//

waarschuwing aan multiple itunes account holders

waarschuwing aan multiple itunes account holders discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) ik had sinds meer dan een week geen app updates meer zichtbaar op zowel mijn iphone als in itunes. sinds vanochtend heb ik dat probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-12-08, 10:29
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard waarschuwing aan multiple itunes account holders

ik had sinds meer dan een week geen app updates meer zichtbaar op zowel mijn iphone als in itunes.

sinds vanochtend heb ik dat probleem opgelost door alle apps van mijn 2e account te verwijderen van zowel mijn iphone als in itunes.

zowel itunes als mijn iphone zien de updates weer verschijnen.

erg jammer want ik heb dus o.a. aol radio en last.fm moeten verwijderen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-08, 12:20
icefire icefire is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

is hier ergens een officiele bevestiging van te vinden? Ik huiver er voor een aantal progs te wissen die vroeger gratis waren (via de us store) en hier niet gratis zijn (bv air sharing).

De tip op de homepage over gratis us-accounts mag dan ook wel weg.
  #3  
Oud 28-12-08, 12:26
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
ik had sinds meer dan een week geen app updates meer zichtbaar op zowel mijn iphone als in itunes.
sinds vanochtend heb ik dat probleem opgelost door alle apps van mijn 2e account te verwijderen van zowel mijn iphone als in itunes.
zowel itunes als mijn iphone zien de updates weer verschijnen.
erg jammer want ik heb dus o.a. aol radio en last.fm moeten verwijderen
Ik heb deze net getest op us en belgisch account en alles werkt nog perfect.Updates werken bij beiden nog.
  #4  
Oud 28-12-08, 15:40
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Ik heb deze net getest op us en belgisch account en alles werkt nog perfect.Updates werken bij beiden nog.

de laatste dagen zijn er überhaupt geen updates beschikbaar: de store is 4 dagen dicht.
  #5  
Oud 28-12-08, 15:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
de laatste dagen zijn er überhaupt geen updates beschikbaar: de store is 4 dagen dicht.
Was dicht. Per vandaag zou die weer open moeten zijn.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #6  
Oud 28-12-08, 15:51
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Was dicht. Per vandaag zou die weer open moeten zijn.
vrees van niet: appshopper geef ook nog weinig nieuws of updates aan..ff geduld dus nog............
  #7  
Oud 01-01-09, 23:29
icefire icefire is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Het multiple-account gebeuren is volgens mij toch niet de oorzaak van het niet updates kunnen vinden.

Kort: itunes vind geen updates voor apps terwijl ze we zeker wel zijn. De appstorevariant in je iPhone vind de updates wel (maar via die weg alles updaten duurt een eeuwigheid).

Ik heb toch maar verder gezocht naar een oplossing en het volgende gevonden:

There was a work-around though, I was able to update applications from the App Store application on my iPhone. I then could connect the iPhone and sync it with iTunes. . .this would then update the applications on the computer. This would take FOREVER if I wanted to do over 700 apps this way on my iPhone.
I then found a solution to the issue that seems to be working. . .
1 Close iTunes.
2 Drag the Mobile Applications folder from ~/Music/iTunes to the desktop.
3 Open iTunes WITHOUT THE IPHONE/IPOD CONNECTED and select all your applications and delete them.
3. When they�re all gone, quit iTunes
4. Start iTunes again and verify that you have no apps listed.
5. Drag your the Mobile Applications folder from the Desktop to your open iTunes window � if you have default iTunes settings (copy/manage my music), then iTunes will start re-adding your applications.
6. Now I did this in ‘batches’ of 200 apps at a time. After moving 200 apps back into iTunes, I would then go ‘check for updates’ and then download the 50 or so updates.


(Can’t Update iPhone Apps in iTunes | Four20)



Bij mij werkte dit. iTunes vond meteen 32 updates na het bovenstaande te hebben uitgevoerd.



Ergo: ik heb mijn US-apps iet hoeven wegdoen.


  #8  
Oud 02-01-09, 09:55
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icefire Bekijk bericht
Het multiple-account gebeuren is volgens mij toch niet de oorzaak van het niet updates kunnen vinden.

Kort: itunes vind geen updates voor apps terwijl ze we zeker wel zijn. De appstorevariant in je iPhone vind de updates wel (maar via die weg alles updaten duurt een eeuwigheid).

Ik heb toch maar verder gezocht naar een oplossing en het volgende gevonden:

There was a work-around though, I was able to update applications from the App Store application on my iPhone. I then could connect the iPhone and sync it with iTunes. . .this would then update the applications on the computer. This would take FOREVER if I wanted to do over 700 apps this way on my iPhone.
I then found a solution to the issue that seems to be working. . .
1 Close iTunes.
2 Drag the Mobile Applications folder from ~/Music/iTunes to the desktop.
3 Open iTunes WITHOUT THE IPHONE/IPOD CONNECTED and select all your applications and delete them.
3. When they�re all gone, quit iTunes
4. Start iTunes again and verify that you have no apps listed.
5. Drag your the Mobile Applications folder from the Desktop to your open iTunes window � if you have default iTunes settings (copy/manage my music), then iTunes will start re-adding your applications.
6. Now I did this in ‘batches’ of 200 apps at a time. After moving 200 apps back into iTunes, I would then go ‘check for updates’ and then download the 50 or so updates.


