237677)
Je hebt gelijk, maar er zijn wel overeenkomsten. Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk niet aan het beleid van Apple ligt dat je geen accounts mag hebben buiten je eigen regio (als dat zo was zou het probleem ook wijdverspreid en bekend zijn).

Op mijn iPhone vond ie slechts een paar updates (7 geloof ik) ipv de 32 die na de oplossing weer mogelijk waren met iTunes). Updates via de iPhone updaten en daarna synchroniseren leidde mij mij ook tot vastlopers.

Het zal dus toch ergens een bug zijn. Misschien heeft het met de hoeveelheid apps te maken?

ik moet je helaas tegenspreken want het is wel wereldwijd. kijk maar eens op apple discussions forums o.a. hier:

Apple - Support - Discussions - itunes/iphone app update problems ...
Apple - Support - Discussions - iTunes never finds app updates ...

punt is dat het aantal iphone bezitters met >1 account waarschijnlijk veel minder dan 1% is en dat het daardoor weinig aandacht krijgt.

voor mij maakt het niet zo veel uit omdat ik alleen last.fm moet missen die maar niet beschikbaar komt in de nl appstore .... maar dat is weer een ander probleempje ;)

X-Tince 18-01-09 23:04

Ik heb dus hetzelfde probleem, dit heb ik zowel via Itunes als op de Iphone. Wanneer ik vraag naar updates staat er dat er geen updates zijn, terwijl ik zeker weet dat sommige apps een update hebben!

Echter ik heb geen multiple account (voor zover ik weet, hoe kan je dat eigenlijk checken). Hebben meer mensen met 1 account dit probleem ook? En misschien ook een oplossing?

Geostigma 19-01-09 01:42

damn als dit zo is heb ik wel een probleem!, namelijk ik heb mijn pc moeten formateren omdat ik niet meer in windows geraakte en heb ik itunes nieuwe machtiging moeten geven, mss een idee hoe ik die andere kan verwijderen ? want hij is er ook nie meer echt he :s ...

mhoutman 19-01-09 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geostigma (Bericht 245751)
damn als dit zo is heb ik wel een probleem!, namelijk ik heb mijn pc moeten formateren omdat ik niet meer in windows geraakte en heb ik itunes nieuwe machtiging moeten geven, mss een idee hoe ik die andere kan verwijderen ? want hij is er ook nie meer echt he :s ...

:confused: de account van itunes blijft hetzelfde ongeacht van welke computer je deze gebruikt. (ik heb dus op meerdere computers dezelfde itunes account ingesteld.

icefire 23-01-09 19:40

Het is een drie weken goed gegaan maar van de week kwamen er geen updates meer.
Volgens mij begon het nadat ik een aanschaf (of update?) rechtstreeks via de iPhone heb gedaan (dus niet via de appstore in iTunes). Sindsdien gaf iTunes aan dat er geen nieuwe updates waren terwijl ze er zeker weten wel waren en via de iPhone (deels) wel zichtbaar waren.
Heb de bovenstaande stappen weer doorgelopen en de updates komen weer binnen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.