(Can’t Update iPhone Apps in iTunes | Four20)



Bij mij werkte dit. iTunes vond meteen 32 updates na het bovenstaande te hebben uitgevoerd.



Ergo: ik heb mijn US-apps iet hoeven wegdoen.


interessant !. alleen er wel een verschil met mijn (en vele anderen) situatie:

1) persoon in kwestie had steeds error 5002: "I kept getting 5002 ‘network timed out’ errors when I clicked ‘check for updates’ ‘network timed out’ errors".

2) persoon in kwestie kon wel op zijn iphone updaten. "I was able to update applications from the App Store application on my iPhone". bij mij geeft ZOWEL itunes ALS de iphone aan dat er geen updates zijn.
  #9  
Oud 02-01-09, 10:43
icefire icefire is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Je hebt gelijk, maar er zijn wel overeenkomsten. Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk niet aan het beleid van Apple ligt dat je geen accounts mag hebben buiten je eigen regio (als dat zo was zou het probleem ook wijdverspreid en bekend zijn).

Op mijn iPhone vond ie slechts een paar updates (7 geloof ik) ipv de 32 die na de oplossing weer mogelijk waren met iTunes). Updates via de iPhone updaten en daarna synchroniseren leidde mij mij ook tot vastlopers.

Het zal dus toch ergens een bug zijn. Misschien heeft het met de hoeveelheid apps te maken?
  #10  
Oud 02-01-09, 11:52
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icefire Bekijk bericht
Je hebt gelijk, maar er zijn wel overeenkomsten. Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk niet aan het beleid van Apple ligt dat je geen accounts mag hebben buiten je eigen regio (als dat zo was zou het probleem ook wijdverspreid en bekend zijn).

Op mijn iPhone vond ie slechts een paar updates (7 geloof ik) ipv de 32 die na de oplossing weer mogelijk waren met iTunes). Updates via de iPhone updaten en daarna synchroniseren leidde mij mij ook tot vastlopers.

Het zal dus toch ergens een bug zijn. Misschien heeft het met de hoeveelheid apps te maken?
ik moet je helaas tegenspreken want het is wel wereldwijd. kijk maar eens op apple discussions forums o.a. hier:

Apple - Support - Discussions - itunes/iphone app update problems ...
Apple - Support - Discussions - iTunes never finds app updates ...

punt is dat het aantal iphone bezitters met >1 account waarschijnlijk veel minder dan 1% is en dat het daardoor weinig aandacht krijgt.

voor mij maakt het niet zo veel uit omdat ik alleen last.fm moet missen die maar niet beschikbaar komt in de nl appstore .... maar dat is weer een ander probleempje
  #11  
Oud 18-01-09, 22:04
X-Tince X-Tince is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 179
Standaard

Ik heb dus hetzelfde probleem, dit heb ik zowel via Itunes als op de Iphone. Wanneer ik vraag naar updates staat er dat er geen updates zijn, terwijl ik zeker weet dat sommige apps een update hebben!

Echter ik heb geen multiple account (voor zover ik weet, hoe kan je dat eigenlijk checken). Hebben meer mensen met 1 account dit probleem ook? En misschien ook een oplossing?
  #12  
Oud 19-01-09, 00:42
Geostigma Geostigma is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

damn als dit zo is heb ik wel een probleem!, namelijk ik heb mijn pc moeten formateren omdat ik niet meer in windows geraakte en heb ik itunes nieuwe machtiging moeten geven, mss een idee hoe ik die andere kan verwijderen ? want hij is er ook nie meer echt he :s ...
  #13  
Oud 19-01-09, 12:08
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geostigma Bekijk bericht
damn als dit zo is heb ik wel een probleem!, namelijk ik heb mijn pc moeten formateren omdat ik niet meer in windows geraakte en heb ik itunes nieuwe machtiging moeten geven, mss een idee hoe ik die andere kan verwijderen ? want hij is er ook nie meer echt he :s ...
de account van itunes blijft hetzelfde ongeacht van welke computer je deze gebruikt. (ik heb dus op meerdere computers dezelfde itunes account ingesteld.
  #14  
Oud 23-01-09, 18:40
icefire icefire is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Het is een drie weken goed gegaan maar van de week kwamen er geen updates meer.
Volgens mij begon het nadat ik een aanschaf (of update?) rechtstreeks via de iPhone heb gedaan (dus niet via de appstore in iTunes). Sindsdien gaf iTunes aan dat er geen nieuwe updates waren terwijl ze er zeker weten wel waren en via de iPhone (deels) wel zichtbaar waren.
Heb de bovenstaande stappen weer doorgelopen en de updates komen weer binnen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na KPNmail account en Hotmail account nu ook UPC mail account instellen op iPhone Araucaria iPhone algemeen 1 25-03-11 08:41
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 13:08
multiple itunes store accounts en toch updaten mhoutman iPhone Apps 2 27-04-09 11:04
gratis iTunes-nummers om een itunes account aan te maken koi Archief 2 30-11-08 15:16
Help! Geen account aan kunnen maken? rachel87 Archief 1 03-10-08 11:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.